|
||||
|
||||
Weet iemand toevallig of de persoon waarop de auto ten naam is gesteld aanwezig moet zijn? Wordt er gevraagd om je rijbewijs te laten zien of alleen de kenteken papieren?
|
|
||||
|
||||
Net terug uit veldhoven auto is goedgekeurd. Nu nog ff wachten totdat het kenteken thuis gestuurd wordt.
|
|
||||
|
||||
gefeliciteerd
|
||||
|
||||
Ben laatst bij de RDW in Elsloo geweest.
Werd even gekeken of alles goed gebeurd was, ging van 1.1 naar 1.8 dus was niet zo heel spannend. Verder geen problemen, meneer zei dat het goed gebeurd was en wenste me verder veel plezier met de golf. Wel had ik geluk met de aslengte of iets specifieks van het blok, want die had ik niet bij de hand. Maar gelukkig kon hij die in een boekje opzoeken (dat eigenlijk niet meer gebruikt mag worden).
|
||||
|
||||
Mijn auto is van 1997 en wil er een vr6 motor in.
Dan hoef ik dus niet naar lelystad ? Wat heb je nodig om de herkomst van de motor aan te tonen. Rekening van de sloop ,copie kenteken of ???? Wil dit graag even weten alvorens ik een motor koop. Motor in kwestie wordt een vr6 (voorkeur) of een 2 ltr. |
|
||||
|
||||
Ik had het kenteken en het chassis nummer van de donor auto en dit was voldoende, de donor auto had ik zelf op naam staan misschien dat dat ook nog wat uit maakte?
|
|
||||
|
||||
Thx Erik.
Maar ik denk dat ik er maar eens een mailtje uitgooi naar de rdw. |
|
||||
|
||||
rekening van de sloop is ook oke..
maar ga langs bij de dealer en haal een blaadje waarop staat hoeveel pk of kw de motor is.. |
|
|||
|
|||
Ik las ergens dat als ja van een 1.1 naar een 1.8 16v gaat
dat je dan ook nog naar lelystad moet voor een keuring klopt dat of kan ik dat gewoon in groningen laten doen?
|
||||
|
||||
Als de auto van voor '98 is kan het gewoon in groningen.
Ben zelf ook daar geweest. Omkeur van 1.1 naar 2,0 16V. Gr Jan.
|
|||
|
|||
Ik heb mijn ex Golf1 laten omkeuren in Groningen.
Hij stond als 1.5 op kenteken en ik heb hem als G60 laten omkeuren. Hij is even nagekeken, daarna remmentest, decibel uitlaat en als laatste is de auto opnieuw gewogen. Dit duurde met elkaar een klein uurtje en toen was het klaar. 3 dagen later had ik de nieuwe papieren in huis. |
|
||||
|
||||
Vinden de mannen van het RDW het een probleem als m'n dieselpomp lekt?
Anders ga ik morgenochtend ff langs denk ik |
|
||||
|
||||
jep mag niet.....direct afkeur.
|
|||
|
|||
mijn MK2 gaat dinsdag naar Vlaardingen. Is van een 1600 benzine naar een 1900 TDI gegaan. Ik heb een MK3 uit 97 als donor gebruikt en deze hebben we zelf helemaal gedemonteerd. Heb de papieren bij het RDW ingeleverd en heb daar ook weer kopieën van gekregen, deze papieren moeten we meenemen naar die keuring.
Moet de eigenaar er zelf ook bij zijn? Ik moet zelf namelijk werken en degene waar ik mijn auto mee omgebouwd heb gaat dus naar die keuring. Kenteken van mijn Golf is NR-21-YB Kenteken van Donor is RR-JF-95 |
|
||||
|
||||
nee hoeft....
laat die gene wel rijbewijs en/of legimitatie meenemen |
|
|||
|
|||
Quote:
ok thnx voor je reactie, zal het aan hem doorgeven |
|
|||
|
|||
helaas afgekeurd op 3 kleine dingetjes, maar die zijn gelukkig goed op te lossen. Verder vonden ze hem helemaal top
|
|
|||
|
|||
Paar weken terug in Zwolle mijn polo steilheck uit 82 omgekeurd na g40.
Werd vooral goed gelet op chassisnr(omgekat), of alles deugdelijk vast zat, Co meten, remmenbank, verlichting controle.. Helaas werd ik afgekeurd omdat op de remmenbank mn (zelfgemaakte) verbindingsstuk van de voorste na de achterste handremkabel dubbelklapte.. Dat heb ik diezelfde dag nog gemaakt en de dag erna wel goed gekeurd.. koste me wel 26 euro herkeuren voor 1 minuut op de remmenbank... Wel raar dat ik er later achter kwam dat alle 4 de banden verkeerd om op de velg lagen(inside outside verkeerd om) en toch goed gekeurd
|
||||
|
||||
Kwam erachter dat de APK op mijn Golf bijna ging verlopen dus maar even langs de RDW geweest... Een 4-gasmeting wordt tenslotte een beetje lastig met een TDI in een 1.6 benzine automaat carosserie.
Auto even iets omhoog geschroefd, afspraak gemaakt en de volgende dag naar RDW in Elsloo. Chassisnummer werd even vergeleken met de papieren, papieren van de donor bekeken + kopie gemaakt, met een zaklamp naar de motorsteunen gekeken, overige technische staat vluchtig bekeken en opnieuw gewogen. (980kg) Al met al zo'n 10 minuutjes binnen in de keuringshal geweest. Daarna papierwerk afgehandeld bij het loket en 53 euro mogen aftikken. Nu dus een Golf 2 met 81kW en 1836cc op kenteken. Op naar de APK..
|
|||
|
|||
Ik ben gister naar Heerenveen geweest voor het omkeuren van 1.3 naar 1.9tdi. Motorkap open, even een kleine blik van onder, even wegen ( ook 980 kilo ) en 53 euro betaald. Nu wachten op kenteken en dan apk erop. De keurmeester gaf als opmerking dat het er netjes en degelijk in was gezet.
|