Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-07-2013, 22:20
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Send a message via MSN to RamonR

Iemand Etka uitsnede ?????
Reply With Quote
Old 02-07-2013, 09:41
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular

Ik heb er inderdaad een veertje in gevonden.
mijn auto is een GTD van 1989, zouden deze modellen dit standaard hebben?

Voorlopig rij ik zonder dat veertje, claxoneert voorlopig niet meer,maar die afstand tussen het stuur en dat stuurbehuizing, is nog steeds te dicht op elkaar
Reply With Quote
Old 02-07-2013, 10:11
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

komt de rest een beetje overeen met de foto dat ik poste? die stuuras komt uit een 91'er 1.8benzine.
naar mijn weten was deze fabrieksorigineel en is dat nooit gedemonteerd geweest (is de ex auto van mijn broer).

bij mij zit die veer daar dus ook, maar ONDER die grijze blok waar het stuur op komt.
ik heb gekeken hoe je die kan verwijderen, en daarvoor zou ik die gewrichten aan de onderkant moeten losmaken, de veer onderaan losmaken, en dan die hele stang er langs boven uit te trekken.

mogelijk is de uwe er ooit uitgeweest, heeft de persoon dan vergeten de veer erin te steken voor hij de stuurstang terug plaatste. en bij montage van het stuur dan de veer erin gestopt.
op de originele manier, zou de veer de stuurstang dan toch 1-2cm hoger moeten drukken (die veer zit daar nu samengedrukt ter hoogte van het contactslot).
kijk desnoods eens in de motorruimte, hoe het bij die kruiskoppelingen bij u zit. daar zit namelijk ook een veer die alles wat opspant. mogelijk zit die er nu heel losjes in daar en 'rust' de stuurstang op die gewrichten en stuurhuis
Reply With Quote
Old 02-07-2013, 15:08
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by fcapri
komt de rest een beetje overeen met de foto dat ik poste? die stuuras komt uit een 91'er 1.8benzine.
naar mijn weten was deze fabrieksorigineel en is dat nooit gedemonteerd geweest (is de ex auto van mijn broer).

bij mij zit die veer daar dus ook, maar ONDER die grijze blok waar het stuur op komt.
ik heb gekeken hoe je die kan verwijderen, en daarvoor zou ik die gewrichten aan de onderkant moeten losmaken, de veer onderaan losmaken, en dan die hele stang er langs boven uit te trekken.

mogelijk is de uwe er ooit uitgeweest, heeft de persoon dan vergeten de veer erin te steken voor hij de stuurstang terug plaatste. en bij montage van het stuur dan de veer erin gestopt.
op de originele manier, zou de veer de stuurstang dan toch 1-2cm hoger moeten drukken (die veer zit daar nu samengedrukt ter hoogte van het contactslot).
kijk desnoods eens in de motorruimte, hoe het bij die kruiskoppelingen bij u zit. daar zit namelijk ook een veer die alles wat opspant. mogelijk zit die er nu heel losjes in daar en 'rust' de stuurstang op die gewrichten en stuurhuis

Die schroefdraad waar je het stuur in zet komt niet overeen met deze foto,
jij hebt er zo een dikke ding op, bij mij is alles op de zelfde dikte, daarom dat mijn stuur misschien te diep naar beneden gaat?

Reply With Quote
Old 02-07-2013, 16:50
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

dat zou een gewone bus zijn omdat de latere modellen een groter gat hadden in het stuur. die bus zou ik er normaal gewoon moeten afkrijgen en dan zou die hetzelfde zijn als de uwe
Reply With Quote
Old 03-07-2013, 18:00
Forum Regular

Quote:
dat zou een gewone bus zijn omdat de latere modellen een groter gat hadden in het stuur. die bus zou ik er normaal gewoon moeten afkrijgen en dan zou die hetzelfde zijn als de uwe

Als ik jou was zou ik die bus erin laten, mijn stuur gaat te diep naar beneden, daarom dat ie contact maakt met de claxon, als ik tijd had ging ik naar een garagist, maar met werken enzo heb ik alleen het weekend vrij..
Reply With Quote
Old 03-07-2013, 21:15
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Maar dan nog wat he,

Als je stuur te dicht op de rest zit dan zou je claxon toch nog niet moeten af gaan ?
Het stroompje word toch nog onderbroken door je claxon knop ?

Gr, Ramon
Reply With Quote
Old 04-07-2013, 10:37
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic

Gewoon kijken of je op de sloop nog ergens een mk1 kan vinden en daar het stuur los halen, zie je gauw genoeg hoe het hoort te zitten en als je dan nog bepaalde onderdelen mist kun je dat meteen mee nemen.
Reply With Quote
Old 04-07-2013, 10:43
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Kevert
Gewoon kijken of je op de sloop nog ergens een mk1 kan vinden en daar het stuur los halen, zie je gauw genoeg hoe het hoort te zitten en als je dan nog bepaalde onderdelen mist kun je dat meteen mee nemen.

"gewoon" een mk1 golf op de sloop vinden zal lastig worden denk ik
Reply With Quote
Old 04-07-2013, 10:46
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
"gewoon" een mk1 golf op de sloop vinden zal lastig worden denk ik

Ja dat denk ik ook
Golfje 2 is al moeilijk tegenwoordig op de sloop.
Reply With Quote
Old 04-07-2013, 21:14
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by RamonR
Maar dan nog wat he,

Als je stuur te dicht op de rest zit dan zou je claxon toch nog niet moeten af gaan ?
Het stroompje word toch nog onderbroken door je claxon knop ?

Gr, Ramon

Heb ook geen idee waar dat vandaan komt, vorige eigenaar heeft echt rare dingen gedaan met de electronica, als ik mijn 4 richtingsaanwijzers aan zet, dan gaat dat driehoeklampje niet aan op het dashboard, signaalfunctie van de grootlichten werken niet meer, achterruitwisser werkt niet meer,

maar het belangrijkste is, hij is maandag apk goed gekeurd. ze kijken alleen naar de belangrijkere dingen
Reply With Quote
Old 04-07-2013, 21:16
Forum Regular

Quote:
Ja dat denk ik ook
Golfje 2 is al moeilijk tegenwoordig op de sloop.

Hier @ provincie Limburg vind je totaal geen onderdelen op de sloop

Ik bestel altijd online als ik iets nodig heb, alleen koplampjes ofzo vind je met geluk nog maar die zijn meestal helemaal vuil van binnen enzo..
Reply With Quote
Old 04-07-2013, 21:29
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Ludomk2
Hier @ provincie Limburg vind je totaal geen onderdelen op de sloop

Ik bestel altijd online als ik iets nodig heb, alleen koplampjes ofzo vind je met geluk nog maar die zijn meestal helemaal vuil van binnen enzo..

Dan ga ik maar niet vertellen waar ik woon anders zijn de golfjes + onderdelen hier straks weg op de sloop

Maar als die er zo erg is gerotzooid met die golf van de post starter dan is het misschien verstandig om het dashboard er helemaal eens uit te halen en dan gewoon goed terug in elkaar steken, met de juiste draden en kabels
Aankomende dagen is het er lekker droog weer voor om dat ff voor de deur te doen.
Reply With Quote
Old 05-07-2013, 06:56
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

Quote:
Heb ook geen idee waar dat vandaan komt, vorige eigenaar heeft echt rare dingen gedaan met de electronica, als ik mijn 4 richtingsaanwijzers aan zet, dan gaat dat driehoeklampje niet aan op het dashboard, signaalfunctie van de grootlichten werken niet meer, achterruitwisser werkt niet meer,

maar het belangrijkste is, hij is maandag apk goed gekeurd. ze kijken alleen naar de belangrijkere dingen

is gewoon dat lampje niet kapot in de schakelaar? bij mij ging het lampje niet meer van de lichtschakelaar (die blijft ook continue branden).
heb de schakelaars open gehaald, lampjes eruit geknipt, ledjes met weerstandje in gesoldeerd. lekker wit licht nu ipv verschillend geel.

in het echt is het stukken beter (dashboard effen verlicht, knoppen zo helder niet), maar de camera kan niet zo goed overweg met nachtfotos)

signaalfunctie van de grootlichten is OOK een lampje met een blauw kapje op, in tegenstelling tot de andere ledjes ernaast. die waarschijnlijk ook defect (ga ik bij mij ooit vervangen door een ledje als die kapot gaat).

achterruitenwisser zal de kabelboom in de klep zijn. was bij mij ook kapot en t verergerd alleen maar. nr plaat verlichting zal snel volgen, of achteruitontdooiing.

Last edited by fcapri : 05-07-2013 at 06:59.
Reply With Quote
Old 06-07-2013, 10:08
Forum Regular

Quote:
is gewoon dat lampje niet kapot in de schakelaar? bij mij ging het lampje niet meer van de lichtschakelaar (die blijft ook continue branden).
heb de schakelaars open gehaald, lampjes eruit geknipt, ledjes met weerstandje in gesoldeerd. lekker wit licht nu ipv verschillend geel.

in het echt is het stukken beter (dashboard effen verlicht, knoppen zo helder niet), maar de camera kan niet zo goed overweg met nachtfotos)

signaalfunctie van de grootlichten is OOK een lampje met een blauw kapje op, in tegenstelling tot de andere ledjes ernaast. die waarschijnlijk ook defect (ga ik bij mij ooit vervangen door een ledje als die kapot gaat).

achterruitenwisser zal de kabelboom in de klep zijn. was bij mij ook kapot en t verergerd alleen maar. nr plaat verlichting zal snel volgen, of achteruitontdooiing.

Ofwel het motortje stuk van de achterruitwisser, er moet nog zoveel gedaan worden om de auto tip-top in orde te krijgen, maar het belangrijkste is ik ben door de keuring heen, ik ben Z-platen gaan huren (handelaars nummerplaat) en zij hebben geen roetmetingtest gedaan, alleen lichten gecontroleert en het onderstel

Op het gemak alles doen, is wel een mooi idee, ik ga dat ook doen met die leukere dashboard verlichting
Reply With Quote
Old 06-07-2013, 10:10
Forum Regular

Quote:
Dan ga ik maar niet vertellen waar ik woon anders zijn de golfjes + onderdelen hier straks weg op de sloop

Maar als die er zo erg is gerotzooid met die golf van de post starter dan is het misschien verstandig om het dashboard er helemaal eens uit te halen en dan gewoon goed terug in elkaar steken, met de juiste draden en kabels
Aankomende dagen is het er lekker droog weer voor om dat ff voor de deur te doen.

Dashboard eruit halen? is wel goed idee maar durf dat niet zo, het dash rammelt niet, en is echt stevig vast, ik ben al blij dat ik geen gerammel hoor als ik rij, want in mijn vorige Golfje 2, rammelde het dashboard niet normaal, zat helemaal los
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 00:00
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Quote:
Dashboard eruit halen? is wel goed idee maar durf dat niet zo, het dash rammelt niet, en is echt stevig vast, ik ben al blij dat ik geen gerammel hoor als ik rij, want in mijn vorige Golfje 2, rammelde het dashboard niet normaal, zat helemaal los

Dash hoeft er niet helemaal uit maar alle kabelbomen nakijken enzo en of alles nog goed zit aangesloten en vast zit qua knopjes/schakelaars.

Dat is een 15 min klusje
Alle schakelaars kan je er zo uit pakken en je frontje voor de verwarmings schuifjes dat pak je er ook zo uit (wel voorzichtig doen anders gaat het lampje kapot).
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 00:47
Forum Regular

Quote:
Dash hoeft er niet helemaal uit maar alle kabelbomen nakijken enzo en of alles nog goed zit aangesloten en vast zit qua knopjes/schakelaars.

Dat is een 15 min klusje
Alle schakelaars kan je er zo uit pakken en je frontje voor de verwarmings schuifjes dat pak je er ook zo uit (wel voorzichtig doen anders gaat het lampje kapot).

Zal ik eens proberen, je bent bedankt voor de tip he
Reply With Quote
Old 07-07-2013, 06:33
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

dash zou ik er ook nie zomaar uitnemen, maar het front wel (waar tellerunit, radio, schakelaars en verwarminghendels zitten)
ff de kabelboom nalopen op hooliganisme van de vorige eigenaars. heb er ook zo eens ene gehad waar één der eigenaars creatief is omgesprongen met een kniptang. nadat de auto 3x in brand gevlogen is, heb ik de boel verkocht als wrak (porsche 924)
Reply With Quote
Reply

Posting Rules