|
|||
|
|||
Quote:
Als je graag knutselt aan uitlaten, zou ik die demper open slijpen, dempwol eruit halen, en terug dichtlassen. keuring in belgie? geen hond die het ziet want je hebt je las ''littekens'' aan de bovenkant ipv aan de onderkant van je demper. Ik heb mijn vlammendover eruit gehaald en vervangen door een buis van supersprint. Het fluiten hoor je niet op koude motor, maar als ik eens goed op het gaspedaal gezeten heb gedurende paar kilometers op warme motor, en daarna uitstap en eens achter m'n Golf ga staan, hoor ik duidelijk de fluittoon op stationair toerental (k14 turbo) stationair toerental is wat aan de hoge kant als ie warm is (1100rpm ipv 900). Mijn einddemper is wel wat aan vervanging toe (roest) maar is niet lek. Last edited by Ilker : 06-11-2014 at 15:28. |
|
|||
|
|||
vlammendover is bij mij ook vantussen.
vandaag de rechts voorzien van een membraam(dynaliner) tegen de regen. Helaas geen tijd en materiaal genoeg voor de linkse. Ook de barcode hermaakt die origineel in de deurstijl hangt: |
|
|||
|
|||
dus de nieuwe details om af te werken:
eerst mijn ruitenwissers vooraan maar eens herlakken. |
|
|||
|
|||
stickertjes
nieuwe clipsen en vijs flush. den deze waren ze vergeten in de carrosserie, samen met een pak andere zaken: den deze heb ik vernieuwd, just because: de ruitenwissers ff herlakt: dit kregen ze niet gemonteerd(die klemmen), ze sprongen altijd kapot...eigelijk piece of cake: Op bovenstaande foto kan je ook de herlakte ruitenwissers zien en de nieuwe kapjes over de moeren. detailpicje: |
|
||||
|
||||
Prachtig oog voor details!
|
|||
|
|||
13 december afspraak om den deze iets meer power te geven
|
|
|||
|
|||
Net een setje velours matten op maat besteld, zwart met rode stiksels.
Serieus aant twijfelen of ik geen 3de stoplicht zou steken. vandaag de olie en oliefilter vervangen, heb al 2000km gereden sinds de motorswap: ook de leidingen van de ruitensproeiers moesten eraan geloven: |
|
||||
|
||||
Ziet er echt weer gelikt uit zeg
|
||||
|
||||
Respect voor het afwerkingsniveau!
|
|
||||
|
||||
Leuke details. En nu? verder met de GTI of nog meer plannen met deze
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
|||
|
|||
nog ff verder doen aan deze, eigelijk zou hij binnen maximum een week volledig moeten af zijn, en dan is het weer verder met de gti.
eigelijk zijn we wel bezig aan de gti maar ik post momenteel niets erover. |
|
|||
|
|||
de matten zijn toegekomen, zwart met rood stiksel
|
|
|||
|
|||
intussen plaatje in de grill gestoken:
|
|
|||
|
|||
Vandaag nog wat verder geknutselt; dynaliner in de linkse deur gestoken(de rechtste was al gedaan) en 2 stopjes gemaakt aan de binnenkant van de koffer zodat de hoedenplank niet ligt te rammelen.
Morgen het koelsysteem flushen, nu is het een mix van allerlei troep(restanten olie van vorig blok en diverse soorten kvs), dus er gaat OEM G13 op na een grondige spoeling. Zaterdag gaan we normaal de uitlaat aanpassen, hij botst altijd bij starten en stilleggen van de motor. |
|
|||
|
|||
de koelvloeistof is gespoeld en versie G13 zit erop. De originele plaat om de bodemplaat te bevestigen is gezandstraald en gepoederlakt, morgen even ophalen. Ik heb nutserts en de tool ervoor besteld, dat lijkt mij toch de betere manier om die dingen te bevestigen.
Dit is trouwens heel handig: gewoon een zak infeite met wat velcro eraan, maar zo kun je wel wat reserve materiaal meenemen onderweg, wat olie en koelvloeistof, wat microvezel doeken en quick detailer enzoverder zonder dat het ligt te slingeren in je koffer. |
|
|||
|
|||
Intussen vandaag een ontbrekende clips op de distributieafdekking gestoken, de rammelende uitlaat opgelost, luchtfilterhuis proper gemaakt(moest er toch af) en de koudstart afgeregeld.
dit laten zandstralen en poederlakken, nu even wachten op de nutserts en de tool ervoor: |
|
||||
|
||||
Netjes hoor !
|
|||
|
|||
nieuwe alternator is toegekomen:
|
|
|||
|
|||
tspel zit er al op, meteen de bekabeling beter gelegd.
|
|
|||
|
|||
tgolfke heeft het iets te warm de laatste tijd, als je gewoon rijdt geen probleem maar als je dan wat doorblaast komt je al snel in de gevaarlijke zone, alles is nieuw dus ik snap niet 100% wat er aan de hand is. Waarschijnlijk komt het door de timing van de dieselpomp dat hij wat heter loopt. Er zit nu een thermostaat in met een schakelpunt van 87°C, intussen 2 thermostaten besteld, ééntje van 75°C en ééntje van 80°C. Dus hiermee zou hij zowiezo al wat koeler moeten draaien omdat ik nu vaak voel dat de onderkant van de radiator lang koud blijft, duidelijk niet de bedoeling, wss is de huidige(nieuwe) thermostaat niet goed.
Er kruipt toch allemaal een pak tijd en geld in om die dingen 100% in orde te krijgen. |