Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-02-2013, 08:51
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict

Nou de deurgreep is inmiddels gefixt.. Helaas lag er een dag later een klein plasje kvs onder de auto.

ANWB gebeld, blijkt de zijkant van de radiateur niet goed op het metalen deel meer aan te sluiten.

Plannen voor dit weekend:

KVS systeem testen, om zeker te zijn dat de kop/koppakking goed zijn
radiateur vervangen
kvs dus ook
4x voorste draagarm rubbers (Bussen?) vervangen
Olie vervangen, flushen en wederom nieuwe olie.

Schroefset nog even nalopen. Maakt nogal geluid bij stilstaan, of langzaam rijdend, sturen. "Kloinkt" nogal. Homokineten?
wiellagers testen, links maakt nogal geluid. Kijken wat dit is
Reply With Quote
Old 24-02-2013, 12:06
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

kloink? Of het een veer is hoor je meestal wel. ffe over die Distributieriem, hoe lang zit ie erop? ik hou 4 jaar/60.000km aan. Dan zit je veilig.
Reply With Quote
Old 24-02-2013, 12:36
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore

Dat geluid zal waarschijnlijk nan je toplagers komen, zoals je het beschrijft
Old 25-02-2013, 08:05
VW Addict

Quote:
Originally Posted by tim_j
kloink? Of het een veer is hoor je meestal wel. ffe over die Distributieriem, hoe lang zit ie erop? ik hou 4 jaar/60.000km aan. Dan zit je veilig.

Euhm, ik gok zo'n 1000km en 3 weken nu

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Dat geluid zal waarschijnlijk nan je toplagers komen, zoals je het beschrijft

Die zijn nieuw meegemonteerd met de schroefset. Ook zo'n 3 weken en 1000km geleden.

Het vreemde is dat hij dat geluid alleen maakt bij lage snelheden en ver insturen.

Daarnaast zit ik nog met wat anders, doordat ie nu zo laag is raakt m'n uitlaat de achteras En dat maakt dus ook geluid.
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 16:20
VW Addict

Vandaag weer wat onderhoud aan de Golf gedaan...

o.a nieuwe remschijven en blokken.
Nieuwe bougies, rotor en verdelerkap.
Andere bougiekabels, m'n huidige waren echt te ver heen (Hier moet ik nog nieuwe voor halen)
Andere grille, wel een originele, maar nu een hele!
En nieuwe gasdempers voor de kofferklep, want die kreeg ik amper omhoog en daarna steeds op m'n kop :mrgreen:

Reply With Quote
Old 06-04-2013, 18:00
Schijthuis Schijthuis is offline
Forum Regular

Goed bezig!
Reply With Quote
Old 17-04-2013, 09:28
VW Addict

Thanks, alleen sinds deze update schokt de Golf behoorlijk als de motor koud is en ik met een constante snelheid rij. Voornamelijk in de tweede versnelling. In 3 wordt het minder en in z'n 4 is het weg.

Als hij warm is doet ie het helemaal niet. Bijzonder hinderlijk, misschien dat iemand hier weet waardoor dat komt?
Reply With Quote
Old 17-04-2013, 12:01
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore

Had ik ook, ik weet niet precies waar het aan lag. Opvallend dat het juist is als je alles hebt vervangen! Bougiekabels al wel vervangen?
Reply With Quote
Old 03-01-2014, 08:35
VW Addict

Aan de Golf is de laatste tijd weer behoorlijk wat versleuteld.... Naar aanleiding van dit topic heb ik de bougiekabels/bougies/rotor/verdelerkap/voetpakking v/d carb vervangen.

Nu moet ik nog een oplossing zien te vinden voor de uitlaat. Deze zit niet lekker en loopt daardoor aan tegen de achteras. Bijzonder hinderlijk met gas geven.

Heb ik er na bovenstaande reparatie mee langs de weggestaan. De kachelradiateur ging lek....

Verder staat ie nu op winterwielen:

Zijn de, geliefde :P, roze velgen opnieuw gespoten:

En heb ik dit shopje gemaakt van onze auto's

Reply With Quote
Old 03-01-2014, 08:40
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to Djinn_4fun

aardig gek ineens alles beslagen

2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)

In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
Old 03-01-2014, 08:43
VW Addict

Ja dat was best schrikken! :O Ben zelf ook niet heel technisch, dus tot ik de ANWB'er sprak had ik ook geen idee wat er nou precies mis was.

Toen ik nog op de snelweg zat was ik eerst even bang voor brand.......
Reply With Quote
Old 03-01-2014, 09:19
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

heb ik ook gehad.

met een knal ging die eraan, allemaal heet water over men voeten. ruiten ineens volledig beslagen, je ziet niks meer.

ik heb met de handrem moeten remmen, t water was te heet (was al een tijdje sportief aan het rijden en stond goed in het hoge gedeelte van de temperatuur).
ik heb onder de kap 1 leiding losgemaakt van de kachelradiator, en die op de andere aansluiting gezet, wat water bijgevuld en doorgereden zonder verwarming.

je hebt ook de kleppen hersteld hoop ik? want ik zie aan de gaten dat er al niet veel meer schuim over zat
Reply With Quote
Old 03-01-2014, 09:33
VW Addict

Bij mij geen knal of lekkend water gelukkig! Dat bleef achter in de kachelbuizen en kwam tevoorschijn met het vernieuwen van de radiateur........... Heb m'n matten weg kunnen gooien.

De kleppen zijn ook opnieuw van foam voorzien. Och hij wordt nu zo warm, wat een heerlijkheid! Vroeger stond hij op de warmste stand voor 30min en was de auto hooguit lauw. Nu moet ik hem na 5minuten op 1/4e stand zetten en is het gewoon heet binnen Heerlijk!

De manier die jij beschrijft is inderdaad hoe de ANWB'er het oploste voor me. Kwam vaker voor vertelde hij en met 10minuten was ik weer onderweg
Reply With Quote
Old 03-01-2014, 11:34
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

ervoor had ik ook zo een verwarming. foam was er allemaal al uit en met alles op de heetste stand kreeg ik net geen ijskoude lucht binnen. in de zomer warmde die wel, in de winter was het koud hebben in de auto.

ik heb de verwarmingsunit van een 91'er erin gezet met intakte foam. voor zeker te zijn heb ik er ook ducktape rond gewikkeld zodat de foam niet zou afbrokkelen.

die is net zo heet nu als de uwe. na 2min rijden blaasd die al warme lucht en is de voorruit al helder waasvrij. na 5min warmt die goed door, na 10min idd verwarming verminderen.
ik dacht gewoon dat alle golfjes een slechte verwarming hadden. heb nog met geenenkele gereden die echt warm werd.
Reply With Quote
Old 03-01-2014, 11:51
Postwhore

Als ik dit zo lees gaat die van mij er ook binnenkort aan. Heb het foam vervangen maar de verwarming wordt nog steeds niet echt warm...
Reply With Quote
Old 03-01-2014, 13:20
VW Addict

Quote:
Originally Posted by fcapri
heb nog met geenenkele gereden die echt warm werd.

Je mag eens een rondje doen als je in de buurt bent :P Het is niet uit te houden op de warmste stand. Haha...

@ Berrychello, 't lijkt veel werk maar dat is het echt niet. Ik heb 2 linkerhanden, maar met wat hulp viel het allezins mee! We zijn geloof ik 2u bezig geweest.
Reply With Quote
Old 03-01-2014, 16:37
Postwhore

Dat was ik al met alleen het foam!
Maar als het lekker weer is ga ik het zeker eens proberen. De how-to hier op de site is heel duidelijk, dat scheelt!
Reply With Quote
Old 03-01-2014, 17:52
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Archiebald
Je mag eens een rondje doen als je in de buurt bent :P Het is niet uit te houden op de warmste stand. Haha...

ik heb er nu ook zo eentje. ik bedoelde dus dat ik met niemand heb meegereden die een warme verwarming had en dacht daarom dat mijn lauwe dus ook normaal was.

tot ik bij mij die foam vervangen heb en daar ducktape heb bijgedaan. k heb zelf ook een sauna model nu.
zelf putje winter zal je niet op de hoogste stand een uur aan een stuk kunnen blijven rijden. dan krijg je het zelf te warm in T shirt
Reply With Quote
Old 29-03-2014, 14:02
VW Addict

Vanmorgen heb ik eens "wat nieuws" geprobeerd. Ik ben met mn collectie poetsspullen naar de wasbox gereden, heb de Golf afgespoten, gewassen, gedroogd, gekleid en toen gewaxt.... Ging toch allemaal wel makkelijk eigenlijk.

Ik moet er wel bij zeggen dat de Golf nog heel strak in de HydrO2 stond. Dat is echt geweldig spul! Lak was nog spiegelglad en kleien was eigenlijk niet nodig :woop: (toch wel even snel gedaan). Nu staat hij in een vers laagje Collinite 915 :kwijl: Heerlijk om aan te brengen! En de glans is nu al fenomenaal! Nu eens kijken hoe de standtijd gaat zijn.

De velgen staan trouwens in 2x een laagje PB EX-P (beide 24u uitgehard). En zijn vandaag nog eens extra voorzien van wat HydrO2. Omdat het kan.
Reply With Quote
Old 29-03-2014, 20:10
Postwhore

Wat een diepe glans zeg! Heel netjes!

Ik heb ook wat PB Wax gekocht, voor de Kever. Prima spul, maar het stinkt wel naar suikerkoekjes
Reply With Quote
Reply

Posting Rules