|
|||
|
|||
momenteel bezig met de motorruimte kaal te maken
erna ga ik eens aan mijn blokje beginnen,nieuwe klepstoters dichtingen enz. alles nakijken en dan langsaam aan het passsen en aanpassen van de caddy beginnen. heefd iemand toevallig fotos van een projectje als deze? alvast bedank!! |
|
||||
|
||||
Quote:
staat op marktplaats ,, iemand die zelfbouw steunen aanbied setjes ..vw onderdelen , scheelt hoop kosten ,, |
|
|||
|
|||
pedalenbox
heefd iemand enige ervaring/informatie met het ombouwen van de pedalenbox van de tdi naar de caddy?inc hydraulische koppeling..
alvast bedankt!! |
|
||||
|
||||
Ja. Heb de ombouw ook gedaan.
Nouja het elektronisch gaspedaal pas gemaakt op de golf 1 pedalenbox. Koppeling heb ik kabel. Als je verder nog vragen hebt, mag je altijd pm sturen. succes! |
|
|||
|
|||
hydraulische koppeling hoe en wat
beste mensen
nog steeds bezig met de ombouw naar 1.9tdi. wie heefd er ervaring met het ombouwen van de hydrauische koppeling?? wil het graag origineel houden, en ben bang dat een mechanische een beetje te zwaar is , en op den duur ergens 'iets' kapot gaat. wie o wie kan mij meer informatie geven?? alvast bedankt!! |
|
|||
|
|||
gewoon het hydraulische systeem van een golf 3 af halen inclusief pedaal en dat in je mk1 pas maken.
|
|
||||
|
||||
Quote:
ik denk dat dat niet mee valt ,maar ik kan het ook mis hebben |
|
|||
|
|||
Quote:
daar heb ik dus de zelfde gedachten over, iemand die het al eens gedaan heefd?? |
|
|||
|
|||
hydraulische koppeling
niemand die de hydraulische koppeling heefd omgebouwd in zijn mk1???
|
|
||||
|
||||
ben het 1 en ander aan het uitzoeken voor mijn eigen ,ik zit er sterk over te denken om een trekkend cilinder in plaats van een standaart cilinder uit een golf 3 te nemen ik denk dat dit voordelen heeft ,mbt tot het inbouwen en aanpassen
ik heb eentje op het oog van AP ,is trekkend i.p.v. duwen kan eventueel door het gat van de kabel en mischien met een kleine aanpassing op je pedaal en kwa lengte zou deze volgens mij net tussen het schutbord en je rempomp passen voordeel is dat de leidingen ook in de motorruimte blijven http://www.apracing.com/product_det...ted/cp6465.aspx |
|
|||
|
|||
koppeling
stel , ik zet er indd een t4 hevel in, met een kabelschakeling.
is het dan niet zo, dat de koppeling nogal zwaar word? bvd, |
|
||||
|
||||
Quote:
hallo .. dat valt reuze mee kwa kopplen gaat dat prima . nieuwe en oude koppling set kun je merken . maar verder goed te doen . |
|
|||
|
|||
Ja,als het gewoon normaal koppelt,is het waarschijnlijk makkelijker om dan de hydraulische koppeling te laten vervallen.
Aangezien dit ook sneller en makkelijker zal gaan dan de hydraulische koppeling om te bouwen..!!!??? QUOTE=gooigolf]hallo .. dat valt reuze mee kwa kopplen gaat dat prima . nieuwe en oude koppling set kun je merken . maar verder goed te doen . [/QUOTE] |
|
|||
|
|||
passen en meten
zojuist de motorsteuntjes gemonteerd(van dub detail ),en met de motortakel de motor en bak er eens in gehangen.
nu maar eens kijken, passen en meten , hoe ik met de rest uit ga komen. zoals (hydraulische) koppeling,fusees,intercooler enz.. |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
stand van zaken
de motor hangt erin,de draagarmen fusees schokbrekers en aandrijf assen zitter erop.
alleen vraag ik me af, hoe wisselen mensen de olie filter?deze zit namelijk pal langs de voorste draagbalk maaast de ophanging.het blok kantelen, of een inham maken in de balk? nu kan overal een plekje voor gezocht worden en de rest kan aangepast worden. ook ben ik er nog steeds niet uit of ik de hydraulische koppeling ga behouden, of deze mechanisch maak. MAAAARRR!!! eerst kan ik met de hele inhoud van mijn werkplaats gaan verhuizen.. dus voor alles weer eens verhuisd en zijn plekje heefd zijn we ook weer eens weekje verder.. |
|
||||
|
||||
Quote:
hallo moet je even andere filter monteren , die van fram zijn veel groter ..zal even kijken wat ik erop heb zitten . die van mij kun je mooi vervangen zonder aanpassingen etc . vrgr gooi . |
|
|||
|
|||
ok dat zou fijn zijn,alleen een keer vaker de filter wisselen neem ik aan?
aangezien deze wat kleiner zal zijn..? Quote:
|
|
|||
|
|||
pedalenbox
heefd eriemand fotos van de ombouw van de padalenbox van de tdi in de mk1?
alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
staat wel wat im mijn topic
|