|
||||
|
||||
Quote:
Klote weg is dat, ik heb al eens moeten uitwijken en in de ankers omdat iemand een truck inhaalde. Man dan giert de adrenaline door je lijf . Jammer dat het hele idee van zo'n weg niet werkt omdat er altijd mensen zijn die te sloom rijden of trucks.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat tweede punt heb je geen gelijk in. Je mag in Nederland op de snelweg niet harder als 120 km/u. Als ik dan bijvoorbeeld aan het inhalen ben (rij altijd zo'n 130-135 km/u, mag ook niet, maar doet er nu niet toe). En er komt iemand aan vliegen die nog meer haast heeft, dan moet hij geduld hebben en netjes afstand houden. Anders ga ik even boven op de rem staan. En harder rijden, zodat die ander sneller door kan doe ik al helemaal niet. Als je hard wilt rijden, prima. Maar dan moet je wel begrijpen dat andere mensen niet harder zullen rijden als volgens de wet mag en je dus meer geduld moet hebben! |
|
||||
|
||||
Quote:
Als jij al zo moet gaan rijden als je beladen bent dan doe je echt iets verkeerd. Het is een auto, geen vracht wagen. (smiley toegevoegd)
"73 Käfer Last edited by Roy 1.6 : 03-01-2010 at 13:00. |
|
||||
|
||||
Quote:
Al eens wat op een dakdrager gehad? Succes als je met je Billy-kast op 't dak 120 over de snelweg gaat.
|
||||
|
||||
Quote:
gaat meer over mensen die met 80 ineens achter een vrachtwagen wegschieten zonder knippers te gebruiken terwijl je er met 120 a 130 aan komt en dan ook nog onnodig links blijven rijden
|
||||
|
||||
Quote:
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look, 07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-) |
|
|||
|
|||
Quote:
bullshit. Als je een busje hebt met een pallet erin of wat dan ook. Dan moet je toch rustiger rijden. Anders flikkert ie om! |
|
||||
|
||||
Hehe, dan moet je ons eens zien gaan met de movano op 't werk
|
|||
|
|||
dat moeten jullie weten...maar ik heb geen zin om alles los te gaan uitladen als het ook met een heftruck kan!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ok, zo bedoelde je dat. Inderdaad eerst gang maken, dan richting aangeven en dan pas van rijstrook wisselen |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat denk je van een golf 1 met 3 motorblokken achterin Heb er niet een vrachtwagen voor nodig! Toch ga ik dan echt niet harder rijden(70-80km/h) op de n33/n34 als het niet moet |
|
||||
|
||||
Quote:
Kom jij met 135 aangereden op de linkerbaan, flikkert er 1 met 120km/u zo z,n auto ervoor. Heeft hij dan ook gelijk als hij zegt, "je mag maar 120" Ik vind dat iedereen zelf moet weten hoe hard hij rijd, als je er maar geen andere mee hindert of ingevaar brengt. En dat jij de laatste bent die daar wat van zou mogen zeggen. En als je dat wel vind, moet je je snor laten staan en kijken of jij die pet pas. Daar heb ik nou echt een hekel aan, aan die "wereld verbeteraars". Totdat ze een keer iemand in elkaar geslagen zien worden, dan lopen ze met hun neus in de lucht snel door.
|
||||
|
||||
Quote:
Hehe, met 1 motorblok achterin ging ik nog wel met 130 naar huis, maar dat was in een mk2.
|
||||
|
||||
Quote:
Zulken daar erger ik mij aan. Als je zo'n barrel als ik heb ben je blij als je net 130-140 rijd, stampen en met moeite ben je eindelijk op snelheid . Dan komen ze snel nog achter een vrachtwagen weg met een dikke 2.5tdi onder de kont die al op de 150 zit als je het gas maar aanraakt, maar nee met 100 gaan ze de truck voorbij. Dan hebben ze bijna een extra VW logo achterop staan. Niet persoonlijk maar het is gewoon irritant
|
|||
|
|||
Quote:
Jij wilt in een barrel rijden, en dan moet je ook de barrel gevolgen accepteren... Niemand, maar dan ook niemand kan me dwingen harder te gaan dan toegestaan... ook jij dus niet |
|
|||
|
|||
Quote:
Over dat laatste: Het punt is half Nederland denkt dat ze gewoon alle rijbanen mogen gebruiken. Normaal gezien is de plaats op de weg RECHTS. INHALEN dient vlot en vloeiend te gebeuren. Ofwel ff een tandje terug en gas erop! Die mensen die dan van zichzelf al weten "ik ga echt niet harder dan toegestaan" -> Blijf dan rechts rijden!! Ik kan me daar zo aan irriteren man.... Niet persoonlijk bedoelt hoor
|
|||
|
|||
neem es een voorbeeld aan duitsers...als je langzaam gaat...doe je dat rechts...als je snel gaat...doe je dat links. Hoe moeilijk kan het zijn!
|
|
||||
|
||||
Precies, zelfs m'n rij-instructeur zei me jaren geleden al dat het voor 't inhalen beter is eventjes harder te rijden dan toegestaan, dan dat je anderhalf uur en 78km achter elkaar op de linker baan blijft hangen.
Rechts rijden, richting aan, versnellen, naar links, inhalen, richting aan, naar rechts, gas terug, klaar. En niet, naar links zonder knipperen, en daar blijven hangen tot je afslag er aan komt.
|
||||
|
||||
Als ik inhaal gebeurt dat ook snel en 'te hard' .. zeker nu met die tdi, als ik ergens voorbij moet jank ik 't pedaal naar beneden en dan schiet ik ervoorbij en dan laat ik 'm weer rustig terug zakken als ik er voorbij ben. Dan hinder je zo min mogelijk menschen.
|
||||
|
||||
En anders ga je lekker spookrijden, dan haal je iedereen super snel in.