|
||||
|
||||
Bobine defect?
|
|||
|
|||
Bobine is in orde
|
||||
|
||||
bdp sensor goed? als deze niet goed zijn werk doet kun je starten als een malle ma start die niet kun je wel 12v op je bobine krijgen ma dan doet die nog niet wat mocht die kapot wezen ga dan voor een orginale bdp sensor van die van een automaterialen site of winkel functioneren niet na behoren.
|
|
|||
|
|||
Kun je die sensor testen of doormeten?
|
||||
|
||||
Wat je zou kunnen doen is gaan meten als je de auto start als die een waarde doorgeeft ma hoe en wat geen idee ik zou hem als eerst er is uit halen kijken als die nergens kapot is (kabel) wil nog wel eens slijten.
|
|
|||
|
|||
De meeste oude kan je op weerstand doormeten, zal ik anders ff nakijken.
Als je het signaal wilt meten, heb je een scope nodig.
|
|||
|
|||
Zow lang geleden hier
Golf loopt nog steeds helaas Ben de draad weer op aan het pakken want deze zomer wil ik er toch echt mee rijden Ik heb de bdp sensor door gemeten Op de ohm stand deze zou tussen en de 500 en de 800 moeten hebben de mijne heeft 810! Is dit dan kapot?
|
||||
|
||||
Bdp sensor kan idd ook problemen geven. Die zou ik ff wisselen met een andere. Geeft wel puls met starten?
|
|
|||
|
|||
Hoe bedoel je puls met starten?
|
||||
|
||||
12v+
|
|||
|
|||
Ja dat heeft die
|
||||
|
||||
middelstu draad bobine hoort te pulseren met starten ,
effe led tester eraan zette
|
|||
|
|||
Dat doet die niet meende ik
|
|||
|
|||
Spuit ie wel in?
Indien nee, check het signaal van je krukassensor, met een led tester moet je hier een duidelijk aan/uit signaal krijgen (niet flauw flikkerend dus) Als ie dit wel heeft check dan of het op je ecu binnen komt om een kabelbreuk uit te sluiten. Indien ja, geldt het bovenste verhaal ook voor de nokkenas sensor (hall gever), check dan of het signaal dat naar je bobine gaat, wel door de ecu gegeven wordt (stekker ecu meten dus). Heb je een goed schema of ecu pinout? |