|
||||
|
||||
@ g-loudertje:
Ja die DZ's zouden zeker mooi staan Maar heb helaas al aardig wat setjes wielen liggen, dan moet er eerst wat weg Zelf maken of kopen ben ik nog niet over uit. Zoals het er nu voor staat is zelf maken een heel stuk goedkoper. Ben nu via ebay aan het zoeken. Allemaal nog vrij duur, en als ik iets goedkoops vindt dan zijn de verzendkosten weer 40 euro :S Hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen/nog kunstofschermen, motorkappen etc hebben liggen 2e hands Tevens ben ik ook met aërodynamica bezig. Ben nu bezig met een diffusor achter, ook gelijk kijken hoe ik de druk uit de wielkasten wil weglaten etc..
|
||||
|
||||
Hoe is het met je vlammenwerper gegaan?
|
|
||||
|
||||
Afgelopen weekend jammer genoeg geen tijd gehad voor de auto Komt dit weekend wel goed
|
||||
|
||||
Hoe gaan de zaken hier eigenlijk nog?
|
||||
|
||||
Ja heel goed eigenlijk, alleen de laatste tijd weinig tijd voor gehad
Hij heeft 2 weken terug wel z'n eerste APK keuring gehad na de ombouw, dus even snel de katalysator ertussen gehangen. Wat denk je? Emissie en VEEEL te hoog Ik schroef de brandstofdruk een halve bar terug, emissie gewoon 0 Maar goed, er komt nu dus een oliekoeler bij aangezien ik de olietemperatuur bij normaal rijgedrag maar net op de 110 kan houden, bij een beetje doortrappen gaat deze over de 135 graden Verder is de bedoeling dat er nog een rolkooi inkomt samen met 2 vaste kuipstoelen en 6 punt gordels. En hierbij zal het uiteraard niet ophouden, maar dat komt nog wel. Ik zal proberen zo spoedig mogelijk weer eens een update te plaatsen. Momenteel ben ik druk bezig met de mk3 cabrio van m'n broer. De vr6 motor is eruit en verkocht aan DokterD, nu ligt er een 1.8T in die ik zo snel mogelijk werkend probeer te krijgen
|
||||
|
||||
Nog een keer een vrij rijden dagje gedaan;
Toen een setje staal laten verbreden En zo staat hij er momenteel bij; Ben trouwens ook bezig om zelf m'n schakelweg te verkorten. Dit omdat ik een hogere schakelpook wil en daardoor geen langere slag wil gaan maken
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM Last edited by Sven-GTI : 06-08-2013 at 11:59. |
|
||||
|
||||
je kan ook je schakeltoren binnen in monteren en je kabels door het schutbord. Wil ik zelf misschien ook nog doen. Echt een leuk project
|
|
||||
|
||||
Neus is heerlijk aggressief zo
|
||||
|
||||
Hoeveel pk/nm kan een 02a bak eigelijk aan?
Omdat ik vaak via bijv. VWvortex auto's zie (gti's/g60/vr6) met meer dan 3 a 400pk die ook gewoon met een originele bak rijden. Althans, ik kan nergens vinden of ze de bak ook hebben aangepast intern. Vaak wordt er een Turbo opgebouwd en klaar. En hoeveel pk/nm kunnen ABF drijfstangen aan? De compressie natuurlijk een stuk lager dan origineel nu. Mijn idee is namelijk om de 2e Eaton lader die ik nog heb liggen er ook bij te bouwen. Ik had in eerste instantie op ongeveer 300pk gerekend met 1 lader, maar dit viel me een beetje tegen en de lader draait ook echt op z'n max toerental nu. Dus ik dacht eraan om er een 2e bij te bouwen, dus 2 van die eatons onder de motorkap
|
|||
|
|||
Leuke uitdaging, maar zou het niet veel makkelijker zijn dan om die je nu hebt te vervangen voor een groter exemplaar?
|
|
||||
|
||||
Ja dan moet ik daar wel een goede van vinden
Zat al te denken aan een M112 ofzo, dat zou ook een optie zijn. Maar omdat ik 2 dezelfde heb gekocht leek me dat makkelijker Het zijn nog maar ideeën, dus dat komt vanzelf wel goed
|
||||
|
||||
Mijn M62 draait nu op 14.000 rpm max toerental (eigenlijk mag hij maar 12.000 draaien)
M62, inlet flow volume op 11.000rpm is 650 op 12.000rpm is 725 op 14.000rpm is 860 M90, inlet flow volume op 12.000rpm is 1050 op 14.000rpm is 1220 M112, inlet flow volume op 12.000rpm is 1300 Bij een M112 is 12.000rpm echt z'n max, daarboven doet hij niks meer. 2x een m62 op 11.000rpm laten draaien levert net zoveel als 1x een m112. En de m62 draait op zo'n toerental veel efficiënter. + het lijkt me wel leuk om 2 van die dingen onder de kap te hebben Dat zie je niet echt vaak :P Dare to be different
|
||||
|
||||
Las dat je je pook om hoog wou plaatsen , misschien is dit wat voor je helemaal compleet ga ik dus zoiezo niet meer gebruiken .
|
|||
|
|||
lees het al ziekelijke plannen hier :P keep it up
|
|
||||
|
||||
Plannen met de 2 compressors zijn weer even van de baan. Ik blijf voorlopig nog met deze setup rijden
De schakelpook ga ik binnenkort nog doen. En m'n wielkasten een stuk verbreden, ik ben dat aanlopen enzo een beetje zat geworden Verder ga ik denk de hele auto wrappen, er zijn nu verschillende delen die eigelijk nog steeds eens gespoten moeten worden. En aangezien wrapfolie tegenwoordig niet meer heel duur is... is dit een heel stuk goedkoper dan spuiten.
|
|||
|
|||
hoe dan ook lekker bezig jonge!
|
|
|||
|
|||
wrappen is zeker een hele goede optie spuiten is ook niet alles
|
|
|||
|
|||
Zeer dikke mk3 zo
|
||||
|
||||
Laaaaaangzaaaaaam gaat dit project verder
Ik heb helaas erg weinig vrije tijd ervoor... Momenteel ben ik bezig met de wielkasten te verbreden, alleen nu vraag ik me iets af.. Mijn wielen voor en achter moeten een stuk verder naar buiten komen (meer dan 50mm per kant) En met spoorverbreders zie ik eigenlijk niet zo zitten. Nu dacht ik het volgende te doen bij de achteras, een plaat maken tussen de achteras en de wielnaaf; Waar de 4 boutjes te zien zijn dus.. Alleen hoe zal ik dit aan de voorkant oplossen? Ik dacht er eerst aan om bredere draagarmen te maken, maar dan komen m'n veerpoten ook anders uit, + ik zal de aandrijfassen moeten verlegen etc...
|
||||
|
||||
Misschien makkelijker om bredere velgen te nemen?
Als je de wielen per kant 50mm verder naar buiten zet dan lijken mij de krachten op de as zeer ongunstig en onbetrouwbaar Bij een gto uitbouw gooiden ze er vroeger gewoon 11x15 inch onder
Bmw e61 530d touring Last edited by Vains : 08-10-2013 at 10:23. |