|
||||
|
||||
Kabelboom kan door het schutbord worden getrokken ja. Ligt er een beetje aan, wat voor model en motor je hebt, maar als het lijkt alsof het niet lukt, zit er waarschijnlijk ergens een stekker die je los moet maken.
Makkelijkste is gewoon de stekkers uit de zekeringenkast te trekken, dan hoef je niet die hele kabelboom naar binnen te werken, maar alleen dat kleine stukje kabel van de zekeringkast naar het schutbord naar buiten te duwen. Je hoeft dus alleen de motorboom door het schutbord te halen hè... niet dat je dalijk alles het motorruim in propt. Verder ziet alles er netjes uit. Ben er zelf ook serieus over na aan 't denken de motor er weer uit te trekken om alles alsnog netjes te maken, maar aan de andere kant kan dat net zo goed nog wachten tot na het meetingseizoen.
|
||||
|
||||
oja, had nog een leuke meevaller:
de zus van een vriend van me had nog een aantal VW spullen staan in een loods dat ze weg ging gooien en ik mocht daar nog ff rondsnuffelen om alle nuttige dingen weg te pakken heb nu een hele krat met spullen. (zie verkoop topic) en voor de golf zat er een mooie lederen GTI pookknop bij dit kwam mooi uit want wat ik vorige week ook heb gedaan: automaat schakeling eruit gehaald en kabelschakeling + pookspul er terug in. gelijk het knopje er maar opgeschroefd. Ik zag in de opslag ook nog een gereedschapskar staan. gevraagd of ze die ook naar het stort zou brengen. en nu heb ik hem gekregen was er al maanden naar op zoek en heb er nu dus eindelijk 1 gevonden. hij is van stahlwille en nu vol met mijn gereedschap. heb hem maar snel afgewassen want hij was erg stoffig en vettig o, en vol met Opel stickers/logo's dus die moesten snel verdwijnen. dit was voor het wassen
|
||||
|
||||
Haha dat snap ik Chris, dat alleen de motorboom erlangs moet. maar ook de kabels voor de verlichting gaan er doorheen, en die heb ik gewoon afgeknipt.
zal eens wat krimpkous inslaan om het netjes af te werken want zo hoort het niet he. Jij gaat toch nog dat andere 16v blokje met audi kop inbouwen, kun je die motorruimte toch gelijk aanpakken als je die inbouwt? zal niet voor de zomer zijn toch?
|
||||
|
||||
Fijn karretje!
Edit: die van de verlichting kun je ook gewoon er uit halen zonder iets te moeten slopen of knippen. Alles is er zo ingegaan, en kan er ook zo weer uit. Heb het al vaak genoeg gedaan. Klopt inderdaad, ik ben ook nog een ander blok aan 't bouwen, maar voor dat d'r in komt zijn we weer wat jaartjes verder. Daarvoor wil ik graag alles effe roestvrij maken en weer netjes witten. Het hoeft allemaal niet strak en kaal, als het maar weer gewoon netjes wordt.
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 21-05-2010 at 00:04. |
|
||||
|
||||
Goed bezig geweest Joost! Wat zijn de volgende stappen? En wanneer wil je de motorruimte ong. gaan spuiten?
|
|
||||
|
||||
zie trouwens dat er een aantal foto's tussendoor missen.
al het laswerk missen jullie zo. hahaha niks gemist dus, ziet er niet uit. ik ben blij dat ik een afbraam en lamellen schijf bij de hand heb en daar goed mee overweg kan het gat eruit geslepen: van binnenuit: de donor en nog 1 tijdens het laswerk
|
||||
|
||||
de volgende stappen... even denken....
eigenlijk zoveel mogelijk uit de donor halen, want het liefst zet mn pa de caravan weer op de oprit komende week. dwz: kabelboom, ecu, brandstoftank/pomp leidingen. en dan verder nog wat spul wat iets waard is voor de verkoop. daarna ga ik de remmerij van de rode eraf gooien. pedalen passen en eventueel schutbord aanpassen. rembekrachtiger ff netjes zwart maken. dan wat clean-werk afmaken en mee verder (kabels routen) en denk dat ik het dan in de primer kan gaan zetten en kan gaan spuiten. maar ik wil het wel allemaal al gepast hebben voordat ik alles weer uit elkaar haal om te spuiten, om problemen te voorkomen. daarna word de bekabeling en km-teller een issue. en daarna kan het zooitje lopen. (hopelijk) en ga ik met het opbouwen nog ff heel de voorkant verbouwen om er een golf 5 intercooler in weg te krijgen dit is ff een korte samenvatting hoor. had laatst voor de gein ff een to do list gemaakt was gelijk een a4tje vol :S hoopte hem toch half juni af te hebben
|
||||
|
||||
Succes
De nieuwe partyboot die bij het RDM vaart is trouwens zwaar relaxed, ben vanmiddag een rondje meegevaren onder het genot van een tapbiertje op het bovendenk |
|
||||
|
||||
gaat lekker joost
|
||||
|
||||
Quote:
haha ja daar dachten wij ook aan om nog een rondje te doen, maar het was al 6 uur. en ben dus nu pas net terug van school :S eindelijk weekend
|
||||
|
||||
helaas was ik vergeten de golf te schorsen en kreeg vandaag een brief van het centraal justitieel incassobureau: boete omdat de apk is verlopen door de 90 euro......
stomstomstomstomstom trouwens net ff in een 4 bak automaat gereden van een maatje van me. mis ik toch stiekem wel hoor dat cruizen in een automaatje
|
||||
|
||||
Ga je de Golf 3 pedalen gebruiken? Dat gaat vrij lastig worden namelijk.
Passat35i box past vrijwel zonder aanpassing. Als je dan ook nog aan de buitenzijde de steunplaat voor de commandocilinder neemt van een 35i passat zonder ABS zit je helemaal mooi. Allermooiste is dan een 35iF TDI pedalenbox, dan hoef je helemaal niets meer aan te passen voor hydrokopeling en elektrisch gas, op 2 gaatjes in schutbord boren na dan.
|
|||
|
|||
Quote:
dat is potdomme info waar je wat aan hebt denk ik zo joost. |
|
||||
|
||||
ja was vandeweek al bezig om de bestaande pedalen set uit de golf 2 te halen.
en wilde daarna dus gaan kijken wat ik aan moest passen aan het schutbord. is dat echt zoveel werk dan? had sowieso al gezien dat de hoofdremcilinder met 3 boutjes vast zit ipv 4 maar dat vond ik nou niet echt spectaculair. zat meer naar die 2 steunen te kijken die naar beneden lopen en daar met 2 moertjes nog vastzitten. als dit bijna plujg and play is dan ga ik natuurlijk op zoek naar zo'n pedalen box. als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag
|
||||
|
||||
ik zag trouwens bovenop het koppelingspedaal ook een sleuf zitten voor een koppelingskabel dus neem aan dat dit pedaal ook lekker voor allebei word gebruikt .
dus als de pedalenset van de passat35i geen hydraulische koppeling heeft is dat niet eens zo'n probleem. potmeter is zo vast ook wel over te zetten?
|
||||
|
||||
Petje af, Joost. Maar ben stiekem wel jaloers op je dat je de tijd en ruimte voor zo'n project hebt..
|
|
||||
|
||||
Quote:
haha dat is ook maar behelpen hoor. mn ouders zeuren de oren van mn kop dat die donor eens van de oprit af moet en dat die rode ook wel eens uit de garage mag. nu moeten hun fietsen een garage verder staan en qua tijd ook, ik heb het soms verschrikkelijk druk met school en heb daarbij 2 baantjes en een vriendin. maarja dat is natuurlijk weinig vergeleken met jou met die kleine erbij die zal ook wel veel tijd en slaap in beslag nemen. @Jel: gaat idd goedkomen, zal binnenkort jou achteras eens gaan monteren hoe lang duurt het trouwens nog voordat jou kleine word geboren?
|
||||
|
||||
Quote:
Pedaal wordt inderdaad voor zowel kabel als hydraulisch gebruikt. Maar goed dat het dash der uit ligt want werken aan die pedalen op je rug onder het dash in ligt echt niet lekker! Verder een leuk projectje
|
||||
|
||||
Quote:
Nog 4 weken !!! Mijn winterdiesel zal dus ook mijn zomer auto worden want ik krijg de GTI nooit op tijd klaar. Veel succes nog en keep on posting