|
|||
|
|||
Ik zie de wieltjes van Bas hier
Heb je hier wel de juiste wielbouten bij??? |
|
||||
|
||||
@Jellehier,
Voor de Western Wheels (wielen van Bas) ben ik bussen aan het draaien die een juiste passing hebben en waar een conische rand in komt zodat ik gewone wielbouten kan gebruiken het enige dat mij dan nog rest is een adapterflens om het verschil in center diameter goed te krijgen. maar daar heb ik ook al een idee/oplossing voor deze moet alleen nog uitgewerkt worden
|
|||
|
|||
Gewoon iets van een kunstof ring maken toch?
|
||||
|
||||
Quote:
Nee daar kom ik er niet mee, een polo heeft een naafgat van 57.1 en het naafgat in de velgjes is wat groter (het gaat hier niet om 2of 3mm maar wel wat meer) weet de diameter niet van buiten mijn idee is om van de adapter een spoorverbreder, adapter en naafdop te maken en overstappen van wielbouten naar moeren en de adapter vast zetten met inbussen effe rap in paint een schetske gemaakt
|
|||
|
|||
Ok,dat kan natuurlijk ook.
|
||||
|
||||
heb ondertussen nog wat bezig geweest, niet met de slechte hoek in de carrosserie maar ben begonnen met wat op te schuren
mijn polo heeft blijkbaar nog wel iets voor gehad in zijn vorig leven want dit heeft ooit een rode deur geweest deze heb ik nog gekocht tijdens het polo treffen in Cuijk is een stalen 13x6.5 en zo zoude ze moeten worden met volgende maten 13x7.5 en 13x8.5
|
||||
|
||||
Goed bezig. En leuke velgjes! Zijn staaltjes toch? Zal denk ik lastig worden dat te polijsten (roest gezellig verder) Ben benieuwd hoe je dat gaat oplossen
|
||||
|
||||
@The_Maxx,
het zijn inderdaad stalen velgen, heb hier en daar al gehoord van ze daarna te waxen en dat het goed moet onderhouden worden dus ja we zullen wel zien
|
|||
|
|||
verder is er dan ook de voor vering uitgehaald om later een TA Technix set van -80/60 in te komen
ben dan ook eens gaan zien wat er allemaal te koop staat op het forum en daar heb ik de volgende velgjes gevonden deze komen van Bas hier op het forum en de brug had hij ook nog liggen dit is een van de velgen onder mijn polo dan heb ik eens bezig geweest op polo selecta en is dit uit de bus gekomen als resultaat tijdens het plaatsen van de brug die tussen de ophangpunten van de draagarmen past is gebleken dat de rechtse naar binnen is gedeukt door het ongeval. om dit te kunnen maken is er beslist om de motor er uit te halen en dit stuk te vervangen de brug die niet past deels proper gemaakt, stukje weg gezaagd van wege deuken nu verder gaan zoeken naar de stukken en verder cleanen wordt vervolgd .......[/QUOTE] Zou ik mogen vragen waarom die gele "brug" voor dient? groeten. |
|
||||
|
||||
Anders repost je de halve eerste pagina even
Die gele brug is om de koets wat beter in vorm te houden bij de ophangpunten van de draagarmen
|
|
||||
|
||||
@ 1980navi
die gele "brug" is een "veerpootbrug" voor onderaan de wagen. deze past normaal tussen de punten waarin de draagarmen zitten de brug wordt mee vast gezet met de bouten waarmee de draagarmen vast zitten en de andere 2 stukken komen op of aan de vesterkingsbeugel waar de uitlaat boven loopt een betere foto van de brug (op de foto ligt ze ondersteboven) maar als je de onderkant wilt verstevigen en stijver maken zijn er betere oplossingen ga maar eens kijken naar de volgende stukken subframe en er zijn er nog andere ook, je moet maar is een keertje rond google'en
|
|||
|
|||
Quote:
sorry voor het foutje |
|
||||
|
||||
er eens terug wat leven in blazen, ondertussen is de kas van men polo al naar de carrossier geweest op de neus terug in orde te zetten op de trekbank>
verder is de koets volledig proper aan de binnenzijde verder zijn de plannen nog een beetje gewijzigd, de motorisatie wordt een opgevoerde G40, de vaste verlaging wordt een airride en de velgen worden 15" pls Zolder