Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

View Poll Results: Wat vind je van een geel gepoedercoat onderstel onder een 1950 bril ???
Da Bomb 26 45.61%
gaat wel 9 15.79%
geen idee 6 10.53%
Kan absoluut niet 16 28.07%
Voters: 57. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-07-2005, 13:10
Jasper Ovaal's Avatar
Jasper Ovaal Jasper Ovaal is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Jasper Ovaal

jou kever jou style, jou klep open, helemaal een kicke ding, top.
die klep open is denk ik wel erg lekekr voor de motor hoor. die oude dingen hebben echt super grote koel gleuven, NOT.

lekekr doorgaan zo, top ding, mag gewoon 14 augustius langs komen in haarlem

komen er nog wieldoppen op?? zal denk ike rg goed staan?
Old 18-07-2005, 13:13
Niels - AirMighty.com's Avatar
Niels - AirMighty.com Niels - AirMighty.com is offline
Forum junkie

VET Ik moet hem binnenkort maar eens even in het eggie komen bekijken, of kom langs op de ACN 2 augustus!
Reply With Quote
Old 18-07-2005, 13:42
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict

Ik ken de auto en de eigenaar redelijk goed en kan je vertellen dat alles aan de auto in topstaat is. Dat het sierstripje er niet op zit komt omdat nou net dat stripje niet zo mooi meer was. Hij is al bezig met een andere, maar zoals jullie misschien wel weten koop je zulke stripjes niet overal. Dat de deuren er niet helemaal lekker inhangen kan komen omdat de foto's zijn genomen toen 'ie net weer in elkaar zat. Kwestie van stellen. Het commentaar daarop vind ik een klein beetje vergezocht. Overigens is het nog een daily driver ook. Grote kans dat je 'm in de buurt van amersfoort kan tegenkomen.
Anders ff wachten tot Spa, dan is ie er ook bij.

En Jasper, er komen volgens mij 356 wieldoppen op. Hij had er ooit BRM's onder, maar die stonden ergens anders beter onder. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Last edited by Oskar : 18-07-2005 at 13:44.
Reply With Quote
Old 18-07-2005, 14:05
danielle's Avatar
danielle danielle is offline
Postwhore

Send a message via MSN to danielle

Quote:
Originally Posted by skywalker
Tis een bril...

Sorry niet helemaal wakker... zit hier met migraine op het werk... toch niet zo goed...hmmm
maarre ik bedoelde het goed... dus bril!
Old 18-07-2005, 14:46
west coast customs's Avatar
west coast customs west coast customs is offline
Forum Newbee

ik vind eigelijk un 50 er orgineel moet houden maar dit heft toch ook wat mooi kever ke
Old 18-07-2005, 14:56
vwboesie's Avatar
vwboesie vwboesie is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to vwboesie
Default Doppen

Quote:
Originally Posted by Oskar
Ik ken de auto en de eigenaar redelijk goed en kan je vertellen dat alles aan de auto in topstaat is. Dat het sierstripje er niet op zit komt omdat nou net dat stripje niet zo mooi meer was. Hij is al bezig met een andere, maar zoals jullie misschien wel weten koop je zulke stripjes niet overal. Dat de deuren er niet helemaal lekker inhangen kan komen omdat de foto's zijn genomen toen 'ie net weer in elkaar zat. Kwestie van stellen. Het commentaar daarop vind ik een klein beetje vergezocht. Overigens is het nog een daily driver ook. Grote kans dat je 'm in de buurt van amersfoort kan tegenkomen.
Anders ff wachten tot Spa, dan is ie er ook bij.

En Jasper, er komen volgens mij 356 wieldoppen op. Hij had er ooit BRM's onder, maar die stonden ergens anders beter onder. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

inderdaad Porsche doppen, zie foto

Reply With Quote
Old 18-07-2005, 16:16
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC

Indeed: Nice Beetle

Vorm van voorschermen is inderdaad erg mooi... Waar kennen we dat soort lijnen nog meer van?

Inhakend op commentaar en inhakend op de vraag van t onderstel:
- Geel: mwaoh, vind tut wel wat hebben: 't valt in iedergeval op!
- Achterklep: Wel in stijl met de rest van de wagen: 'Origineel' maar met race-elementen: velgen/vooras/achterklep. Zie niet wat er nou mis mee is dat ie een stukkie open staat?!

Als ik dan toch ergens over zou moeten vallen, dan zijn t de pinkertjes, maar 't kan ook best door de foto's komen dat dat een beetje raar kijkt..

Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
Old 18-07-2005, 20:31
L21 L21 is offline
Forum Newbee

luuk,als je mensen tegen je in het harnas jaagt, doe dat dan!. doe ik zelf ook wel eens.ik weet dat je mening gevraagt word,dus logisch.persoonlijk ben ik helemaal weg van die bril. als ik op de site jou actuele project aanschouw denk ik, wat een toewijding! top hoor! maar als ik dan zeg,mwa, gaat wel. plaatwerk past niet, kleur is kut. en die velgen al helemaal.luuk, beetje lafjes, en dat vinden vele met mij.als je project af is laat hem dan even zien, wil je!? vind bussen te gek.gr.
Reply With Quote
Old 18-07-2005, 22:49
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict

Hey Luuk! Waar is je post gebleven? Heb je geen mening meer?
Reply With Quote
Old 18-07-2005, 23:00
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict

Yep, ik hoorde het idd al.

May the force be with you.....

Topic dood of komen er nog foto's van dat ding? Iets van de motor ofsow?
Reply With Quote
Old 18-07-2005, 23:14
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict

Laat ik dan ook nog ff wat zeggen:

Misschien heb je de verkeerde post weggehaald. In je andere had je namelijk wel opbouwende kritiek.

Quote:
Originally Posted by skywalker
Ik vind het maar een lelijk ding, sorry.
Not my style. :o

Daar lees ik niets opbouwend in.
Reply With Quote
Old 18-07-2005, 23:32
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict

Ja, ik snap het nog wel.
Er heerst hier op het forum een gewoonte om veel te negatief op dingen te reageren. Mensen zitten daar niet op te wachten. Het is immers wel hun trots die ze presenteren. Soms is zwijgen beter dan kritiek geven. En dat heeft dan ff niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar gewoon met fatsoen.
Reply With Quote
Old 19-07-2005, 00:06
vwboesie's Avatar
VW Enthousiast

Default Make love not (Star) Wars

Laten we er maar over ophouden en proberen het topic een beetje levend te houden ipv de hele tijd met modder te gooien.

Reply With Quote
Old 19-07-2005, 19:04
L21 L21 is offline
Forum Newbee

Smile

bedoel je mijn engine, os? regel jij dat even boessie! de motor is vlot,! niet snel. maar dat is snel vlot te trekken,! op het moment bestaat de motor uit de volgende delen: alu carter,contergewicht gebalanceerde krukas 69mm slag, malhe 92mm boring cilinders. 044 koppen 40 in 36 uit, standaard tuimelaarratio, zeer licht vliegwiel,complete msd 6al ontsteking,40mm webers,. cilinder inhoud? wie raad het? boring keer boring keer slag keer 3.14 =1833810.24, zegge achtienvijfendertig. en zo zal eenieder begrijpen dat er veel boring krukslag combi,s te maken zijn. mijn volgende upgrading zal worden ipv 69 slag, 82 slag. mogelijk met ook een grotere boring van 94 mm. 94 keer 94 keer 82 keer 3.14=2275093.28. zegge tweentwintigvijfenzeventig. maar dan ben ik wel een of twee spa meetings verder, let op! langere slag betekend meer dan alleen cc,s er veranderd veel meer. bv zuiger snelheid, ook moet je een andere cilinder,zuigerset met hoger gelegen pistonpen. het resulteert in veel meer bottompower. leuk he! om mijn blok te upgraden inc.48ida,s mag ik zeker rekenen op 3, a 4, euro,rugjes. veel plezier allemaal met jullie hobbie!
Reply With Quote
Old 19-07-2005, 20:15
L21 L21 is offline
Forum Newbee

fout,! dat is de eerste helft van de ontstekingsvolgorde van een achtcilinder,
Reply With Quote
Old 19-07-2005, 21:21
L21 L21 is offline
Forum Newbee

luuk, grapje. 1835 klopt. maar het leek alsof je het nog ging raden ook,! na dat ik het zelf al uiteen had gezet,
Reply With Quote
Old 19-07-2005, 21:34
Oskar's Avatar
Oskar Oskar is offline
VW Addict

Niet alles is wat het lijkt....
Reply With Quote
Old 20-07-2005, 21:15
L21 L21 is offline
Forum Newbee

soms wel , ik lag vandaag de hele dag (heb vacantie) onder m,n auto. ik voelde me net peppie, van peppie en kokkie,! ik heb vanmorgen eerst een bezoekje gebracht aan de metaal verstrekker "van loen" te calveen.zij hebben vaak wat je nodig hebt. hij die mij hielp had veel weg van kokkie, vandaar. afijn, lag dus bij een vriend onder m,n opgebokte kaefer. om een stabiliserende konstruktie te maken die het carter rond de krukaspoulie verbind met de carrosserie op de plaatsen links en rechts waar de bumpersteunen gemonteert worden. dit op een gegeven moment dus in de regen,!komt deze vriend z,n moeder langs lopen en zegt, goh,! je lijkt peppie wel,!maar ik had succes met het ijzer dus ik kon het hebben.het zit top!!. de construktie maakt de auto stijver, wat het best tot uiting komt als je hard optrekt, met al dan niet wielspin.het voorkomt klapperen van de motor inc. bak. heb alweer 1000 km,s gemaakt sinds resto. de auto zit beter in elkaar dan ooit!! msd is een aanrader!. maarja, je koopt er een kever voor. ben weer helemaal enthousiast. gr.
Reply With Quote
Old 26-07-2005, 21:47
vwfreaks.nl's Avatar
vwfreaks.nl vwfreaks.nl is offline
VW Enthousiast

Heb er in (volgens mij) twee jaar geleden Spa bij staan kijken. Een hele mooie bak, alleen vind ik de gele bodem echt foeilelijk. Wel mooi dat het een originele brilbodem is en dat ie niet op een later chassis staat. Wat ik wel jammer vind is dat de de voorste binnenschermen bewerkt zijn om de orginele versmalde en verlaagde brilkever vooras te kunnen plaatsen...

Voor de rest smoelt ie echt goed. Mooie originele kleur, lekker simpel grijs, originele looks. Hij is mooi door z'n eenvoud. Zo moet die van mij ook worden, alleen wordt ie dan bruin...

Heb je trouwens veel moeten aanpassen om een nieuwe bak kwijt te kunnen in het brilkeverchassis? Ik wil in die van mij misschien ook tijdelijk een andere bak in m'n brilkever zetten als ie klaar is, maar ik wil er niks voor wegsnijden ofzo...
Want zo'n ongesynchroniseerde kraakbak met een dikkere motor is echt niks...
Ik koop denk ik ook een andere vooras om te verlagen. Mijn originele brilkevervooras blijft gewoon lekker origineel. Is altijd makkelijk mocht ik later en bril weer op originele hoogte willen zetten of willen verkopen...
Reply With Quote
Old 27-07-2005, 22:43
vwboesie's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by danielle
Mee eens! Bij een ovaal hoort ie dicht.
Wil de ovaal wel in het echie zien.
22 oktober is de Kever Nacht Rit van Keverclub ZH...

Ach, je had al wel excuses gemaakt voor het feit dat het geen ovaal is maar een bril, maar als je wilt kunnen we er altijd nog een ovaal van maken, hehehe

SNAP-360 - 1st drive in photostudio in Amersfoort
DRIVE HYBRIDS, I NEED YOUR GAS !!!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules