|
||||
|
||||
Probeer even het pompje uit te sluiten zoals de methode die ik beschrijf in mijn voorlaaste post (hoewel ik verwacht dat dit goed zit). Er is normaliter ook al is het een mechanisch pompje gewoon een flinke overcapaciteit de rest gaat uiteindelijk retour.
Dus heb je een opvoer probleem, aanvoer of retour probleem. Ik verwacht nog steeds dat je een aanvoerprobleem hebt. Volgens mij zit er op jou vlotter de aanvoer en retourleiding (controleer of deze niet omgedraaid zijn). Trek die vlotter er is uit en volgens mij is het laatste stukje metaal verleng met een kunstof darmpje met miniscule gaatje. Je kan deze gaatjes vergroten door ze even door te prikken. Je kan ook even testen of je nergens valse lucht trekt door toevoerleiding bij je tank af te sluiten en in de motorruimt even vaccuum trekken en kijken of deze vaccuum houdt.
|
||||
|
||||
Ik heb het allemaal al geprobeerd. Pomp in de hand en zelf de hevel op en af drukken, pompt prima. Vlotter is eruit geweest, dat tuletje aan het eind is vervangen voor een nieuw, aansluitingen zijn getest op welke retour en wel aanvoer is. Juist terug gestoken, er siste iets van valse lucht rond het filter, dus daarom heb ik vanochtend ook nog even de flexibele leidingen vervangen, maar nog altijd is er iets niet goed. Ik denk persoonlijk aan dat ik ergens een stomme fout heb gemaakt, maar heb alles nu al zesduizend keer nagekeken en overgedaan, ik kan het gewoon niet vinden. Het moet wel een aanvoer probleem zijn want de filter geraakt niet vol genoeg.
|
|
||||
|
||||
Goed formaat leidingen gebruikt (waarschijnlijk wel)?
|
||||
|
||||
haha, ja dat toch wel
|
|
||||
|
||||
Ik zal morgen ook wel even mee kijken Rik ! Geef geen garantie
maar 2 weten meer dan 1.
|
||||
|
||||
Graag Peter, daar hoopte ik al een beetje op
|
|
||||
|
||||
Komt goed zal me 3-delig pak thuis laten
Ik weet niet het of het carburateur gebonden is en ik schaam me voor niets. Maar ik had tussen de carburateur en de mechaische pomp deze nog zitten op mijn 1500JB (Rood omcirkeld) Op de onderkant werd de slang aan gesloten die van de pomp kwam en boven de retour en heen gaande carburateur En heb je zeker weten ook de goede benzine slangen op de goede plek zitten bij de vlotter ???
|
||||
|
||||
Dat potje is alleen bij de latere 1.5 JB's, in '76 moest dat nog uitgevonden worden. Ik ben heel zeker dat ik ze bij de vlotter juist heb aangesloten. Maar ik zit ook op het punt dat als je me zoiets drie keren vraagt, ik er weer aan begin te twijfelen.
|
|
||||
|
||||
Duidelijk ik ken het gevoel als het potje idd geen meer waarde heeft zou het daar niet aan kunnen liggen.
Anders had ik hem morgen mee genomen
|
||||
|
||||
Thnx! En iedereen anders ook voor het meedenken!
|
|
|||
|
|||
Waarschijnlijk heb je het al gecontroleerd. Maar is je tankontluchting goed? trekt die geen vacuum?
|
|
||||
|
||||
Die heb ik nog niet gecontroleerd, maar heb geloof ik wel al zonder tankdop gestart. Morgen nog eens proberen. Die kans acht ik wel niet heel groot, want hij heeft perfect gelopen.
|
|
||||
|
||||
En de benzine filter is dit 1 met een in en uitgang dat dit misschien om gedraaid zit ???
|
||||
|
||||
Wel een met een in- en uitgang, maar niet verdraaid, staat een pijltje op.
|
|
||||
|
||||
Hoi Rik,
Wat als je hem probeert te laten lopen uit een jerry cannetje? Dus even een slangtje van het filtertje in een jerry can naast de motorruimte? Is zo gestest.
|
||||
|
||||
Heb ik ook al gedaan, maar da's al weer een tijdje geleden. Ga ik ook nog eens opnieuw proberen. Heb net wel even gekeken of de tank vacuüm zuigt, maar dat is niet zo, de tank ontluchting is dus in orde. Wat ik wil proberen:
Opnieuw de slang aan de carb los, in een potje en zien wat de opbrengst is. -Is het genoeg, dan zit er vuil in de carburateur. (kan me eventueel voorstellen dat wanneer er in de carb een verstopping zit, hij de benzine niet kwijt kan en daarom dus ook niet genoeg kan aanzuigen?) -Is het niet genoeg, dan systematisch van achter naar voren werken en zien waar er een verstopping zit. Dus eerst de slang aan de vlotter los en die in een kan hangen. Dan aan het andere einde van de stalen leiding, daaruit moet blijken waar het probleem zit. |
|
||||
|
||||
Nou veel succes we blijven je volgen hopelijk kun je het snel vinden
|
|
|||
|
|||
Top hoe hier wordt meegedacht
|
|
||||
|
||||
Ja zeg dat, vind het heel fijn!
Hij blijft inmiddels wel weer stationair lopen. Ongeveer 900-950 toeren, vrij stabiel maar niet zo mooi als het was. Zodra je er mee gaat rijden echter... Honk-bonk en weer naar huis duwen. Krijgt nog steeds niet genoeg benzine. Peter kon helaas ook niks bedenken. Toch bedankt! En de rest van de meedenkers ook natuurlijk! |
|
||||
|
||||
Ik moet het eigenlijk anders formuleren, want als je stationair flink aan het gas zit, slaat hij ook dood.
Het probleem is dus eigenlijk dat bij grotere vraag naar benzine, de aanvoer niet voldoende is. Heb nog gedacht dat een FR misschien een pomp moet hebben die meer opbrengst heeft dan een FP omdat de carburateur groter en misschien daardoor het verbruik wat hoger is. Maar heb het nagekeken, en er wordt (natuurlijk) geen verschil tussen FP en FR of JB of welke andere 1.5 of 1.6 dan ook gegeven. Allemaal gelijk. Last edited by Barn171 : 07-03-2014 at 16:37. |