|
|||
|
|||
Die blaadjes zijn montagehandleidingen uit de fabriek, zitten vaak verstopt onder de bekleding, achter het dashboard of onder reservewiel. Ik ben ook al een hele tijd bezig om die codes compleet te krijgen voor de Golf II, krijg de complete lijst hier niet in de post ivm teveel tekens. Daarom de codes van de twee montagehandleidingen uit mijn lijstje gezocht:
GROENE MONTAGEHANDLEIDING 1G12 = Golf CL (1G1 = Golf, 2 = CL) E1 = combinatie NZ motor - AKW bak P1P102 = kleurcodes (P1 = alpinewit 78 carr.kleur, 02 = marine(blauw) interieur) HO = Holland afgeleverd 23-5-5495 = week 23, dag 5 (= vrijdag), serienummer 5495 (gebouwd op dag 4 = donderdag) 0A1 2 Türen 1G6 Reserverad, platzsparend 1MB Sportlenkrad(Hohlkranz) 1V0 Ohne zoll- und kostenfreien Reifen 1X0 Frontantrieb 460 ? 8H6 ? A8C Komfortausstattung AKE ? B0A Bauteilesatz ohne länderspezifische Bauvorschrift C1N Stahlräder 6J x 14 Südrad-1 Design * E2M Sondermodell “Madison” F0A Kein Sonderfahrzeug,Standard-Ausführung G0A 4-Gang-Schaltgetriebe / G0C 5-Gang-Schaltgetriebe H0G Reifen 185/60 R14 H K8G Kurzheck L0L Linkslenker M3K 4-Zylinder-Ottomotor 1,3 L/40 KW Digijet Katalysator (geregelt) Grundmotor ist:T3G (= NZ) (T3G 4 Zyl. Ottomotor 1,3 L Aggr. 030.3) S6S ? V0A Reifen ohne Festlegung der Reifenmarke X2C Landesverkaufsprogramm Niederlande RODE MONTAGEHANDLEIDING 1G15 = Golf GTI (1G1 = Golf, 5 = GT/GTI) K4 = combinatie PB motor - AUG bak C5C549 = kleurcodes (C5 = heliosblauw metallic carr.kleur, 49 = grijs/blauw/rood interieur) 142 = één vd deelstaten in Duitsland afgeleverd 38-5-0561 = week 38, dag 5 (= vrijdag), serienummer 0561 0A1 2 Türen 1X0 Frontantrieb 3DH Sitzbezüge - Golf GTI 3H3 Lehnenentriegelung für Vordersitz(e) 3J7 Kopfstützen für Vordersitze höhen- und neigungseinstellbar 3L1 Höheneinstellung, manuell, li.Vordersitz 3KZ Sport Vordersitze links und rechts 3NB Rücksitzbank/-lehne, insgesamt umlegbar 3Q0 Ohne Kopfstützen hinten 3QB Drei.-Automatikgurte vorn 4A0 Ohne Sitzheizung A8F ...ausstattung B0A Bauteilesatz ohne länderspezifische Bauvorschrift E1E Sondermodell “Special” F0A Kein Sonderfahrzeug,Standard-Ausführung G0C 5-Gang-Schaltgetriebe K8G Kurzheck L0L Linkslenker M3X Motorcode PB S2K ? X0A Landesverkaufsprogramm Deutschland Ik hou me aanbevolen voor meer codes, stickers en invullingen! |
|
||||
|
||||
zo'n papiertje ben ik ook wel eens tegengekomen in m'n gti, zat helemaal verkleeft aan de vloerisolatie
|
|||
|
|||
JohanV toppie dank je.
Wat ik niet snap: E2M Sondermodell “Madison” F0A Kein Sonderfahrzeug,Standard-Ausführung Volgens mij is het geen madison nl. (geen stickers op zijkanten terwijl de oude NL sticker er nog doodleuk opzit dus verwacht dat deze er nooit opgezeten hebben)
|
|||
|
|||
tnx Johan super. wat je zegt zit er idd allemaal in dus moet kloppen
|
|
|||
|
|||
Quote:
Stickers worden er heel vaak afgehaald, maar als je de blauwe marineregatta bekleding hebt, een toerenteller, een sportstuur en stalen wielen met sierringen zou het toch best wel een Madison kunnen zijn. VW dealers kunnen inloggen op ETOS en dan kun je met je chassisnummer nog achterhalen als welk model hij uit de fabriek gekomen is. Op dat lijstje kom je soms nog aparte codes tegen (zoals opties bij aankoop, radio, spoiler ofzo). Ik weet niet precies wat F0A betekent, maar het zou ook kunnen betekenen dat het wel of niet een speciale versie is voor Deutsche Post, politie, brandweer etc. Nog een code gevonden (al zijn S codes volgens mij per jaar andere aankoopoptiecodes): S2K Steuerung von Fahrzeugen mit Selbstnachstellender Kupplung |
|
|||
|
|||
Blauwe bekleding van de foto idd, toerenteller, Stalen wielen met kunstof ringen.
Maar sportstuur niet, gewoon dat std stuur zonder leder. Betere foto heb ik ff niet
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals gezegd, zie bijv. http://www.fireandice-edition.de/fo...632a0b2a6e6de69
|
||||
|
||||
Nóg beter, de gouden tip...een database:
http://prsearch.planetvag.com/ In geval van Dhr. Scheissehaus zou het (als ik de codes goed heb gelezen) gaan om: PRCode: 0A1 = 2 doors PRCode: 1G6 = Space-saving spare wheel PRCode: 1MB = Sports steering wheel (hollow rim) PRCode: 1V0 = Without duty-free and cost-free tires PRCode: 1X0 = Front wheel drive PRCode: A8C = Comfort equipment PRCode: B0A = Component parts set without country-specific design requirement PRCode: C1N = Steel wheels 6J x 14 PRCode: E2M = Edition PRCode: F0A = No special purpose vehicle standard equipment PRCode: H0G = Tires 185/60 R14 H PRCode: K8G = Hatchback PRCode: L0L = Left-hand drive vehicle PRCode: M3K = 4-cyl. gasoline engine 1.3 L/40 kW DIGIJET closed-loop catalytic converterbase engine is T3G PRCode: S6S = System vehicle refrigerated PRCode: V0A = Tires w/o specification of tire brand
|
|||
|
|||
Kijk dat is nou een handige site! Bedankt!
|
|
||||
|
||||
Ik zal morgen de sticker van mijn GTI er ook eens bijzoeken, kan ik die ook door die database halen. Ben benieuwd. Maak ik vervolgens zelf wel een oorkonde