|
||||
|
||||
Ik ga vandaag de radio voorbereiden, of anders morgen. De klant heeft niet om een radio zelf gevraagd, dus die zal ik er niet in doen, wel alle bekabeling ervoor. Zal straks wel laten weten hoe precies
|
|
||||
|
||||
Ga er ook deze week aan beginnen wacht nog op een mooie dag om ze te wassen
Bij mij zit er ook een cheap ass alarm door het interieur kabelboom deze moet er ook uit. En dan moet ik alles wat naar de oude carburateur gaat verwijderen dus ik ga de boel open snijden en netjes verwijderen. Dit wil ik ook gaan doen met de kabel die door loopt naar de verlichtingen enzo. Alleen met wat kan ik ze weer het beste mee in pakken ? En dan alles ombouwen naar accu achter in En dan nog de verrichting kabel naar achter ,wisser draden kunnen weg. En de achteruit verwarming moet weer aangesloten worden. En dan de achterlicht draden zelf moeten verlengd worden en veranderd naar kleine achterlichten aansluitingen. Ik had eerst brede achterlichten namelijk in de Golf1 zitten. Als je het niet erg vind kan ik de vorderingen hier ook wel plaatsen hoor ik gelijk wat goed en wat beter kan
|
||||
|
||||
Ben zelf ook met mijn kabelboom bezig. Wel de basis, want er is gelukkig weinig aan gekloot.
Dit is perfect voor het inpakken: Als het goed is dempt dit ook de trillingen.
|
||||
|
||||
brand het interieurlampje niet??
|
||||
|
||||
@ robbiemk1: het stuurtje is in principe van de klant, maar ik heb er nog wel eentje liggen als je er een zoekt. pb maar ff
@ style: als je de overbodige originele draden uit je boom wilt hebben, kun je beter de connectors eraf knippen, en de kabel uit de huls trekken. Als je de kabelboom uit de wagen haalt en hem recht houd, liggen ze er zo uit. Ik keur die tape in principe af. Da's prima voor in je interieur, maar onder de motor kap waar het steeds warm, dan weer koud en nat wordt, is die tape niet altijd even wenselijk, want eens zal deze ingeven, dat weet je op voorhand. Die hulzen van vw niet, die blijven gewoon goed. Als je achter geen elektronische benzinepomp hebt steken, is het makkelijker om een oud type kabelboom voor je achterlichten bij te zoeken. Die is namelijk doodsimpel aan te passen naar de nieuwe connector voor in je nieuwe type zekeringsdoos. Lijkt mij een betere optie dan alle draden te gaan verlengen. Prima, als je je foto's hier zet, wij helpen je wel! @ meijer 1972: jawel hoor, alles werkt, ook de controlelampjes en metertjes. Je ziet het niet omdat het donker was toen ik deze foto met flits nam. En ook vooral omdat ik een k*t camera heb... Morgen moet ik hem afgerond hebben, dan zal ik ook weer de nodige foto's posten en even uitleggen van die radio's. Da's namelijk wel wat handiger met het een en ander aan foto's die ik nu ff niet heb. |
|
|||
|
|||
Mooi gedaan , vaak zijn de meeste kabelbomen bij Golfjes1 verprutst
Dit is zeker een Golf1 Sprinter ? Ik kan mij heugen dat deze geloof ik alleen verkocht met 1600 FP en in deze kleur geel
|
||||
|
||||
Ik had idd een stuk van de oude kabelboom voor de achterlichten.
Maar niet helemaal tot de zekeringkast en de kleuren komen gewoon over een met de brede achterlampen. Enige verschil is dat de brede met een stekker alle lampen aansluit. En de korten achterlichten krijgt elk fitting zijn eigen aansluiting. Had het zo even een paar weekjes geleden gedaan om de boel te testen. Zo is het nu met genoeg lengte om alles netjes in het achterlicht aan te sluiten. Overbodige draden idd voorzichtig helemaal uit de boom getrokken. Dit is wat we niet meer gebruikte in de achterlichten boom Barn171 weet jij toevallig hoe de achterraam verwarming aangelsoten wordt. Ik heb hier 1 zwarte draad voor maar nu weet ik niet of deze op beide lipjes op de ruit komen. Dus dat de kabel zich splitst of gaat zwart op 1 lip en aarde op de andere ?
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 28-04-2013 at 18:22. |
|
||||
|
||||
De achterruitverwarming zit met die twee aansluitingen bovenaan het raam (duhuu... haha), een van die twee gaat in de boom naar voren naar de zekeringdoos, en de andere zit direct aan de andere kan van de hemel aan de carrosserie geschroefd. Dat is dus de aarde.
De golf zou idd een sprinter kunnen zijn, maar er is te veel mee gebeurd om dat nog te kunnen zeggen. Het zou net zo goed om een gewoon standaard golfje "s" kunnen gaan dat toevallig geel is. De wagen is gisteren weer afgeleverd aan de klant. Hij was er heel blij mee, en ik moet zeggen, ik was ook dik tevreden. Ik zal de laatste foto's nog z.s.m. posten. En dan nog dit: jullie gaan nu even een week niet meer van mij horen, maar dan ben ik er weer! Sorry. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet genoeg dankje wel En veel plezier deze aankomende week dan maar
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt, was hartstikke leuk. Maar in ieder geval, hier nog de beloofde plaatjes. Iemand twijfelde geloof ik nog aan de werking van de controle lampjes en/of interieur verlichting: Dash weer terug: En de vloer schoon gemaakt voor de vloerbedekking: Dan een setje vloerisolatie gesneden van een materiaal dat ik nog had liggen. Het snijdt enorm fijn en recht, ook super qua dikte, maar vraag me niet wat voor spul het is, geen idee. Iets van hele vaste dakisolatie denk ik. Ik had een setje originele matten gebruikt als mal. Het is wel belangrijk dat je die isolatiematten legt, zonder past je vloerbedekking namelijk van geen kant en zul je er op een gegeven moment scheuren in gaan stampen. En hier ligt alles erin, allen de tunnel bekleding moet nog juist geplooid worden: Dan alles er terug in: Inderdaad, de deurkaarten vóór zijn niet correct met het bouwjaar, maar de klant wou ze er toch liever in hebben omdat ze wat luxer zijn met de bakjes en L-handgrepen. En een klaar golfje: Ik ben helaas vergeten/had er de tijd niet niet voor om nog even een fotootje van de zetels zelf te maken. Was in ieder geval een heel leuk retro setje zonder hoofdsteunen. |
|
||||
|
||||
En dan nog dat met die radio aansluiten.
Vanaf 8/78 of 8/77 (daar ben ik niet zeker van) heeft volkswagen de plus en min met een stekkertje al voorbereid. Vanaf 8/80 zit in die stekker ook een kabeltje voor de interieurverlichting. Deze kabels + stekker lopen mee met de hoofdboom en splitsen mee af met de boom van de waarschuwingspinkers. Meestal is er in het verleden van een Golfje wel eens een radio gemonteerd geweest en hangen de kabels uit het gat voor de radio. Als je origineel geen radio gemonteerd hebt, bindt volkswagen deze kabels af fabriek met een plakbandje weer terug langs de kabelstreng van de waarschuwingspinkers. Hij is dan dus voor een cm of vijf tot tien terug gevouwen. Als je hem niet kunt vinden, even de schakelaar van de waarschuwingspinkers los maken en de kabelstreng volgen, dan vind je hem vanzelf. Het is wel zo dat in acht van de tien keer het stekkertje (deels) van de kabels is afgeknipt. Nu je weet waar hij moet liggen, gewoon zoeken naar de effen rode en bruine kabel, dat zijn die van de radio. Als je een golf hebt voor bouwjaar 8/78 (of 8/77 dus), is de radio niet voorbereid en zul je zelf de kabels moeten leggen. Het beste is om ze af te takken op de achterkant van de zekeringsdoos bij de "G"-polen. Bij iedere groep polen achterop de zekeringsdoos staat een letter, en ieder pool is apart genummerd, dat zie je vanzelf. De "G"-polen herken je in ieder geval aan de uitsluitend rode kabels die erop aan gesloten zijn. De groep zit helemaal boven aan de doos en bestaat uit een vijftal brede polen, en een tweetal smalle. Op al deze polen staat constant (ook bij contact uit) 12V. Tak hem af bij de smalle, maar knip niet in de kabels die er al op zitten, tak hem letterlijk af. Dat is dus met zo'n splitsing klemmetje. Je moet niet in die bestaande kabels knippen omdat die heel belangrijk zijn. Let wel op, als je hem zo aansluit is de radio NIET gezekerd. Je moet dus nog even een zweefzekering hangen. EN KOPPEL DE BATTERIJ LOS VOORDAT NOG MAAR IETS GAAT DOEN!!! |
|
||||
|
||||
Quote:
Nette uitleg Ik tak de constante stroom ook steeds af vanaf de zekering kast en zet er zelf een zekering tussen. (Zo een zwarte huls met een zekering in) Geschakelde plus pak ik af van het contact slot. Ik knip wel steeds de bedrading door en soldeer er een 2de draad aan en dan met krimpkous terug inpakken.. Heb het niet zo voor die aftakknijpdingetjes die je op de draad moet klemmen.
|
|||
|
|||
Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg.
En die gele Golf ziet er gaaf uit! |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb het ook niet over van die blauwe knijpers, ho even, dat zijn de laatste dingen die je moet gebruiken. Die verkloten de kabel helemaal. Vooral als je een wat dikkere hebt (zoals deze twee zijn), knip je hem praktisch door. Ik bedoel deze: Daarmee werk je zonder de originele kabel te beschadigen. Als je soldeert heb je wel een goede verbinding, maar ook je originele kabel verkracht. Ik doe dat dus nooit. Geschakelde plus kun je ook vanachter de zekeringdoos halen, ik moet even nakijken waar precies. |
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe heten die dingen en waar koop je die precies? |
|
||||
|
||||
En nog even een foutje rechtzetten: De continue pluspolen zijn de "H"-polen, niet de "G"-polen. Geschakelde plus kun je bij pool G-3 halen, maar dat geldt alleen bij het oude type zekeringsdoos. Het nieuwe type heeft ook een geschakelde plus, en de plaats daarvan t.o.v. de zwarte kabel die het handremlampje bediend (die zit er bijna altijd op, alleen Duitse wagens willen ze nog wel eens niet hebben) is hetzelfde, maar de nummering van de polen is anders.
De jetta TX heeft origineel in de middenconsole een volt en tempratuurmetertje zitten die beide een geschakelde plus nodig hebben voor te werken. Ik heb deze metertjes eens in mijn '83er rabbit GTI gebouwd omdat die geen MFA heeft. Volledig zoals ze origineel af fabriek zitten heb ik ze ingebouwd, je ziet er absoluut niks aan. [OFF TOPIC]Ik heb zelfs de plakbandjes op de juiste plaats terug geplakt [/OFF TOPIC] Nu kan ik dus terugzoeken waar de geschakelde plus precies zit op een nieuw type zekeringsdoos, maar dat kost me veel moeite en werk omdat die wagen helemaal achterin de schuur staat, dus als niemand het echt nodig heeft, laat ik dat even zitten... Last edited by Barn171 : 04-05-2013 at 09:20. |
|
||||
|
||||
Ik ben ook al wat verder met de eerste motorboompje.
Hier moesten draden bij en weg maar er kwamen er meer bij dan af Dus ik kreeg er een paar in de originele hulzen die fabrieks af er al in zaten. Maar een paar moesten dus buiten langs zo dat ik toch met de afgeraden vinyl tape moest weken. Links mijn twee motorbomen ,achterin wat ik er tot nu toe uitgehaald heb. Rechts donor boom om te spieken en om draden weg te trekken voor me eigen boom Deze ligt wel beschermd achter het schutboord Nu nog de laatste boom hier heb ik tot nu toe alles nog in de originel hulzen bij kunnen steken. Mede door dat de dikke plus van accu naar zekering kast er uit lag ivm accu achter in.
|
|||
|
|||
Mooi allemaal maar waar heb je die isolatie weg? Bouwmarkt? En wat kost dat ongeveer en wat hoeveel heb je nodig?
Ik zoek ook nog iets om isolatiematten van te maken bij mij zijn ze vergaan , schutbord t/m de vloer
|
||||
|
||||
zoals ik al zij, ik weet niet precies wat het voor spul is, maar volgens mij is het van die plafondplaten, je kent ze wel, van die witte platen die in een frame hangen.
|