|
||||
|
||||
Grotere kanalen betekent meer PK, kleiner meer koppel, overigens... Het is een kwestie van het verschuiven van je grafiek.
|
|
||||
|
||||
Quote:
LOL. Precies. Ik heb nu zelf een GTI met een EV blok, 8 kleppen minder dan mijn andere auto maar dit rijdt tenminste, en echt fantastisch ook! Maar goed, als je het wilt proberen, mijn 16v mag wellicht wel in de bingo.
|
||||
|
||||
Quote:
Doe je de 16v weg dan? Bij bolku tuning schreven ze me al dat ik een gereviseerde gti kop met andere as erop kon zetten en dan rond de 110pk zou moeten kunnen krijgen. Dit is een redelijke low-budget oplossing wellicht. Ik denk dat ik komende maand eens bij ze langs ga met mijn gx kop. |
|
|||
|
|||
Ik zou niet naar bolku gaan als ik jou was, maar dat is wat ik zou doen door de verhalen en ervaringen van bekenden van mij, en van wat ik heb gezien en gehoord van mensen hier in de regio die met hem te maken hebben en weten hoe hij handelt.
|
|
|||
|
|||
Een gx heeft zowel andere zuigers en een andere kop als de ev (nummers verschillen), dus ik denk dat het verschil van compressie wel een combinatie van beide is. Het is dan ook te verwachten dat je met een gti kop en nokkenas niet op evenveel vermogen komt.
|
||||
|
||||
Quote:
Zo'n slechte ervaringen met bolku? |
|
||||
|
||||
Ik heb er ook veel spullen besteld voor mijn motorombouw. Nooit problemen en snel geleverd. Ook altijd netjes antwoord via de mail.
|
|
|||
|
|||
ik ben er lang geleden ook ooit geweest, en niets ontevreden erover. Aardige vent.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dan ga ik toch maar eens bij ze langs cass...hoe is het met de accu btw |
|
||||
|
||||
Quote:
Juistem, jij snapt het! |
|
||||
|
||||
Quote:
oke, dus dan klopt het verhaal van bolku niet? Wat kan ik dan het beste doen...makkelijkste? |
|
||||
|
||||
Denk dat je beter nog effe kan kijken naar de eerste reactie op dit topic. Motor swap is in ieder geval niet het beste/makkelijkste in jouw geval.
Op hoe veel PK zit je nu? Als je het low budget wilt houden, zal je het verschil in vermogen waarschijnlijk niet gaan merken gok ik.
|
||||
|
||||
Zou eerder gewoon een originele cilinderkop nemen , die in bewerkte toestand kopen of als dat te duur wordt een gereviceerde originele kop iig 1mm vlakken voor hogere compressie.
|
|
||||
|
||||
snap wat je bedoelt wouter....heb jou gti 16v verhaal aandachtig gelezen en dan gaat low-budget niet echt.
Ik zit nu op 90pk kevert....ik wil mijn kop toch laten reviseren omdat ik af en toe met koude motor een klepstoter hoor. Verder moet mijn riem vervangen worden...kan de kop dus beter daarvoor laten doen. |
|
|||
|
|||
110 PK kan je vast wel halen met een bewerkte en maximaal gevlakte kop en een hele scherpe nokkenas, vooral een goede nokkenas levert je erg veel op, en een compressie verhoging zal jou blok ook wel goed doen. Maar nokkenas is niet goedkoop, je bent voor een beetje nokkenas zo €300 of meer kwijt.
Wat betreft bolku, er zijn mensen erg tevreden over hem, en er zijn mensen die hele grote problemen met hem hebben... Maak je eigen keus, maar ik ga er gewoon niet heen, better safe than sorry! |
|
||||
|
||||
een motor tunen is een combinatie van alles:
-luchtaanvoer en brandstoftoevoer (luchtfilter, inlaat, carbu, nokkenas, cilinderkop) -verbranding in de motor (compressie, cilinderkop, ontsteking) -afvoer uitlaatgassen (cilinderkop, nokkenassen, uitlaat). je bent dus niks met een nokkenas die zoveel beter kan presteren als je kleine kleppen hebt, een slechte inlaat en originele uitlaat. net zoals een sportluchtfilter steken geen pk's levert. ga je nu de kop aanpakken met grotere kleppen en eventueel bewerkt, daar een goeie nokkenas is zodat je motor hoger in toeren kan. inlaatgedeelte ook aanpassen (inlaatstuk, carbu/gasklep, luchtfilter). korte brede inlaat is voor hogere toeren (korte luchtpulsen), lang smal inlaattraject is voor laagtoerig koppen. goeie spaghetti uitlaat monteren, deftige diameter en einddempers met nog een beetje tegendruk. je bent dan ook niks met een getuned blok en dikke uitlaat, als je standaard inlaat en luchtfilter hebt (is zoals ne wielrenner die door een rietje ademt). net zoals je niks bent met een lang smal inlaattraject en dan een nokkenas voor hoge toeren, of een kort breed inlaattraject (4carbs rechtstreeks op cilinderkop) met dan een nokkenas voor koppel
|
|||
|
|||
Duidelijk was zelf vergeten de aanbouwdelen te noemen, maar natuurlijk moeten did dan ook aangepakt worden, al zul je dan wel boven de 110 PK uit gaan komen
|
|
||||
|
||||
Quote:
waarschijnlijk alleen van horen horen............... Last edited by richard-polo : 19-08-2013 at 08:11. |
|
||||
|
||||
ik denk dat ik voorlopig eerst eens ga kijken of iemand me kan helpen met distributie te vervangen en daarna nadenken hoe en wat met het blok.
Wellicht is het makkelijker om meteen een gereviseerd gti blok erin te hangen Iemand die me kan helpen met de distributie? |
|
|||
|
|||
Quote:
Ja waarschijnlijk wel...... Van horen zien en constateren ook goed? |