|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor je reply. Zal even laten weten hoe het hele verhaal afloopt voor de geintresseerde |
|
|||
|
|||
Quote:
De hydraulische klepstoterts zijn vervangen. Helaas is er niks veranderd Drijfstanglagers bekeken en die zien er perfect allemaal uit. Zo langzamerhand word ik er doodziek van die auto kost veel geld als hij stilstaat. Edit: Me vader is langs iemand geweest die al jaren lang in de racerij zit met voornamelijk deze blokjes en die zegt toch de verstuivers met zekerheid, in principe ook wel logisch omdat dat zo'n beetje overblijft. Dus verstuivers vervangen. Iemand nog idee waar ik nette goedkope verstuivers kan krijgen? Hoeft niet per see nieuw Verder zei de beste man dat ik hier best nog wel even mee door kan rijden Last edited by glopje : 09-04-2013 at 12:02. |
|
|||
|
|||
Quote:
Verstuivers laten reviseren, is altijd goedkoper als nieuw en beter als gebruikt want dan weet je nog niet wat je hebt. Informeer eens bij DÁ-BRT , meen dat die dat soort dingen doet.
|
|||
|
|||
Nou we zijn weer even verder en het probleem is er nog steeds. Heb inmiddelds me hydraulische klepstoters vervangen. Ik rij al een tijdje door met het probleem nou begon hij vrijdag ineens in te houden als een gek, dus deze week de verstuivers eruit gehaald en gechecked gereinigd en weer op 190bar laten zetten is allemaal netjes gebeurt. Heb alleen geen nieuwe tippies erop gezet maar volgens mij kan dat het tikken niet zijn.
Hij heeft nu iig weer zat vermogen Maarja ik wil wel eens van het getik af. Drijfstanglagers: gechecked zijn goed, mooi slijtpatroon Klepstoters: Allemaal vervangen A-merk Verstuivers: Weer op goede druk gezet en goed schoongemaakt Nokkenas: was in perfecte staat, goed nagekeken tijdens de klepstoter vervanging Olie: Nieuw 10w40 Diesel: Speciaal spul door gegooid tijdens het tanken voor extra reiniging v/d kleppen Pomptiming: Is niet perfect maar ook dit veroorzaakt niet dit harde getik In mijn ogen kom ik nu uit op de brandstofpomp als boosdoener, het getik komt wel uit die regio maar is gewoon zeer moeilijk te bepalen. Wie heeft er nog ideeen die mij misschien verder op de goede weg kunnen helpen? Last edited by glopje : 25-06-2014 at 10:06. |
|
|||
|
|||
Quote:
Iemand nog suggestie's of heb ik wat over het hoofd gezien de laatste weken? |
|
||||
|
||||
Ik zou even vragen of Bert je wil helpen, hij kan je waarschijnlijk wel helpen met z'n kennis en ervaring.
|
|
|||
|
|||
hoe heb je de drijfstanglagers gecheckt ?
( omschrijf eens hoe je dat gedaan hebt ! ) alleen een "mooi slijtage patroon" zegt 3x niks ! krukaslagers ? hoe is je oliedruk ? gemeten? ( hoeveel druk , bij welk toerental , bij 80 graden C olietemperatuur ) |
|
|||
|
|||
Misschien iets heel anders, komt het getik niet van een van de kleppen? dat getik kan heel hard zijn bijv0orbeeld de N239? N75?
Aangezien je ook wat merkt in vermogen verlies?! Haal daar de stekkers eens vanaf, en laten lopen kijken of je wat hoort! |
|
||||
|
||||
Nog nieuws?
|
|||
|
|||
nope tikt nog steeds, heb tijdje stil gestaan. ga van de week weer kijken denk ben er goed klaar mee
|