|
||||
|
||||
heel erg bedankt René!!
de plannen zijn dus beetje gewijzigd: 1.9 tdi 90pk AGR (golf 4) blok erin. golf 4 ECU met JD chip samen goed voor een 120 pk. Ik heb er weer zin in
|
||||
|
||||
Ben benieuwd, wat ga je met dat andere blok doen nu? en met die Golf 5 IC?
|
||||
|
||||
weet nog niet precies. nog niet over nagedacht eigenlijk. er moeten sowieso wat onderdelen overgezet worden want het agr blok is niet compleet.
inlaat en waterpomp moeten over enz. had jij al ideeën dan voor dat blok?
|
||||
|
||||
nee niet echt. moet eerst mijn eigen golfke afmaken en de audi moet daily blijven in die tussentijd, anders schiet dat ook nooit op.
|
||||
|
||||
Ey, ook een rode belastingvrije tdi ombouw
Succes met je project
|
|||
|
|||
Quote:
Bij mij in het skigebeid draaien die dingen op detroit diesels. Maar die dingen worden ook gebruikt in de bosbouw en landbouw in skigebieden. Zo blijven die dingen het hele jaar door in gebruik. Een keer met zo'n ding gereden geloof tegen de 500pk dat die had. Man inmens die hydraulische power. volgas recht naar beneden van de zwarte piste. Daarna vol achteruit. Die helle machine is nog vooruit aan het glijden terwijl de tracks alweer achteruit staan te ploegen. Vette shit. |
|
||||
|
||||
ik geloof dat je Ford bedoelt met detroit diesels?
deze heeft een Mercedes tdi zover ik weet. zit inderdaad veel kracht in zo'n ding, maar dat is ook nodig ook. de meeste bully's in het buitenland worden gereden door de boeren uit de beurt die daar in de zomer hun schapen hebben lopen. dus dat ze ze in de zomer in het bos gebruiken kan wel kloppen. het is natuurlijk ook gewoon een landbouwvoertuig dat op rode diesel loopt.
|
||||
|
||||
Hoe staat het met het project Joost?
|
||||
|
||||
Geloof dat hij dit weekend het blok er in heeft proberen te hangen, toch Joost?
|
||||
|
||||
was idd de planning.
ik wilde vrijdag al de bak eraan hangen en het hele boeltje dan zaterdag doen. maar vrijdag lag ik na mn werk voor pampus op de bank want moest donderdag avond tot 2 uur werken op mn ene baantje, en de vrijdag ochtend om 7 uur bij mn andere baantje staan dus heb ik zaterdag middag (na mn andere baantje dat ook uitliep) samen met jappie nog de bak losgehaald van de mk3 tdi en het vliegwiel overgezet. ik heb daarnet even de koppelingsplaat en drukgroep erop geschroefd en daarna de bak erop. maar kom er nu net achter dat de steun die ik er nog voor had niet past op de m4 tdi. ik had dus een steun van mijn 1600 automaatje. en deze paste met wat aanpassingen op de mk3 tdi. maar bij de AGR komen de aansluitingen voor de oliekoeler er precies tegen. ik weet dat de mk2 steun voor een handbak anders is en misschien wel gaat werken. maar weet iemand hier misschien nog een andere steun die beter uitkomt? ben iig dus met spoed op zoek naar een steun. mk2 of mk3? als je wat heb liggen PB maar ff. @ René: heb jij nog gekeken voor dat vacuumpompje? als ik het op google in tik krijg ik meestal dingen te zien die ik niet wil zien dus vraag het liever aan jou
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
ik ben dus aan het zoeken naar deze steun:
deze loopt vanaf zn ophangpunten (bij de moeren) in een soort S bocht weg. terwijl de steun die ik nu heb helemaal recht loopt. hierdoor moet ik net iets meer ruimte hebben. mocht dit nog niet genoeg ruimte geven dan verbouw ik de oliekoeler een klein beetje.
|
||||
|
||||
Quote:
lol Zal morgen even kijken
|
||||
|
||||
thnx.
motorsteun is misschien al gevonden trouwens, hoor het morgen van Jel.
|
||||
|
||||
steuntje wat hierboven staat lijkt trouwens wel op degene die ik heb liggen (die ik had gevonden toen ik je aan de telefoon had). Alleen deze oogt wel een heel pak degelijker. Ding wat ik ik heb liggen zal ook wel net niet uit komen natuurlijk..
|
||||
|
||||
ik zal wel zien hoe ik het ga fixen thieu.
vandaag wel wat opgeschoten. bak zit er dus op, het schakelmechanisme staat daar nu ook weer terug op samen met de achterutirijschakelaar en het gewicht er weer op. startmotor hangt er ook aan voor de show en de kmteller gever zit er weer in. daarna heb ik het voorste subframe er weer ingehangen. maar dit moet nog een keer opnieuw los want die bouten zijn meer roest dan metaal.
|
||||
|
||||
Mooi, kom ik binnenkort weer eens langs om te kijken denk ik. Zal ook eens verder gaan zoeken met onderdelen voor mijn conversie, anders ben je strak nog eerder klaar dan mij
|
||||
|
||||
de steun van de normale handbak past helaas niet.
had ik ook wel kunnen weten dat dat niet uitkwam want dat was precies hetgeen wat ik bij de automaatbaksteun had aangepast. Misschien heb ik meer ruimte met een G60 steun. ga er nog ff bij 1 onder de kap kijken of dat scheelt. Het blokje kan in ieder geval tijdelijk steunen op een golf 3 steun (metalen deel) en golf 2 deel(rubber/metaal). dus in principe zou het blok er zaterdag nog in kunnen hangen.
|
||||
|
||||
Quote:
Haha, ik denk zowiezo dat joost gaat winnen Binnekort mss eens met Roomer lang komen dan? Kun je daar onder de kap kijken.
|
||||
|
||||
niet als ik vanmiddag naar de sloop rij om een andere kop
Maar serieus denk ik dat wel ja.