|
|||
|
|||
Quote:
Het chassisnummer wat daarbij hoord is WV1ZZZ9KZWR540851, zal wel even kijken wat ik gevonden krijg.
|
|||
|
|||
Daar sta ik weer van te kijken.....
Hoe kun jij nou het chassis nummer acht halen...? |
|
|||
|
|||
Quote:
Op mijn werk kan ik aan de hand van kenteken alle gegevens opvragen En met het chassisnummer kan ik in elsa alle gegevens opzoeken. Zou het chassisnummer en kenteken bewaren, altijd handig als je specifieke motoronderdelen nodig hebt. OBD is geen apart schema van, kreeg hem in het schema van de motor zo snel niet gevonden. Wegrijblokkering is een apart schema van welke apart staat.
|
||||
|
||||
Even navraag gedaan.
De stekker behoeft maar 4 draden. +, een geschakelde +, een - en een K signaal vanaf de ecu. |
|
|||
|
|||
Ik heb de ECU weggebracht vandaag, na jou tip Doktor D.
Ligt nu bij vagtechniek. Die programeren me dat eruit en kan ik hem vrijdag weer ophalen denk ik zo. Morgen effe naar emmen en vrijdag weer retourtje limburg😜 En dan plug an play😉 |
|
||||
|
||||
Ben bezig een OBD stekker aan te sluiten op mijn draadboom nu.
Wat ik heb gevonden: 4 = massa chassis 5 = massa signaal (???) 7 = K-line 16 = constante plus 12V Wat de signaalmassa betekent begrijp ik niet helemaal, waarom niet gewoon 4 en 5 dezelfde massa geven? En de constante 12V, als ik zo'n kabel in mn computer plug, gaat dat goed? Ik dacht dat USB-poorten tot 5V gingen? Of is dit enkel voor een los uitleesapparaat en heeft de USB-kabel deze 12V aansluiting niet verbonden omdat de computer toch al op eigen kracht werkt?
|
||||
|
||||
4= bruin (massa) 7= grijs/wit = pin 61 op mijn AFN ecu 15= geel (wordt niet gebruikt) 16= rood/wit (geschakelde +) |
|
||||
|
||||
Hij zit aan de draadboom!
Heb nog eens een vraagje voor de ECU-kenners. Waarom heb ik een stekker die zit aangesloten op pinnen 40 en 41 van de ECU? Nergens kan ik terugvinden waar die voor zijn... Blijkbaar iets dat in geen enkele Golf (1Z) heeft gezeten, maar wel in een audi 80 met 1Z. Iemand een idee? De stekker is in het interieur, geen motorstekker oid. [edit] Nog een vraagje, er lopen volgens mij twee 12V bundels door mn draadboom. eentje is groen/rood en eentje rood/wit. De groen/rode is bijna zeker de relaisgeschakelde 12V, deze gaat ook naar ECU. De rood/witte komt niet bij de ECU, maar gaat naar een aantal zaken onder de motorkap. Er zit een soort stekkertje met beide draden erin, is dat een zekeringhouder? Zo ja, welke zekering gaat erin?
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius Last edited by Zollie : 05-09-2012 at 21:22. |