|
|||
|
|||
heb lmm geen spinnenkop. Vind het balen omdat ik de datum niet goed heb bijgehouden wanneer die gekeurd moest worden. En nou heb ik een beetje een probleem dat hij niet optijd is gekeurd en ik er dus eigenlijk niet mee mag rijden. Ik rij er al redelijk veel mee ook lange stukken (100+) dus vraag me ook beetje af of het wel helpt om een flink stuk te gaan rijden. De accu was inderdaad geen probleem omdat weer vast te zetten, dat heb ik ook al gedaan. De remschijven achter vervangen daar komt al meer bij kijken en dat kan ik zo 123 niet met de kennis en het gereedschap dat ik heb. Leer wel veel van het forum door jullie en dat vind ik super. En ja die co uitslag.. ik heb helaas ook niet zon 4 gas meter thuis:P
Heb gelukkig een kameraad die meer van autotechniek afweet als mij en die me vaak helpt. Hij zou kijken of die morgen tijd had om ff te kijken met mij. |
|
|||
|
|||
haha dankje maarja voor iemand die het als daily gebruikt en er niet super veel verstand van heeft is het dan toch balen kan ik je vertellen.
|
|
|||
|
|||
Als je veel rijd , hoe kunnen je schijven dan afkeur op roest hebben
Dan zijn ze eerder dun , dan roestig . Als ik deze 2 punten lees als afkeur , dan ga ik uit van gebruik van of korte stukjes Of lang stil staan .( weekend gebruik) , vandaar mijn advies van goed heet rijden |
|
|||
|
|||
Heb gister als laatste rit ongeveer 75 km gereden. Vandaag alleen het stukje naar de garage. De schijven zijn waarschijnlijk redelijk oud en het zijn de achterste die gebruikt die blijkbaar bijna niet als ik rem..
EDIT: de schijven zaten allemaal putjes in waarin allemaal roest zit. volgens de garage waren ze ook niet meer af te draaien en moesten ze vervangen worden. Dus wss zullen ze ook nogal dun zijn geweest denk ik. |
|
||||
|
||||
Co van 4.? Is wel erg hoog.
Auto heb je ook binnen 10km heet. Hoef je echt geen 200 km voor te rijden Koelvloeistofsensor i.o. ? Lambdasonde i.o.? Katalysator i.o.? Dan auto gewoon afstellen.
|
||||
|
||||
Quote:
Schijf mag 50% geroest zijn. Als de remschijf over het geheel roestig is en blinkende stukken ertussen dan kan je dit testen met een was krijtje. Trek een streep over het loopvlak, ga rijden is er meer dan 50% afgesleten dan raakt de blok voor meer dan 50% Ooit met een twijfel geval, met steekproefcontroleur zo gecontroleerd.
|
|||
|
|||
Quote:
Ach bij mij werkt het prima na een lange poos stilstand Maar nu blijkt dat hij regelmatig word gebruikt Dus zo is het niet |
|
||||
|
||||
Gaat het hier trouwens om een PB of een PF, oftewel zonder of met geregelde kat? En in dat laatste geval, heb je er nog een kat onder zitten?
Even vraag voor de APK-keurmeesters onder ons; wat wordt de eis als het oorspronkelijk een lambda-geregeld systeem is, waarbij de CO niet hoger mag zijn dan 0.5%, en vervolgens de auto zonder lambda-sonde bij de keuring komt. Is het toegelaten CO gehalte dan 1.5% (waarde mij niet exact bekend)?
|
|||
|
|||
Volgens de garage mocht het 3.5 zijn of 3 weet het niet zeker meer een van die twee. En heb geen kat en ook geen lambda. Temperatuursensoren heb ik 9 maanden geleden allemaal vervangen en werken correct. Morgen neemt een vriend hem mee naar de garage en gaat hem dan proberen te stellen mocht die dan niet goed lopen gaat die na de keuring wel weer gewoon terug op de stand waar die nou op staat. Motorcode weet ik niet zeker zal morgen even in de kofferbak kijken dat staat neem ik aan op die sticker?
|
|
||||
|
||||
die co, zou ik me ook niet eens druk over maken, is bij de gemiddelde garage, geen probleem om even af te stellen lijkt me zo...
ik heb het ook n keer laten doen bij mn 16v kr, was binnen 15 min alweer weg.. dus de kosten daarvan zullen ook zat meevallen.. (of er zou iets aan de hand moeten zijn, waardoor ze de co niet goed krijgen) succes ermee
|
|||
|
|||
id die co is zo gepiept,de schijven heb je een probleem dan nog,en heb je dan evt iemand die je kan helpen daarmee of iemand die na de tijd knutselt,het is niet zoveel werk hoor,zal wel allemaal meevallen met de herkeuring,je hebt er relatief weinig aan iig,hehe
|
|
|||
|
|||
Hij is nou naar een garage waar een kameraad.werkt. hij kijkt ook meteen naar de remschijven.
|
|
||||
|
||||
Keer een stukje flink mee gegast en de CO was weer netjes 1,3.
Linksachter remde hij helemaal niet |
|
|||
|
|||
hij is nou gekeurd remschijven af laten slijpen en banden van voor naar achter gelegd en nou is ie goedgekeurd.
|
|
||||
|
||||
Schijven afdraaien is eigenlijk uitstel van executie. Trouwens, hoe zou het komen dat je schijven verroest zijn/waren!? Ik vraag me af hoe goed je remvertraging is, als je achterremmen nauwelijks tot niet werken gaan de schijven roesten.
Je kunt iig weer een jaartje rijden
|
|||
|
|||
Ik neem toch aan dat z'n remwerking bij de APK gecontroleerd is
|
|
||||
|
||||
De controle van de remwerking stelt niet zoveel voor bij de APK. Ik sluit me aan bij Gijs, lijkt me verstandig dat je je remklauwen eens uit elkaar haalt, schoonmaakt en van nieuwe rubbers e.d. (revisiesetje) voorziet. Een andere optie is investeren in een moderner setje remklauwen, zoals die van de golf IV.
|
|||
|
|||
sorry was er vergeten bij te zeggen de remdruk was achter niet goed geloof ik dus dat had hij ook weer in orde gemaakt.
|