|
|||
|
|||
de bus is eerst een aantal keer in de grondverf gezet, gedaan met grondlak rollers, en de hoogglans lak gewoon gedaan met een aflakroller, we wilden eerst wel een gehele blanke lak erover doen, maar met eventueel reageren op de gamma lak maar niet gedaan.
Straks al ie helemaal klaar is een keer helemaal polijsten en goed in de was zetten. |
|
||||
|
||||
mooi gereedschap, nu ook nog luchtsleutels erbij dan helemaal klaar
|
||||
|
||||
Ik heb er ook over zitten denken om mijn golf te gaan rollen.
handige tips hiero! het zal grondlak/mat grijs moeten gaan worden. Lees hier dat dit geen probleem moet zijn.... toch eerst maar eens een stukje proberen.
|
|||
|
|||
Quote:
ja die gaat er ook komen, alleen eerst ff sparen, die bus begint een bodemloze put te worden. (maar ik las er wel een bodem in hoor) :biggrin: :biggrin: :biggrin: |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb beide keren gewoon de allerfijnste roller genomen die je bij de Karwei kan kopen (wel met beide kanten afgerond). Verder niks meer gedaan. Het schijn dat je het nog heel erg glad (glanzend) krijgen als je nog een tijd met commandant en een poetsmachine erop gaat!!!
|
|||
|
|||
Quote:
Je krijgt inderdaad een heel mooi resultaat als je het verfwerk na het rollen of spuiten behandeld met commandant en eventueel een poetsmachine. niet te zuinig met commandant en rustige bewegingen maken. niet te snel willen! |
|
||||
|
||||
En een beetje verdunner aan je verf toevoegen, zodat de structuur van de roller mooi uitvloeit.
|
||||
|
||||
Commandant 4 neem ik aan ??
|
||||
|
||||
Quote:
Yep!!!
|
||||
|
||||
waar kun je het beste gepolijste velgen mee poetsen ???
|
||||
|
||||
Quote:
Chroom polish, lijkt me wel een goeie optie!
|
||||
|
||||
Ik wil binnenkort mijn deuren gaan rollen, maar wel in een VW kleur - alpine weiss! Is het mogelijk om autolak te rollen ipv bijvoorbeeld GAMMA verf, iemand ervaring mee? Wil zo min mogelijk kleurverschil namelijk...
|
|
|||
|
|||
ja moet volgens mij kunnen... eens aan golfzilla vragen... ik ga binnenkort ook eindelijk eens rollen (lassen is al afspraak voor gemaakt ) en dan ook met autolak... of iig speciaal gemaakte lak...
|
|
||||
|
||||
Als je maar een deel van je auto doet, dan zal je volgens mij altijd verschil zien, zeker als de rest van je auto gespoten is en je deuren straks gerold zijn!!!
|
||||
|
||||
Inderdaad, een verschil zal je altijd houden, maar het is een low-budget poging. Ik vroeg me af het kan ivm het soort lak. Misschien dat autolak een andere samenstelling heeft waardoor het niet kan, of juist wel!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is iets voor de schilder, daar kan ik je geen antwoord op geven.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat het een kwestie is van proberen! Lak bestellen bij een spuiter en rollen met die handel... :biggrin: |
|
||||
|
||||
Quote:
Toch denk ik dat je teveel geld uitgeeft als je auto lak koopt, ik denk niet dat autolak ervoor zal zorgen dat het beter wordt, en tegenwoordig kan je ook alle kleuren laten mengen. Ik zou gewoon ff naar verfspeciaal zaak lopen en daar een pot halen (sigma color).
|
||||
|
||||
even schuren, bijwerken, en lak van de Gamma erop (met roller)
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |