|
||||
|
||||
paar van mijn favo's vanop MIVW:
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Een kleine greep uit mijn MIVW foto's Last edited by Sponze® : 19-07-2008 at 16:51. |
|
||||
|
||||
ff onder elkaar zetten ipv naast elkaar
|
||||
|
||||
Yes, hij staat er nog een keertje op |
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt me niet helemaal het geschikte topic voor. Heeft iemand nog meer foto's van die witte cabriolet die op MIVW stond? |
|
|||
|
|||
witte cabbie is een projectje op cleaned
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Stond ook op Retro Mania dit jaar... |
|
||||
|
||||
@gertjan kun je je box ook legen? ik wou je een pb sturen maar je had geen ruimte
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hijs weer iets minder vol |
|
||||
|
||||
Mijn PiGo
http://www.volksforum.com/albums/fi.../8/100_1439.jpg http://www.volksforum.com/albums/fi.../8/100_1437.jpg Last edited by Tjaap : 20-07-2008 at 15:38. |
|
|||
|
|||
Dikste Weber
Tijdens een bedrijfsbezoek in Langenboom kwam ik achter in een loods een poepie orgineel lijkende groene golf I gti tegen. Gewoon in nieuwstaat.......... Totdat ik binnen in de auto diverse vreemde accesoires zag. Een toerenteller tot 10.000 rpm....!!!!
Het blijkt een poepie snelle golf I te zijn die in de jaren '99 en 2000 iedereen van de baan veegde bij sprint wedstrijden. Zelfs werd de orginele race golf I van Volkswagen Motorsport met race injectie verslagen in Luckau duitsland. Ook werd de corrada van JD engineering te kijk gezet in Belgie Hofstade. Dit terwijl in dit golfje destijds een 2.0 liter 8v lag met 48 mm weber carburateurs..... Het blijkt een bekende golf I te zijn voor de GTI club leden van weleer... Nu ligt er een ander motor blok in met nog veel meer paarden krachten; 2.0 ltr. 20 klepper met twee 50mm dubbele Weber carburateurs. Alles aangepast voor race gebruik zelfs een speciaal 4 in 1 spruitstuk gemaakt door Spyker cars....!!! Geschat vermogen is 300+, uit een zelfaanzuigende motor................. Binnenkort meer en hopelijk foto's.... |
|
|||
|
|||
Meer info over bovenstaande golf
|
|
|||
|
|||
Golf 1 GTI met 2.1 ltr. 20v blok met 50er Webers
Hier alvast enkele fotootjes:
ZIE FOTO'S IN HET VOLGENDE BERICHT...... Last edited by Weberfan : 01-08-2008 at 15:17. |
|
||||
|
||||
Last edited by MipMip : 31-07-2008 at 18:29. |
|
|||
|
|||
komt me bekend voor , kan alleen zo ff geen naam van de eigenaar toendertijd
|
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Golf I 2.1 ltr. 50er Webers
De golf I is van Bastiaan van Gaal uit Langenboom en gemaakt samen met Wilbert van Lith ook uit Langenboom. Het zijn twee neven die weer veel kenissen hebben in de autosport.
Voor deze motor lag er een 2.0 ltr. 8v motor in met 48er Webers. Echt een monster van een auto zoals te lezen in diverse GTI clubbladen in 1999 en 2000. Ze hebben ongeveer twee maanden aan het motorblok gewerkt, de cilinderkop was geheel race bewerkt, 344 graden nokkenas en een geheel afgedraaide krukas en speciaal geprepareerd vliegwiel van circa 250 gram. Het stationaire toerental lag op 3000 toeren!!!!! Het maximaal toerental was oneindig en werd begrensd op 9500 toeren........ Door het licht draaiend gedeelte klom de motor zo snel in toeren dat het geluid op een motorfiets leek. In de GTI clubladen staan ontzettend veel leuke verhalen over de avonturen die ze hebben meegemaakt op de internationale sprintwedstrijden. Veel ongeloof over deze motor was er bij de tegenstanders en commentatoren op de meetings, hoe was dat mogelijk........ Op iedere sprintwedstrijd die ze internationaal meededen stonden ze op het podium ongeacht in welke klasse ze werden ingedeeld. Helaas is de motor gesneuveld tijdens een ongelovelijke zware crash, van de auto en motor was niets meer over getuigen een foto. De auto is een slip geraakt en tolde over de weg, door de hoge snelheid is de bestuurder door de deur heen naar buiten geslingerd. Achteraf zijn redding, de auto is frontaal om een boom gekruld. Delen van de motor lagen figuurlijk op de achterbank. Bij wijze van geluk, zover je hierover kan praten, lag de motor in een andere golf omdat ze alweer een nieuwe aan het bouwen waren en passend aan het maken waren in de groene golf I. Ook deze motor werd geheel full race opgebouwd. Destijds was er niets te koop om Webers op een 20V te bouwen en dan ook nog in een Golf I. Ze hebben toen heel veel zelf gemaakt of werden geholpen door vrienden. Zelfs de motor steunen hebben ze zelf gemaakt, dit omdat anders de aanzuiging van de renpipes niet optimaal zou zijn. De motor moest iets lager komen om optimaal lucht aan te kunnen zuigen. Ook is er een speciale radiateur gemonteerd, zie foto, zodat deze niet voor de renpipes zou komen. Op de motor zit een programeerbare ontsteking, speciaal gemaakt voor deze motor ook werd er een speciale 4 in 1 spruitstuk berekend en gemaakt. Echt een unieke, perfecte motor dus, tot in de puntjes is erover nagedacht. De motor heeft ook al gelopen, een geluid om bang van te worden en nog maar te zwijgen van de back fires. Ongelovelijk wat een geweld............ Hopelijk krijgen we ze een keer in actie te zien..... Ze zijn beide ondernemer geworden en hebben het ongelovelijk druk. Last edited by Weberfan : 01-08-2008 at 15:15. |
|
||||
|
||||
Dat klinkt echt ongeloofelijk lekker zeg. Wil dat wel eens in het echt zien. Zit hier nu al te watertanden.