|
||||
|
||||
Ik ben het wel met Ruud16vg60 eens, officieel mag je amper tot niks aan je auto doen. Want dan voldoet hij niet meer aan de typegoedkeuring.
Gelukkig zitten hier in Nederland weer overal wel uitzonderingen op maar goed. Wat ik onder de kap heb valt daar niet onder :P Volgens het RDW moet je auto bij een vermogenstoename van meer dan (25% of minder??) ten opzichte van het originele vermogen op nieuw gekeurd worden. Maar daar vertelde ze me ook dat dit weer moeilijk te bewijzen is als er iets gebeurt omdat vermogen van veel factoren afhankelijk kan zijn. Maaaar.... om een lang verhaal kort te maken: boeiend!
|
||||
|
||||
idd,vaak ben je te bang.
|
|||
|
|||
In één woord: Prachtig. Dat geluid is echt super, en het vermogen liegt er ook niet bepaalt om. Als je je komende projecten ook zo gaat doen, kunnen we nog veel moois verwachten!
|
||||
|
||||
Heel erg tof!
|
||||
|
||||
Quote:
Hahaha, bij JD zeiden ze nog; tot de volgende keer Ik zou erg graag nog een dikke auto opbouwen als ik klaar ben met m'n studie. Maar om eerlijk te zijn zou ik graag een japanner verbouwen, een Nissan 350Z blijft een van m'n droomauto's Maar een Corrado staat ook nog op m'n verlanglijstje
|
||||
|
||||
Quote:
Tof Sven, als je dit al voor elkaar krijgt TIJDENS je studie dan krijg je het nog duk straks Goed bezig kerel!
|
||||
|
||||
ontzettend dikke project
geluid is superdik |
|
||||
|
||||
Wat ben je bij elkaar kwijt aan dit moois?
Angezien wij ook nog een abf hebben staan
|
||||
|
||||
leuk filmpje, klinkt ook goed .
op het laatste deel als je het gas los laat hoor je ineens ook nog een uitlaat
|
||||
|
||||
Nou de telefoon kan het niet echt goed aan op dat filmpje :P zit een soort vertraging in, want precies als ik voorbij rij, dan schakel ik nog over en trek nog een stukje door voordat ik rem
Dat hoor je inderdaad nog heel even vaag op de video
|
||||
|
||||
Ik had er trouwens met JD nog over of er geen 2 onder de kap passen, ik heb namelijk nog precies eenzelfde compressor liggen
Dan zouden ze allebei veel minder toeren hoeven draaien en dus minder herrie en dus minder warmte en dus meer efficiency Maar goed, het geld is even op dus ik moet het hier voorlopig mee doen
|
||||
|
||||
kronenburg-motorsport heeft zoiets gemaakt met 2 kompressors en 1 dikke turbo.. was een erg gaaf 16V volvo blok..
|
|
|||
|
|||
DP-engineering heeft ooit een bi-turbo+compressor gebouwd... in dit geval wel een Peugeot 206, maar toch... 175pk en 350Nm uit een 1.3 motortje, best netjes dacht ik..
|
|
||||
|
||||
Wat 'n bommetje!!! Verbruik valt me enorm mee
Bizar verschil trouwens, dat je filter setup zoveel doet. |
|
||||
|
||||
Quote:
Was een 8V zelfs (als we het over dezelfde auto hebben). Maar dat was wel tuning overkill
|
|
||||
|
||||
aan het einde van die video staat dat er nog wat veranderd gaat worden, neem aan dat het inmiddels wel zover is gekomen.... was indd een 8v met veel te veel pk,s
|
|
||||
|
||||
Ik wil trouwens als het mooi weer is (droog/veilig weer om het zo maar te noemen ) even een filmpje maken waarbij ik naar topsnelheid toe trek
|
||||
|
||||
Binnenkort weer een 'grote' update verwacht
Ik wil m'n auto verder verbeteren. Niet qua vermogen maar gewicht/wegligging. Gewicht wil ik drastisch verminderen. Achterbank, reservewiel enzo eruit. Verder blijft het interieur zoals hij is. Dan het volgende: motorkap, voorspatborden en achterklep van kunststof maken (polyester of iets in die richting. Het liefst zou ik de deuren ook lichter maken, maar hier ga ik stevigheid mee weghalen denk. Zoals ik een beetje heb gerekend zou ik al snel minimaal 100kg lichter worden. Dit lijkt niet veel voor sommige, maar is een HEEEL groot verschil Eigenlijk wil ik ook nog een rolkooi, niet voor de looks of iets. Maar echt een hele gelaste puur voor veiligheid en stijfheid van de carrosserie.
|
||||
|
||||
Ga je de schermen zelf maken Sven? Zijn toch ook zo te koop?
Setje Dz exclusive zou een dik staan
|
|||
|
|||
Dat merk je zeer goed als je alles eruit heb
ik stond er zelf van te kijke wat er voor een gewicht in een auto zit heb zelf ook : panelen,bank,hemel,vloerbedekking,hoedeplank enz eruit gehaald scheelt echt in gewicht