|
|||
|
|||
Nice! Ben benieuwd hoe die aangepakt gaat worden, als t net zo grondig gaat als met de GTI dan gaat dat helemaal goed komen!
Daarover gesproken... hoe staat de GTI er inmiddels bij? Die zal inmiddels wel klaar zijn zeker? |
|
||||
|
||||
Hulde en respect
|
|
|||
|
|||
Nog een nieuwe aanwinst erbij.
Een trapauto, golf 1 cabrio gli van merk pines zeer zeldzaam gemaakt in jaren 80 |
|
||||
|
||||
Geweldig, nog nooit gezien!
|
|
||||
|
||||
zag toevallig zoiets vandeweek voorbij komen op Facebook. Top ding!
|
|
|||
|
|||
Jij blijft maar bezig zeg! Maar je resto's mogen er echt zijn, top!!
|
|
|||
|
|||
Hoe staat het met je GTI? hoever ben je?
|
|||
|
|||
Quote:
Wagen is zo goed of klaar enkel de motor nog laatste jaren eigenlijk niet echt meer aan verder kunnen doen. Ik wil er netjes kunnen aan verder doen en enkel terug aan beginnen als ik tijd heb om het met zorg af te werken. Wel leuk om te zien dat dit nog steeds gevolgd word |
|
|||
|
|||
Motor onderdelen samen gezocht,
volgende week motor beginnen monteren. Waterpomp-sigmenten-cullasbouten-lagerschalen- Vliegwielbouten-koppeling-alle dichtingen-lucht/olie filter- Bougies-v-riem-ditributieriem,... meeste zijn nieuwe onderdelen Enkel alle aanhaalmomenten zou ik nog graag eens willen weten. De flinterdunne bekleding kappen voor op de wielbogen aan de achterbank ook gevonden en zonder schade. Originele radio heb ik nu ook op de kop getikt. |
|
|||
|
|||
netjes bezig hoor super
|
|||
|
|||
Iemand de aanspan momenten voor de bouten van mijn motor?
1.6eg gti blok. |
|
|||
|
|||
Terug een update vandaag
Heb de oliepomp mooi gespoeld en aangespannen op 2kilo En de bruggen van de zuigers 2-4-6kilo en telkens de speling gecontroleerd Onderblok al gemonteerd -nieuwe sigmenten -lagerschalen -carter pakking En al wat begonnen aanbouwen. |
|
|||
|
|||
Ziet er top uit. Motorblok komt me bekent voor. Je hebt echt een koopje gehad. Leuk om te zien dat je het zo goed aanpakt. Zou eigenlijk wel keer rondje willen rijden als hij af is. Mag jij in de mijne touren. Er is niks mooier om achter je eigen auto aan te rijden.
|
|
|||
|
|||
Super netjes!
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Ja ben blij dat ik proper blok heb gevonden.
Enkel oliefilterhuis en spinnenkop kan ik nergens vinden. Ben ik deze kwijt geraakt of zaten deze er niet op? |
|
|||
|
|||
Update:
|
|
|||
|
|||
Quote:
Die zaten er niet bij dat kan natuurlijk ook niet voor de lage prijs waar je de motor voor hebt overgenomen. Heb er echt geen cent aan verdient. De spinnenkop en injectieleidingen die op deze motor zaten waren van een 76/77 gti. Motor kwam uit een sloop-cabrio die te koop stond op marktplaats. Ik zag op de foto's de oude spinnenkop en injectieleidingen en heb daarom de motor gekocht. Was helemaal boven Leeuwarden heb 4-500 kilometer gereden om dat ding op te halen. Was uiteindelijk wel blij met de aanschaf want de spinnenkop van mijn 77er had er geen zin in. Hij bleef maar benzine lekken op een aansluiting van de injectieleidingen, dus toen maar de reserve uit de kast gepakt en verder niet gekeken om het op te lossen. De injectieleidingen kwamen goed van pas want er was er eentje stuk die je nu never nooit meer kunt vinden. Je hebt alle aanbouw delen toch nog wel van je DX? Die kun je ook gebruiken namelijk. Probeer nu maar eens een EG motor op de kop te tikken......... |
|
|||
|
|||
[/QUOTE] Vind die inbusbouten maar niks zie liever origineel. |
|
|||
|
|||
Ik zag op andere blokjes telkens ook die inbusbouten dus heb ik deze genomen dacht dat deze origineel waren?
Wat spinnenkop en oliefilterhuis betreft dit snap ik. Ik dacht gewoon dat ik deze misschien was kwijt geraakt. Ik heb vandaag nog wat gevonden hier in de buurt bij iemand die cross rijdt met golf gti blokjes. Spinnekop en leidingen met verstuivers gereviseerd en getest geweest op testbank. Oliefilterhuis met nieuwe dichting En ook de rubber die op de luchtfilter gemonteerd staat Wel 300 euro moeten neertellen maar een goede spinnenkop is geld waard Wat spinnenkoppen betreft ik las eens op passiongolfgti dat k-jetronic van 1981 met een regelschroef zou moeten zijn klopt dit? Ik monteer graag enkel onderdelen die volgens de details kloppen volgens jaartal. http://www.passiongolfgti.com/artic...?id_article=428 |