|
||||
|
||||
Boring en slag van de 9a / abf is gelijk.
De abf heeft langere zuigers. |
|
||||
|
||||
Je kan je post ook gewoon wissen hoor
een abf kop is verreweg het mooist qua kanalen e.d. En als je die op een 9a zet dan heb je ook direct de mooiste standaard nokkenassen. |
|
||||
|
||||
Ook een idee, maar is een abf-kop qua tapeind-patroon voor het in en uitlaatspruitstuk hetzelfde als die van een kr/9a?
|
|
||||
|
||||
Ja.
Dat verhaal met het hogere onderblokvan de abf en je spaghetti spruitstuk is nog wel ff iets om in te duiken. Je hebt nl. Niet veel ruimte bij de carroserie.ik heb zelf geen ervaring met een hoog blok maar er zij er zat die met een abf of een 2e rijden en dat past ook gewoon. |
|
||||
|
||||
Die spaghetti die ik heb kan je wel halverwege demonteren, misschien dat daar dan genoeg lengte in zou zitten om hem te laten passen.
Maar als ik zo alles op een rijtje zet weet ik nagenoeg zeker dat het een 9a gaat worden. Ik weet voorlopig wel even genoeg, bedankt voor de info allemaal! |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Verwijderd
|
|
|||
|
|||
de spaghetti past gewoon hoor, ik reed ook met een abf en die spaghetti die je halverwege kon demonteren en met een 2.0 8v is het precies t zelfde, die past ook met spaghetti in de golf 2
succes ermee |
|
||||
|
||||
Hij zou dan in een Golf1 moeten, past ie daar ook in?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Is wel een aanrader (vind ik) om een deelbaar spruitstuk te nemen. Ik heb laatst de kop eraf gehad en dan is het verrekte handig. |
|
|||
|
|||
als je dat spruitstuk hebt wat jeroen64 zegt dan kan het inderdaad in een mk1... die andere van de mk2 zijn 3 delen (1deel voor cilinder 1 en 4, 1 deel voor cilinder 2 en 3 en 1 deel wat er halverwege opkomt) die van een mk2 past niet in de mk1
edit: volgens mij is die van de mk1 ook 3 delen.. maar gewoon iets anders van vorm zie ik nu |
|
||||
|
||||
Jep zo'n spruitstuk heb ik van powersprint.
Project draadje vind je hier. http://volksforum.com/forum/showthr...ghlight=rikkert Ondanks dat een abf zou passen ga ik denk toch voor de 9a, meer dan genoeg power lijkt me met een goede kop/nokken. Ik heb al wat op het oog. |
|
|||
|
|||
Quote:
Niet helemaal correct, abf heeft langere drijfstangen dan de 9a 144mm zo komen er minder krachten op te staan op de korte hoek van de 9a stangen.
|
||||
|
||||
Quote:
Dus een 2E zou een zelfde Krukas hebben als de ABF ? Nr zijn bijna het zelfde op de laatste letter na Krukas 2E 053105101K Krukas ABF 053105101H Zit zo hier en daar is te neuzen of ik een ABF of KR op mijn 2E onderblok kan zetten. Drijfstangen zijn wel gelijk bij de 2E en ABF en dan een setje zuigers natuurlijk mee veranderen.
|
||||
|
||||
Kr nokkenassen pakken zijn scherper als de 9a,eigenlijk alleen de inlaat,ga zelf ook een 9a inbouwen met kr kop en assen en 50 mm inlaat dit zou 150 pk moeten geven met t koppel van een 2.0 en toerenbeuken van een kr.
Als je een 16v kop op een 2e zet dan krijg je een comp. verhouding va 8.1 dus ideaal voor turbo maar niet voor gezogen. |
|
||||
|
||||
157.1pk doet die van mij bij freddy cane. 16v 9a met kr nokken en digifant1. (En spaghettie 60mm uitlaatlijn)
Er kon meer uit zei hij maar mn krukasbout is losgelopen en de boel van tyd af. Dus terug gezet en laatsre runnen afgeblazen. Loopt mij hard zat zo. |
|
||||
|
||||
Quote:
En als je de 16v zuigers ook in het 2E onderblok monteerd gaat de compressie dan weer om hoog even er van uit gaande dat daar dan het verschil zit.
|
|||
|
|||
Quote:
Dus als ik het goed begrijp kan je zo een kr kop op een 2e blok plaatsen zonder dat de zuigers de kleppen raken? Mvg |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, dat gaat niet omdat een 2E motor de uitsparing voor de kleppen in de zuigers niet heeft. |