|
||||
|
||||
Die van een Megane, is dat er zo 1?
|
|
||||
|
||||
ja
|
|||
|
|||
Zo, dat past perfect op jouw Polo! Ik zal eens wat gaan proberen of hij bij mij ook een mooi plekje kan krijgen.
Iedereen bedankt voor alle reacties en voor het meedenken!👍 ik zal tzt eens wat fotos plaatsen. Groet Coen |
|
||||
|
||||
Saab 9-3 turbo.. Perfecte intercooler voor golfjes tdi ombouw
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels Last edited by Richard : 25-01-2013 at 15:40. |
|
|||
|
|||
Aaarghh😯, 2 aansluitingen aan 1 zijde ziet er zeer aantrekkelijk uit!👍 gaat dit wellicht ten koste van de flow? Komt de diameter van de aansluitingen overeen met die op het blok? Past deze zonder aanpassingen voor de radiateur?
Last edited by Coen72 : 25-01-2013 at 18:16. |
|
||||
|
||||
Ik heb ook een T5 ic in mijn golf 2 project, met wat werk past dat perfect. Bij een golf 1 heb je volgens mij meer ruimte dan bij een 2, dat zou dus moeten passen.
|
|
|||
|
|||
Bij mijn tdi komt er een ic uit een iveco turbo daily in nav Bert zn test. Hij past mooi tussen de koplampen, en ik denk ook achter de radiateur als ik die iets naar achter kantel.
|
|
|||
|
|||
Haha, nou weet ik t ff niet meer😕 meerdere opties dus. Ja, de iveco kwam het beste uit de flowtest bij Bert. Ligt ook een beetje aan de kosten welke ik neem.
|
|
||||
|
||||
Hier even een plaatje van mijn inbouw, sprinter intercooler met aangepaste aluminium eindkappen op een SB motor. (Jetta MK2)
|
|||
|
|||
Zo, dat ziet er ook prachtig uit zeg👍 heb je dat zelf omgelast? De buizen liggen er ook mooi bij zo.
|
|
||||
|
||||
Thanks, laswerk heeft een vriend gedaan maar dit geeft wel een indruk van de mogelijkheden qua buizen.
|
|||
|
|||
Ja, doordat je inlaatbuizen aangepast zijn op de IC kom je heel mooi uit met je buizen, en dat staat erg netjes👍
|
|
||||
|
||||
Ja klopt, maar de intercooler past niet zomaar achter het originele front.
De originele radiateur moet verder naar de motor geplaatst worden waardoor ook de dynamosteun aangepast moet worden . Dus niet 1-2-3 klaar.
|
||||
|
||||
Accu staat ook in lengterichting nu.
|
|||
|
|||
Je hebt dus sprinter IC en...sprinter IC die in mein einser is veel smaller, past mooi achter de grill.
Welke hebben ze hier dan eigenlijk getest op flow en drukverlies?
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe heb je de dynamosteun dan precies aangepast? Mijn dynamo komt namelijk akelijk dicht bij mijn intercoolerslang. Had al gedacht van een kortere riem te monteren om iets meer speling te hebben, ... Verder vind ik uw motorruimte bijzonder netjes . Mvg |