|
|||
|
|||
Deur zelf gemonteerd?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Deur heb ik laten monteren
|
|||
|
|||
In een paar dagen tijd heel dit topic doorgelezen. Hier is netjes gewerkt. met veel oog voor detail.
Echter het is nog niet af. Dus ik ben wel benieuwd of er nog vorderingen zijn geweest afgelopen half jaar.
|
||||
|
||||
hoe zijn de vorderingen op dit project??
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Veel te druk!
|
|||
|
|||
Hoe staat het hier?
|
||||
|
||||
Leuk dat je ernaar vraagt T'is inderdaad al even geleden dat hier iets te lezen viel. Ik zit nog maar zelden op het forum rond te kijken en niet van plan nog veel te posten.. maar zal een paar foto'tjes posten dan
Na de koop van ons huis in 2010 (pag 17) heb ik nagenoeg niks meer aan de golf gedaan. Vorig jaar was de garage klaar en is de gti verscheept. Met nieuwe moed weer begonnen waarbij ik eerst eens ging kijken hoe het met het aandachtspuntje 'krikpuntje links' was. Niet best, dus de boel rondom eens gaan schoonmaken... Niet zo best dus, ook verder naar achteren is wat aandacht nodig en voor de zekerheid ook aan de rechterzijde de wiellijst en dorpel los gemaakt. Hier is ooit (uitbesteed door mijzelf) al eens een krikpunt opnieuw ingelast maar ook hier heeft het roestduiveltje toegeslagen. Niet alleen het krikpunt maar ook spontaan midden in de dorpel zijn vervelende krokante stukken te vinden. Aan de rechterzijde kan ik het er het beste bij dus ben daar begonnen alle rottigheid weg te halen. Ruim genoeg, bij twijfel, wegslijpen! Onder de nog niet eens zo heel oude mooie zwarte bodenschutz zat ook roest.
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 09-06-2014 at 15:07. |
|
||||
|
||||
word goed aangepakt gewoon blijven posten die update's!
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Oke John, verder dan
Laatste wat ik voor de opbouw van de golf gedaan had wat het opknappen van de schakelpookbehuizing. Omdat deze van een kabelgeschakelde corrado afkomt past dit niet in de carrosserie van een 16v. Dit kun je met sluitringen vastklemmen maar een mooiere oplossing zou een klemplaat zijn dus die heb ik ontworpen en laten lasersnijden. Maar goed, prio is de carrosserie.. Gezien er nog aardig geslepen en daarna gelast gaat worden ben ik hele interieur gaan demonteren.
|
||||
|
||||
Mooi dat je weer bezig gaat. Motorisch gedeelte helemaal klaar nu?
|
||||
|
||||
Mooi Martinus!
|
||||
|
||||
Motorisch moet er ook nog van alles gebeuren. In grote lijnen heb ik alles liggen en zal de auto opgebouwd worden als de carosserie helemaal klaar is.
De motor heeft al heel lang niet meer gelopen. Distributie en multiriem zal worden vervangen en dingen als gaskabel, bougiekabels, benzinedrukregelaar etc moet ik nog aanschaffen. De motorruimte was al helemaal kaalgemaakt en in de grond gezet. Daar wordt een oude reparatie bij de veerpoot opgeknapt maar verder veranderd er niks aan. Pas als de motor helemaal is ingebouwd en het blok is ingereden zal alles nog eens gedemonteerd worden zodat de motorruimte in kleur kan worden gezet. Het is een extra uit en inbouw maar door de ervaringen van medeforummers met dergelijke 'zelfbouw' zelfbouwmotoren kan ik zo nog alle kanten op rijdens inbouw. (de oude bakkerskast op de voorgrond is een renovatie projectje tussendoor ) Voor het laswerk gaat de auto uit logeren bij Henry. Hij zal de carrosserie aanpakken daar waar nodig en foto's zullen er ook wel af en toe geplaatst worden.
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 02-04-2014 at 12:07. |
|
||||
|
||||
Goed bezig weer! Succes!
|
|
||||
|
||||
lekker bezig!
over een aantal jaartjes maar eens naast elkaar zetten als ze af zijn
|
||||
|
||||
gaat goed komen hoor..
wat ik al zei..mocht ik hier of daar nog iets tegenkomen wat er niet vanuit Wolfsburg hoort te zitten..doen we dat gewoon mee.. mocht je niet al het plaatwerk ergens vandaan kunnen toveren ..maak ik het gewoon na..zal de eerste keer (en waarschijnlijk de laatste)niet zijn.. |
|
||||
|
||||
Kan inderdaad niet alles vinden zoals hier te lezen is.
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 02-04-2014 at 17:11. |
|
||||
|
||||
Zaterdag de auto verkassen vor het beter slijp- en laswerk
Na wat gezoek lukt dat ook met enkel rijbewijs B
|
||||
|
||||
Ooit van onder af gerepareerd maar niet heel best.
Dus alles eruit gehaald zoals paar posts eerder ook al te zien was van buiten af. En het nieuwe vloerdeel pas gemaakt en vastgehecht.
|
||||
|
||||
Succes, hopen dat ie snel weer op de weg komt