|
|||
|
|||
Quote:
Dan zal ik die eezibleed dan toch maar niet meer gebruiken. Opties hierboven dan maar eens proberen.
|
||||
|
||||
Ik heb 2 van die vacuum dingen, 1 op de compressor, 1 met een handpomp. Het werkt wel, want het niveau in het reservoir zakt, maar je ziet er geen mooie constante stroom uit komen, wat vloeistof maar voornamelijk lucht komt voorbij.
Net de auto klaar gemaakt voor morgen en alvast de GoPro erin gezet, meteen aan de laadkabel gedaan. Contact aan -> GoPro laad op. Fuelpomp uit -> GoPro uit. Wacht, wat? Naast de opties "12V, ook tijdens starten", "12V, niet tijdens starten", "12V, alleen tijdens starten" en de vage lage voltages van 1 á 2 Volt heb je dus ook de "12V, alleen als de brandstofpomp draait" optie De GoPro zit op uitgang G01 van de zekeringkast. Ik ga er vanuit dat deze wel weer spanning geeft als de motor loopt, toch? De pomp gaat immers dan ook weer aan. Ben de GoPro voor de zekerheid aan het laden en kan morgenvroeg nog wel wat doen, maar eenmaal op de baan wil ik rijden en niet knutselen :P
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
|||
|
|||
Succes morgen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Komt de lucht niet gewoon langs de aansluiting van de slang op de vulnippel (vaak het geval). Je krijgt daar ook een zuigende werking. Veel plezier vandaag!
|
||||
|
||||
Quote:
Daar heb ik naar gekeken, maar als het goed is niet. Bij het apparaat op de compressor zit een stevige rubber dop met een nauw gaatje. En bij het handpompje zit de slang ook strak er om heen.
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
||||
|
||||
Is normaal hoor. Dat doet mijn vacuümsetje ook....meer lucht dan vloeistof. Daarom; ideaal voor het vullen en flushen van het systeem....daarna nog ff op de ouderwetse manier ontluchten
|
||||
|
||||
Exact!
Zoals in het trackday topic te lezen heb ik gisteren op Zolder wel wat issues gehad, welke ik hier verder zal bespreken; Gaskabel had een verkeerde rubber door het schutbord: opgelost; Remmen nog een keer ontluchten, pedaal is nog wat diep; Deurvanger links zit los. Ik zag nog een schroefje zitten, het onderste is kwijt. Versnellingsbak schakelt slecht: hopelijk opnieuw afstellen; Raar slijpend geluid bij de koppeling/vliegwiel: nog niks gevonden; Oliekoeler voorzien van nieuwe rubber ring; Nieuwe booskijker bestellen. Deze is is eraf gevlogen. Ik zag vandaag ook dat ik wat koelvloeistof kwijt was. Het kan natuurlijk zijn dat het systeem nog ergens een luchtbubbel had en deze er nu uit is. Althans dat hoop ik. Ik heb de olie al zo goed als weggepoetst maar geen kvs lekkage id gevonden.
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! Last edited by daNpy : 27-04-2023 at 18:42. |
|
||||
|
||||
De enige foto die ik heb gemaakt.
|
|||
|
|||
Volgende trackday Assen?
|
|
||||
|
||||
Nee in mei nog naar Zolder. Mits er geen grote zaken aan de bak zijn uiteraard, maar dat hoop ik eigenlijk niet.
|
||||
|
||||
Yellowstuff blokken voor de achteras besteld, want die prijzen stijgen alleen maar verder. Echt niet grappig meer.
|
||||
|
||||
Vandaag nog even gebeld met degene van wie ik de bak heb. Hij vermoed dat het schakelprobleem door de warmte komt en adviseerde dikkere olie en ook nog een additief. Dat gaan we dus maar proberen.
|
|||
|
|||
Er komt toch ook altijd zoveel bij kijken he
|
||||
|
||||
De mijne schakelt op het einde van een sessie vrijrijden ook niet zo lekker meer....kan me voorstellen dat jouw 02A nog warmer wordt door langere sessies en hogere toerentallen met de 16V.
Je zou ook eens kunnen kijken op de site van Pinderwagen....hij heeft dacht ik wel een bakolie koeler, maar misschien heeft ie ook wel beschreven welke olie hij erin doet. Dat ding van mij heeft gewoon de standaard olie die er volgens de vraagbaak in hoort
|
||||
|
||||
De Motul olie die er nu in zit is ook 'gewoon' 75W90. Dat gaat dus dikkere olie worden. Zolder heeft natuurlijk ook redelijk wat schakelacties met al die korte bochtjes en chicanes.
Een bakkoeler is leuk, maar dan moet je wel aansluitingen op je giet-alu bak (kunnen) lassen. Waar ik meer mee zit is het volgende: Bij het intrappen van de koppeling hoor je een schavend/ slijpend geluid. Ik ben al bezig de bak te verwijderen maar krijg de korte aandrijfas niet los. Heb de draagarm al een beetje uit het subframe omdat ik geen zin heb wéér uit te moeten lijnen. Iemand nog tips? De andere kant kwam uiteraard wel uit zichzelf los....
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! Last edited by daNpy : 29-04-2023 at 17:32. |
|
||||
|
||||
Fusee gewoon loshalen op de conische fuseekogel onder, dan behoudt je grotendeels je uitlijning. Kan je fusee zo naar buiten slingeren en de as eruit pakken, zolang je de 3 bouten van de fuseekogel niet loshaalt zal er weinig veranderen aan je camber/caster & sporing!
|
|
||||
|
||||
De aandrijfas is inmiddels los en we hebben geprobeerde de bak eronder uit te krijgen....
task succesfully failed zeg maar. We kregen de bak er niet onderuit gekanteld. Met name de aandrijfas zit in de weg om het diff weg te kunnen laten kantelen. Omdat hij er echt niet onderuit wilde hebben we geprobeerd hem terug te zetten, maar ook dat wilde niet. De as van de bak wil (weer) niet in de koppeling. Ik denk sowieso dat we het verkeerd doen, ik heb de motor opgehangen maar niet gekanteld. En toch de aandrijfas weghalen.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zat zelf meer te denken om gebruik te maken van de stalen vul- en drainplug aansluitingen van de bak. Om hieraan een koppeling te lassen.
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi Robert, had gisteren je bijdrage gemist zie ik. Hier heb ik ook aan gedacht omdat je dan inderdaad de uitlijning niet aanpast. Echter is de Golf zo stug dat ik ten eerste al denk dat ik de fusee niet van de pin krijg en daarna al helemaal niet meer terug. Ik haal de aandrijfas er wel uit dan moet er meer ruimte zijn. Dat kost me slechts een nieuwe moer. Quote:
Je zou dan ook nog koppelingen met dezelfde draad erin kunnen draaien. Je moet wel altijd een hoek moeten om weg te komen bij de aftapplug en dat is al het laagste punt, dus dat is wel een beetje gevaarlijk. Het is wel mogelijk, vrienden van me hebben een bak met daarop aansluitingen gelast. Het is alleen niet heel makkelijk te doen. En je hebt een pompje nodig, etc.
|
|||
|
|||
Hang er eerst maar een temperatuurmeter in, zodat je ook daadwerkelijk weet waar je staat.
|