|
||||
|
||||
Quote:
zou het niet zo kunnen zijn dat jou verhouding van benzine/lucht niet klopt? of zeg daar iets heel stoms..
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
Die klopt inderdaad niet, want er komt niet genoeg benzine meer wanneer er meer vraag naar is. Misschien nog wel de moeite waard om te zeggen, met de afstellingen van carb zoals hij nu staat, is er nog mee gereden, toen liep hij perfect.
|
|
||||
|
||||
Quote:
hmm.. dan kan het daar ook niet echt aan liggen nee
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
Misschien eens proberen met een electrisch pompje?
|
||||
|
||||
Quote:
maar hij loopt wel goed als hij stationair draait? en hij krijgt pas te weinig wanneer je gas geeft dan? want dan zou je bijna denken dat of de pomp te weinig L/U levert, maar je kunt ook niet meten ofdat hij misschien ook te weinig lucht pakt wanneer je gas geeft.. want dan zou er misschien wel eens ergens iets klem kunnen zitten... (is maar een idee he ) maar omdat je zei dat je nog niet geprobeert hebt om de carb af te stellen, misschien kun je dat eens proberen?
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, nee, niet echt nee. Wij zitten hier wel nog sterk aan vuil in de carb te denken, omdat hij eens is droog gelopen. Daarna heeft hij nog goed gelopen, en er zit een filter tussen, maar misschien is er toch iets van vuil in de carburateur gekomen. Dat de vlotternaald dichtzit of iets dergelijks. Maar ja, Dan moet hij open en een pakkingset is ook weer niet goedkoop. Quote:
Ik heb er alleen van een GTI liggen, en die pompen veel te hard. Ik wil ook eigenlijk doordacht iets doen, iets dat logisch is. De pomp die er nu op zit moet goed zijn, vervangen is niet logisch. Ik heb straks de sproeiers nog eens doorgeblazen, dat is iets logisch. Zitten ze dicht, dan komt er geen mengsel. Maar dat was het dus ook niet... Aan de andere kant, je moet ook dingen gaan uitsluiten. (daar citeer ik Peter even) Quote:
Stationair loopt hij behoorlijk netjes, niet perfect, maar de ellende begint pas bij belasting, wanneer er meer vraag is naar benzine. Het mechanische van de carburateur heb ik wel afgesteld, daarna heeft hij ook nog perfect gelopen. CO-waarde heb ik echter de apparatuur niet voor, dus daar ben ik vanaf gebleven. Maar nogmaals, met de afstelling zoals ze nu is, heeft het blok nog perfect gelopen. Last edited by Barn171 : 07-03-2014 at 16:59. |
|
||||
|
||||
Heb het met mijn 83er eens gehad, universeel pompje van de wegenwacht ertussen en lopen als een tiet. Gewoon na het filter onder de motorkap ertussen.
|
||||
|
||||
Ja, op zich, maar het is niet de manier, al werkt het tijdelijk, ik wil het er niet definitief tussen hebben. De mechanische pomp zou gewoon moeten werken. (En dat doet hij ook, ofschoon daar ga ik vanuit)
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat begrijp ik, maar als je dan wel genoeg peut krijgt weet je dat de mechanische het te moeilijk heeft en dat je het in de aanvoer moet zoeken.
|
||||
|
||||
Ondanks het probleem met de Scirocco was het leuk vanmiddag Rik leuk om je eens te ontmoeten.
En bedankt natuurlijk voor de 4 nette missende sierlijstjes, voor alle leuke info. Moet wel bekennen dat ik me nog even achter me oren gekrabbeld heb om trend mijn 1977 interieur
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt wel gelijk ja, ik ga eens kijken of ik niet ergens een passend pompje heb liggen. Die van een GTI is te sterk, maar misschien heb ik nog wat anders. Quote:
Was leuk Peter, weer een gezicht bij een naam. En dat interieur, tja, zie maar een keer. Ik heb ook nog wel leuke kuipjes staan eventueel, of anders toch een keer iets met de scirocco stoelen fabrieken... |
|
||||
|
||||
Ben ieder geval weer een stuk wijzer geworden over de Scirocco stoelen en het tittendashboard en uiteraard de deur rubbers voor de kabel door voer
|
||||
|
||||
[QUOTE=Barn171]Woensdag is "mijn" keuringsstation weer open, dus daar gaan we 's ochtends vroeg staan als het allemaal goed gaat. Moet eigenlijk nog even de linker ashoes vervangen zag ik straks, maar dat moet morgen tussendoor nog wel even lukken. Voor de rest nog even een busje tectyl leegspuiten op een occasioneel bruin plekje en het zou theorethisch gezien goed kunnen komen...
(En Peter, je hebt mail!) Is idd diamant zilver, zelfde modeljaar als de jouwe. Eigenlijk een keer wat foto's samen maken, lekker contrast tussen de jouwe en de mijne, haha! Als je wat meetings langkomt met dat ding gaat dat wel lukke. Zag dat MIVW ieder geval gunstig uitkwam voor mij dan. de dag erna ga ik voor 3weken naar de US. Daar ga ik zeker naartoe. maar vast nog wel meer. En het probleem al opgelost? nog vorderinge
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
|||
|
|||
Lees dat het een 1.6 FP is , weet jij waar je lagerschalen en zuigerveren kunt vinden? en kunt krijgen?
|
|||
|
|||
Quote:
Bij elk revisiebedrijf, of eBay oid. Lagerschalen zijn in principe val elke 1.6 en 1.8 hetzelfde. Zuigerveren kun je ook overal krijgen, let hierbij wel op met monteren door eerst de slotspeling goed te maken, dit doen niet veel waardoor het niet veel zin heeft om ze nieuw te monteren.
|
||||
|
||||
Die schalen en veren kun je vrij gemakkelijk aan komen. Ik heb ze bij een revisiebedrijf weg. Dat scheelt serieus in de prijs omdat je "dichter bij" de fabriek zit. Bij mij bleken er niet de juiste zuigers in te zitten, die van een FT, geen idee wat er fout is gegaan, maar wel goed meten voordat je ze afrekent!
Met de grijze zijn geen vorderingen helaas. Hij staat aan de kant, weet echt niet meer waar ik moet zoeken. Denk dat het in de de carb ligt, dat er toch ergens vuil in is gekomen. Alle rest is goed of vervangen, daar kan het gewoon niet aan liggen. Waarschijnlijk wordt het dus een revisieset voor de carburateur, maar dat duurt nog een weekje of wat, er zitten weer examens en hers aan te komen, aan dat gaat toch even voor... |
|
||||
|
||||
Vandaag nog maar eens aan de wagen gegaan. Gisteren nog een keer direct uit een kan gestart, was geen verschil met starten uit de tank. Aanvoer aan de carburateur nog eens los genomen en gestart uit de kan, daarna uit de tank. Geen verschil in opbrengst.
Dus dan verder zien, plugjes uit de vlotterkamers gedraaid en ja, die van de 2de trap liep gutsend leeg, maar die van de 1ste trap stond helemaal droog. Ik blij, want dan moest het eigenlijk wel de vlotternaald zijn die vast hing. Vanochtend vol goede moed weer begonnen. Carb eraf en uit elkaar, pakking heel gebleven ook nog. Bovenste helft ultrasone gereinigd, onderste helft maar laten zitten i.v.m. de pakkingen. Meteen nog wat andere kleine dingetjes hersteld waar ik ook goed bij kon. Alle sproeiers en kanalen doorgeblazen en terug in elkaar gedraaid en gemonteerd. Hij startte direct, en liep ook meteen weer door naar 3000 toeren. Ai, zelfde probleem als eerst weer dus, maar wel goede hoop dat het eigenlijke probleem verholpen was. Handmatig de automatische choke eraf gezet en hij liep meteen weer netjes stationair. Prima, choke is dus gaar, dat is wel op te lossen. De motor daarom warm laten lopen zodat de choke eraf staat en een stukje gaan rijden. Was al meteen duidelijk. Honk-Bonk en we konden weer duwen. G*dv*rd*mme wat een teringbende. Alsof de duivel ermee speelt. Het enige dat ik nog kan proberen is de oude pomp terug zetten. Die lelt de hele olie wel weer vol benzine, maar dan weet ik in ieder geval of m'n nieuwe juist is. Of heeft iemand anders nog een idee? |
|
||||
|
||||
Wat een drama Rik ,pakking setje nog niet binnen om de carb helemaal uit elkaar te halen ?
Zitten als het goed is ook vlotternaalden bij tenminste bij mij revisie setje voor de 1B3 wel.
|
||||
|
||||
Het enige is toch dat die vlotternaald waar je het over hebt weer blijft hangen dat zou het toch moeten zijn je krijgt er wat van aan je hart
|
||||
|
||||
Wat een drama, ja zeg dat Peter, zeg dat. Ik ben er goed ziek van.
Carb is helemaal uiteen geweest, dat de vlotternaald nu weer vast hangt is praktisch onmogelijk. Complete pakkingset moet niet nodig zijn. De carb is gewoon goed, kan niet anders. Kanalen zijn schoon, sproeiers zijn schoon. Ik ga nog een paar dingen proberen; - Nog eens checken of de vlotterkamer(s) vol staan, alhoewel de oorzaak van leegstand nu ook best ergens anders kan liggen. - Oude pomp terug zetten. - Vlotter nog eens uit de tank om te checken dat er echt niks in ligt. Als het dan niet lukt kap ik er helemaal mee. Of ik druk hem in de hoek en laat hem gewoon staan, of hij gaat weg. Ben er helemaal klaar mee. |