|
||||
|
||||
Quote:
neenee, 60% van het loon gaat naar afbetalen van het huis en men brandstofkosten om op het werk te geraken. met die 40% die overblijft betaal ik brandstof om te gaan winkelen, familiebezoeken, facturen betalen... hoe meer ik van die 60% kan besparen, des te meer heb ik over om nog te leven. de golf is voor mij 100% verliespost, ook al is die zo zuinig. je hebt je prius ook enkel om dat beetje belasting te besparen hé, dus moet je toch ook genoeg begrijpen waar het hier over gaat. ik had 15fords staan, 1dodge en 1 golf. dat wagenpark staat hier al 4jaar, toen had ik een firmawagen en tankkaart en boeide het niet. ik ben van werk veranderd omdat ik niet meer op de baan wil werken. vorig jaar had ik nog 17 autos staan (allemaal oldtimer behalve de golf). nu breng ik alles terug naar max 7. ik kan toch nooit met allemaal rijden, en krijg ze ook niet allemaal ingeschreven. ik zocht toen de goedkoopst mogelijke wagen om naar het werk te geraken (de dodge is niet echt een optie met zijn V8 motor). het liefst belastingsvrij, goedkoop in aankoop, makkelijk om onderdelen te vinden en liefst een beetje roest bestendig. ford viel af
|
|||
|
|||
Je kunt ook eens kijken naar het systeem van de Golf III Ecomatic, bijv. http://www.deylan.co.uk/golf/ecomatic/index.htm
|
|
||||
|
||||
Ik kan het ook wel waarderen.
Quote:
Point well taken En effe voor de duidelijkheid, je hoeft aan niemand toe te lichten hoe je centen worden verdeeld als je met je hobby bezig bent! Al deed je 't van mijn belastingcenten, zolang je ze maar niet aan die ford besteedt ! |
|
||||
|
||||
men fordjes zijn bijna allemaal zware uitvoeringen en daar zit dan ook men hobby. als die niet dagelijks moeten rijden, zijn ze nog te doen. als daily kan ik die capris echt niet gebruiken.
de laatste aankoop was een 3.0V6 uit 1979, is zowat de zwaarste uitvoering die ford ervan gebouwd heeft. in belgie bijna niet te vinden, daarom is deze ook een NL import. capris zijn autos die hier men hele leven blijven staan, dat is zeker. de golf diesel, zolang het blokje nog wil, en het koetswerk nog op te lappen is, blijft die ook. hij heeft 400 000km op 24jaar gereden, wel er mogen er nog 400 000 bijkomen. tegen dan ben ik gepensioneerd en kan de golf eens gerestaureerd worden
|
||||
|
||||
Ben opgegroeid tussen o.a. capri's
Ik weet nog als klein mannetje overal mee naar toe, hele dagen meekijken in boekjes en langs meetings. Weet zo niet exact welke types behalve dat er altijd werd gesproken over die "snelste S". Stonden er hier 3 thuis. D'r was er hier thuis een zo gek dat hij vol trots kwam laten zien dat kabels ingewikkeld werden met origineel ford tape, dat verhaal komt nog steeds voorbij. Op zo'n ford meeting heb ik ooit eens een recaro? stoel gezien die in losse delen, als het ware balkjes, te verstellen was. dat heb ik dan wel weer onthouden! was zeker niet ouder dan een jaar of 6 succes met de hobby en geef die golf een mooi prominent plekje, tegen de tijd dat hij het niet meer doet heb je 24 salarisverhogingen gehad en hang je er een r32 biturbo in terwijl je fooi geeft aan de pomp |
|
||||
|
||||
Het maakt niet uit hoe zuinig je auto is of weinig wegenbelasting je betaalt,de overheid plukt je toch wel kaal
|
||||
|
||||
Quote:
de capri mk2-3 bestaat in 1.3 - 1.6 - 1.6S - 2.0S - 2.0S V6 - 2.3S V6 - 2.8i (en een paar 2.8 turbo tickfords, getuned door tickford dus) - 3.0S V6 en een 50tal capris die getuned werden door een ondertussen failiette firma met een 5.0V8 mustang blok erin. dus de snelste S zal wel de 3.0S zijn, diegene die ik ook heb . standaard 136pk, maar met 3 carbs erop en de wielkastverbreders (de Xpack) had die 175pk. en masaaaaal veel koppel. de 3.0 kan je makkelijk tunen tot 3.4L V6 met stukken die je in england makkelijk vind. 240Pk atmosferisch is haalbaar en dan zit je al dicht tegen de 250pk die de V8 haalt in belgie zo een golf met r32 bouwen zal niet legaal kunnen en bij de keuring gaan ze echt wel weten dat een golf 2 niet met R32 van fabriek is geleverd. ombouwen naar GTD is het minst opvallen, maar de turbo gaan ze toch snel zien zitten (charger zou kunnen, die zien eruit als dynamo's). daarom dat ik ook die capri 3.0 wou hebben. als ik daar aan tune, en de keuring zaagt, kan ik altijd zeggen dat dit van fabriek zo was. zoveel 3.0 rijden er in belgie niet rond, dus de kans dat ze ooit al ene hebben gezien in de keuring is klein
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 08-08-2012 at 07:27. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ach, wij hebben al zoveel fiscaal vluchtelingen geëxporteerd dat er wel een paar tuners terug mogen deze kant op |