Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 28-11-2012, 13:27
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to The_Maxx

Quote:
Originally Posted by Bas Oppelaar
Ik weet ook wel dat dat over de hele lengte van de uitlaat is , maar die mag dan dus niet halverwege onder je auto uitkomen zoals ik al eerder zei !
Mister betweter weer door de bocht een RDW(dat is ook waar je een auto APK bij afmeld) keuring ( is practisch hetzelfde als APK ) en dus niet wettelijk bij de RDW kijken ze alleen of alles deugdelijk bevestigd , kloppend en performance gewijs ook het onderstel het aan kan , als jij nou de APK bevoegdheid bezit of er enigzins verstand van hebt in plaats van alleen de forum goeroe uit te hangen , dan pas mag je wat zinnigs zeggen , op het steilheck forum wist je ook alles beter terwijl een hoop mensen met praktijk ervaring je voorgingen en dan stug nog anders blijven beweren

Ga eens ff lekker verder uit je neus vreten en kijk eerst eens naar jezelf voor je een ander veroordeeld

Je zou eens moeten weten hoeveel voertuigen er rondrijden waarbij de uitlaat af fabriek al naast de auto uitsteekt. Als hij achter de auto uit zou moeten steken zouden die dus geen typegoedkeuriing hebben.
Old 28-11-2012, 13:31
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

een uitlaat mag naar beide kanten wijzen[origineel bij oa merc g-klasse zit ie aan de passagierszijde],maar moet achter te openen ramen/deuren vallen[zoals eerder al gezegd] en mag niet buiten de carosserie steken,recht van boven gezien.aan de dorpel mag qua vorm niets gewijzigd worden,omdat dit word gezien als constructief deel van de carosserie.al zal ie er wel mee door de apk komen als het netjes afgewerkt is gok ik.

de uitlaat hoeft trouwens ook niet perse buiten de auto te zitten,bij een crafter/sprinter bijv. stopt ie ook na het gedeelte van de auto waar je zit.dus ik denk dat in alle gevallen geld,de uitlaat moet ergens uitmonden NA het passagierscompartiment,om het even waar,al zal er wel een bochtje naar beneden aan moeten als die onder de auto ophoud.

even wat pics,mercedes g-klasse,bijrijderskant;

sprinter camper,bijrijderskant;

normaal gezien,gaat ie na de demper overigens naar beneden,ik denk dat deze verlengd is ivm polyester opbouw.[kon zo geen pic vinden van origineel]

Posting Rules