|
|||
|
|||
Quote:
Dit klopt wel, alleen kost het zo ontzettend veel tijd, energie en geld om je gelijk te halen, dat je beter je verlies kunt nemen en in het vervolg beter opletten.
|
|||
|
|||
Even terugkomend op de velgen. Wilde ze net eens even passen, blijkt het ook nog eens 5x112 te zijn ipv 5x100. Terwijl de verkoper glashard tegen me zei dat het 5x100 was. (Letterlijk: 'ze komen niet onder mijn Skoda vandaan maar onder die Golf daar, die is van m'n vrouw. (was een Golf 4)) Iemand nog interesse in een setje wielen? Inmiddels niet meer krom en lek
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...-225-40r18.html Daar overigens de advertentie, staat dus duidelijk Golf 4 en 5x100 in...
Golf 3 Variant Function > Fashion Last edited by Tuffel : 06-01-2013 at 17:46. |
|
|||
|
|||
CAP - Henri Tersteeg
Opgelet: mocht je een keer op zoek zijn naar een motorblok of versnellingsbak, let dan op voor CAP uit Apeldoorn, hij adverteert veel op Marktplaats http://www.marktplaats.nl/verkopers/13931572.html
Helaas heb ik deze fout vorige winter gemaakt, je krijgt keurig het motorblok thuisbezorgd, maar bij nadere inspectie is het helemaal gaar. Over Henri Tersteeg zijn meerdere verhalen te vinden op internet. Je krijgt keurig een factuur, alleen op de naam van een ander bedrijf, dat bij navraag zijn vorige werkgever was. Dit was de reactie: Quote:
Ik bleek niet de enige te zijn, maar contact krijgen met dhr Tersteeg was niet meer mogelijk. Dus wees gewaarschuwd, ik was bijna 800 euro lichter.
Last edited by VeeDubber : 06-12-2018 at 08:10. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is wel heel zuur vriend maar je zei toch dat je was wezen kijken. Zou ze gewoon terug brengen en mocht hij geen interesse hebben en jij ook niet meer kunnen ze altijd nog bij hem door het raam
|
||||
|
||||
dat er nog mensen zijn die zo zaken doen. het is bijna niet te geloven
hoor ik het wel meer om mij heen. zelfs van bedrijven die ook nieuwe velgen verkopen. en dan zwart zonder bon 2e hands krom verkopen. ik zal geen namen noemen hier. mensen komen dan daarna nadat ze alle ellende van kromme velgen hebben gehad.bij een ander, bij mij gewoon nieuw kopen en ik zet ze ook onder de auto zodat we beide weten dat de steek en et waarde goed is. ik zou ze idd terug brengen. een verkeerde steek dat kan dus echt niet.... succes in elk geval mvg sjaak
alles komt ooit goed Last edited by Sjaak's Auto Service : 07-01-2013 at 10:04. |
|
|||
|
|||
Quote:
hm oke, nja ik ga hem er niet voor aansprakelijk stellen. vind persoonlijk niet dat hij wat verkeerd heeft gedaan. postNL is degene die hier de boel een beetje naait:|
'70 Kever - 1.5B '76 Golf 1 - 1.9TD '78 Golf 1 - 1.6D '79 Golf 1 - 2.0B cabrio '81 Golf 1 - 1.6D '83 Golf 1 - 1.5B cabrio '83 T3 Camper - 1.6TD '84 Golf 2 - 1.3B '85 Golf 2 - 1.6TD '86 Golf 2 - 1.6TD '86 Golf 2 - 1.6TD |
|
||||
|
||||
Quote:
Nou, ik heb ook een keer ff snel alle velgen gepast ... Kun je zeggen een hoop werk, maar als het om een duurdere set gaat en het voelt niet lekker, zijn die paar minuten extra ook niks meer! Maar dan zul je wel met een 2e iemand moeten gaan, zodat hij bij de verkoper kan blijven en je eigen velgen ofzo. Achja.. Een velg van mij is gericht met een breekijzer, mooi ingesmeerd met vet, zoals de andere wielen ook uitzagen, dus ik zag de beschadiging pas nadat ik ging poetsen.. Lekker midden in het bed van ronal r8's. En ohjaa, een tip van mij: Als je twijfelt: LIGGEN LATEN!!!! Een setje eta beta's, volgens de verkoper geheel schade vrij en 100% recht. Toen ik kwam zat er een klein deukje in de binnenkant. Na twijfeling, omdat de advertentie niet klopte, toch gegokt, en de banden die rondom zaten (die waren weer voor een vriend van me), die hadden een mooie noodstop gemaakt wat niet te zien was. Dus na een testrit de dag erna, begon vanaf 60km/u mijn stuur te bibberen. Leuke is, is dat als je verhaal probeert te halen bij de verkoper, ze boos reageren... Zou het de 'crisis' zijn waardoor mensen elkaar bedriegen..
|
|||
|
|||
Jimm een hoop mensen zitten zo diep in financiele problemen dat ze dit als enige uitweg zien.
En je hebt natuurlijk de verstokte oplichters. |
|
||||
|
||||
Quote:
Tsjah, wat moet ik erop zeggen.. Gelijk heb je natuurlijk! Gewoon goed opletten wat je koopt, voelt het niet lekker of klopt de advertentie niet helemaal, laten staan... Kan je een hoop geld besparen!
|
|||
|
|||
Inderdaad en altijd zelf gaan kijken en niet laten opsturen. Tenminste als je via speurders of marktplaats koopt. Van hier op het forum heb ik alleen maar positieve ervaringen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ebay moet je anders ook mee oppassen hoor! Had daar een aantal jaren een PC gekocht van 700euro, pc helaas nooit gezien. En van ebay kreeg ik maar 150euro terug. Dus, een paypal accountje aanmaken is ook zo stom nog niet!!
|
|||
|
|||
Quote:
Daarom heb ik al een aantal jaren een Paypal account. Heb trouwens op Ebay nog nooit gezeik gehad over spullen die niet geleverd werden dan wel niet goed waren. |
|
||||
|
||||
http://www.opgeletopinternet.nl/ind...pic,4477.0.html
Ben opgelicht via een marktplaats gezocht advertentie. Dus niet reageren als je iets aangeboden krijgt door rekening nummer: 676541305 / I Freze.
|
||||
|
||||
https://www.mijnpolitie.nl/b/intern...l?serviceID=260
Misschien handig om dit eerst te checken? Zie dit ook pas net, via de link die jij stuurde!
|
|||
|
|||
Mijnpolitie.nl geeft niet altijd een melding ook al is er een oplichter aan het werk. Pas na drie aangiftes verschijnt er een melding.
Gezocht advertenties zijn altijd gevaarijk. Beste tip die ik kan geven is emailadres en bankrekeningnummer googelen. En als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook! |
|
||||
|
||||
heb ook al een paar mooie reacties gehad op gezocht-advertenties. Ik verzoek dan altijd een foto van het onderdeel, en dat met een vreemd verzoek, of de het op de foto kunnen zetten samen met een fruitmand ofzo (een plaatje googelen kan ik ook!)
vaak blijft het stil, of je krijgt een keurige opsomming van scheldwoorden
|
||||
|
||||
En weer een mailtje in de mailbox, na een bod te hebben gekregen van €1000 op een auto welke voor 900 te koop staat:
Quote:
Zouden er werkelijk nog steeds mensen zijn die erin trappen?
|
|||
|
|||
Anaud ik denk het wel anders zouden ze er wel mee stoppen....
|
|
|||
|
|||
Hallo iedereen,
Ik ga het forum niet vervuilen met allerhande beschuldigingen. Ik ben zelf op zijn zachtst gezegd onfair behandeld geworden door bovenstaande firma. Ik lees talrijke verhalen op het internet. Ik zou graag de getuige- nissen van andere slachtoffers verzamelen. Ik snap dat het economische klimaat zowel voor de consument als de handelaars moeilijk is. Maar dit is je reinste afzetterij. Garantiebepalingen worden totaal niet nageleefd op de op het eerste zicht niet merkbare kapotte of oude rommel die hij ver- koopt.. Er wordt door deze handelaar gespot met andere on- dernemers (die op deze manier ook in een slecht daglicht ge- steld worden) en met het recht (de wet in het bijzonder). Ik begrijp eveneens dat dit forum niet dient voor dergelijke za- ken. Maar in het belang van zowel autoliefhebbers als brave consumenten, zie ik dit als een geschikt medium. Ik verwacht geen op het forum publiek gemaakte verwijten. Ik wil gerust gepm'd worden. In alle discretie en sereniteit wil ik de mogelijke problemen helpen oplossen. Wie belanghebbend is en deze gedachte ondersteunt, mag mij steevast contacteren. We verdienen allemaal een eerlijke behandeling. Alvast bedankt iedereen. Last edited by VeeDubber : 06-12-2018 at 08:09. |
|
|||
|
|||
Moet je daar hiervoor nu een account aanmaken?
|