|
||||
|
||||
kwijl...kwijl.... geldboompje zeker weer leeggeplukt..
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt Hij groeit alleen niet zo snel weer aan... ben nog student De zogenaamde 1.25:1 tuimelaars zijn alleen verkeerd geleverd merkte ik gister op Ik heb namelijk de 1.1:1 tuimelaars gekregen!, direct even achteraan gemaild. Kreeg onmiddelijk reactie van vwparts.net en ze gingen het uitzoeken Vanmorgen had ik een nieuw mailtje gekregen met het bericht dat ik idd gelijk had en ze de juiste tuimelaars volgende week op de post doen Deze die ik nu heb hoef ik ook niet terug te sturen Dikke prima Aanrader dus!: www.vwparts.net
|
||||
|
||||
3/8e draadtap was binnengekomen vanmorgen, dus ik nog weer even wat doen aan het carter
Nice
|
||||
|
||||
Cilinderkoppen poorten:
Restricties in de in- en uitlaat weg gefreesd en de uitlaatpoorten gepolijst Poorten zijn in principe niet groter geworden, goed voor de luchtsnelheid Het lucht- brandstofmengsel kan sneller de kamer in komen doordat het pad naar de verbrandingskamer veel rechter is geworden. Zittingen zijn netjes gelijk gemaakt met de poorten (geen randje meer) en de bult die bij de klepgeleider in de uitlaat zat is flink kleiner geworden Erg lastig te fotograferen heb ik gemerkt Maar er zit toch een goede 5 a 6 uur werk in 1 cilinderkop
|
||||
|
||||
Weer een pakketjes binnen gekomen
Nice! Na de jaarwisseling even een zuiger/cilinderset (wss. 1679cc) en een oliepomp met fullflow deksel bestellen, dan kan het blokje in elkaar!
|
||||
|
||||
Lekker bezig kerel
Ovenreiniger doet wonderen @ vorige page. Ook maar eens aanschaffen |
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Lieuwe Dankje.. schiet wel lekker op idd Ovenreiniger werkt best goed, maar je moet het wel de tijd geven om in te laten werken. Het carter heb ik overigens ook behandeld met andere middeltjes. Ik heb Vanish Oxi meuk geprobeerd, biotex, vaatwastabletten en een middel om je vaatwasser mee schoon te maken. In dit laatste middeltje zat citroenzuur, dit werkte redelijk agressief op het materiaal, maar heeft het briljant schoongemaakt En natuurlijk meerdere malen met de hogedrukreiniger afgespoten.
|
||||
|
||||
Heb mezelf vandaag nog even een vroeg kerstcadeautje gegeven
Namelijk; een lange pendelas bak (AS) Zit op het moment nog ingebouwd in een 1300S maar kan hem met het KWF ophalen Lekker cruisen met weinig toeren!
|
||||
|
||||
Afgelopen weekend even naar het KWF in Rosmalen geweest en heb redelijk wat onderdelen gescoord!
Gepoedercoate koelbeplating (oude was echt verrot) Spaghetti uitlaatje (tijdelijke oplossing) Wat kleine meuk... montage lube, loctite voor m'n nokkenasbouten, benzinepompsteun en last but not least: full flow oliepompdeksel! (cheap!) Lange versnellingsbak ook direct opgehaald (bedankt Svenneke!) Was genieten op de terugweg met dit ding achterin (stinken!!) Binnenkort meer!
1960's Beetle Resto Last edited by pieterveenstra : 10-01-2012 at 16:57. |
|
||||
|
||||
Nog een leuke ruil gedaan deze week Had een nieuw setje tuimelaars (1.1:1) over en had deze te koop gezet. Niet lang hierna had ik een gezocht advertentie geplaatst voor IDF spruitstukken. Werd ik benaderd door iemand van keversite.nl of ik niet wilde ruilen? Tuurlijk En zo geschiedde:
Het is bijna een vorm van kunst om alles zo bij elkaar te zien Ik zeg: bruhuut!
|
||||
|
||||
Dat is een leuke ruil geweest!
Automotive art, heel mooi op de foto gezet. |
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker weten Ben er ook erg blij mee! Nog wat updates: Ik heb het carter heel lichtelijk "geboat-taild". Oftewel; de opening wat boven de lagerbrug zit iets groter gemaakt en de randen afgerond. Het schijnt de luchtweerstand in het carter te verminderen en de druk wordt beter verdeelt. Er zijn verschillende verhalen over te vinden of het zin heeft of niet. Het klonk mij wel logisch in de oren, dus heb het in lichte mate maar gedaan. Porsche deed het ook bij hun racemotoren. En via het forum nog een gradenpoelie kunnen kopen voor weinig En vorige week heeft m'n oom m'n cilinderkoppen meegenomen om ze te kotteren op zijn freesbank
|
|||
|
|||
Wat voor tools gebruik je om dat in die kleine hoekjes weg te halen als ik vragen mag?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal hiervan binnenkort even wat foto's maken Foto's zeggen immers meer dan 1000 woorden!
|
||||
|
||||
Lekker bezig Pieter!
Wat voor carbs ga je monteren?
|
||||
|
||||
Quote:
Weber 36 IDF's Sproeiers e.d. moet ik nog bestellen, maar daar heb ik al een adresje voor gevonden op Ebay en ze moeten uiteraard nog even ultrasoon gereinigd worden. En moet er nog een gasstangenstelsel bij zoeken. Denk dat dit een hex cross bar moet worden... mocht iemand nog iets 2e hands hebben liggen? Graag even PBén!
|
|||
|
|||
damn gaaf project keep on going
|
|
||||
|
||||
Nog niks in elkaar kunnen zetten, maar de postbode heeft het er maar druk mee!
1679cc cilindersetje (dikwandig) 26mm hoogvermogen oliepompje Net even wat meer dan std. niet overbodig met een full flow circuit
1960's Beetle Resto Last edited by pieterveenstra : 13-02-2012 at 10:37. |
|
||||
|
||||
Deckheight gemeten van alle 4 de cilinders Bij alle cilinders is deze gelijk (1.4mm). Met een verbrandingsruimte van 52cc (nog niet gecheckt), kom ik uit op een CR van 7.9.
Handig; zo'n slaapkamer om in te sleutelen
|
||||
|
||||
Cilinderkoppen uitgeliterd vanmiddag Kom uit op 47cc
Icm met 1,4mm deckheight is dat een CR van 8.6 op 1 Dikke prima dacht ik