|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
ziet er echt mooi en opgeruimd uit..
ik heb dat wel eens anders gezien...het meeste werk zit in details..daar hebben sommigen geen zin in... |
|
||||
|
||||
Motor ruimte ziet er echt strak uit. Mooi werk!
|
|||
|
|||
Idd zeer fraaie motorruimte, netjes en niet overdreven gecleaned ! Was t plan ook niet om de blauwe slangen te vervangen voor zwarte? Stoelbekleding is ook erg knap uit de was gekomen, rug ook nog uit elkaar?
|
|
||||
|
||||
Thx allen, ben er zelf ook erg blij mee! Het is fijn om s'ávonds gewoon even erbij te zitten, kapje open, kop koffie erbij en is even rustig kijken.
@Niels Die twee IC bochten zijn nu zwart, dat waren 3 blauwe bochten met vreemde knik toen de accu nog voorin stond. Voor het hele IC traject zijn het boven en onder nu zwarte slangen en water is blauw dat laat ik zo. Tevens de 180 graden bocht van de Rally mooie zwart en steekt mooi af tegen de lader. Persoonlijk vind ik het jammer dat ik eerst de IC buis moest inkorten en nu dus het ingekorte stuk weer moest laten lassen. Omdat het RVS is zie je nu een lasnaadje. Maar ik laat het even zo. Ook is het denk ik mooier als de veerpootbrug zwart is (dit kan nog), RVS lakken is echter weer zeer lastig. De rugleuning wil ik ook gaan aanpakken, moet alleen nog uitvogelen hoe dit zit volgens mij is dit namelijk niet zo makkelijk als de zitting.. Maar eerst moet ik de passagiersstoel frame nog omzetten en dan kijk ik gelijk naar de rugleuning. Ik ga komende tijd rustig de puntjes op de i zetten in het interieur voor het nieuwe seizoen. Op mijn verlanglijstje staat nog een ombouw naar stuurbekrachtiging. Ik wil dit mogelijk januari / februari gaan bestellen. Ik wil gaan voor een elektronische stuurbekrachting en niet voor de hydraulische.
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit! Die stoel lijkt me wel samengesteld, grijze rug en groene zitting... Of misschien doet de foto dat.
|
|
||||
|
||||
De rug is ook groen maar inderdaad het verschil ik zo groot tussen schoon en vuil dat de rug nu wel grijs lijkt.
Weet jij hoe je de bekleding van de rug loshaalt Rik?
|
||||
|
||||
Quote:
Rugkussen los maken. Aan de onderkant zitten stalen punten omgebogen, deze terug buigen dan kun je de voor- en achterkant over de punten halen en stroop je de hoes omhoog. Eigenlijk vrij eenvoudig hoor!
|
||||
|
||||
Mooie motor ruimte hoor....
|
||||
|
||||
Quote:
Lekker verhaal André, wat een gekloot om die hoofsteun geleiders los te krijgen!!! Is wel meer werk als de zitting maar het is redelijk logisch. Denk dat het goed gelukt is oordeel zelf maar; oude zitting; nieuwe zitting; Volledige stoel in netjes in de wasmachine, 40 graden fijne was ; Een kleine vergelijking tussen gewassen en oppervlakkig gereinigd; Opbouwen; Resultaat; Volgende week nog een rugleuning, en ik ga de achterbank ook maar doen O ja, vond een hoogpolig origineel tapijt op MP. Deze heeft mijn aftermarket flut taptijtje vervangen; Nog genoeg te doen, verveel me niet
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:35. |
|
|||
|
|||
Top man, gaat net zo mooi worden als de motorruimte
|
|
||||
|
||||
Hahaha ja dat was ik vergeten te vertellen, maar de laatste keer dat ik een stoel uitelkaar heb gehaald is al enige tijd terug. Maar als je een pijpsleuteltje over de punten druk, pers je ze bijelkaar en druk je zo die kunststofhuls eruit.
Appeltje, eitje.
|
||||
|
||||
Mooi resultaat die stoel
|
|
||||
|
||||
naar aanleiding van dit mooie resultaat dacht ik, dat kan ik ook. dus stoel uitelkaar, geen probleem, alleen idd zitten die plastic hoofdsteun houders een beetje klote vast.
maar alles los en in de wasmachine, maar die mooie petrol kleur heb ik niet terug gekregen, nog steeds grijs. |
|
||||
|
||||
@ height. Je hebt dit interieur toch in verschillende tinten? Grijs, grijs groen (zoals Yuli) en rood. Misschien heb jij wel de grijze variant. ;-)
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zou niet moeten in m'n Pirelli, daar hoort de petrol kleur in. |
|
||||
|
||||
Quote:
Balen man, is het wat verkleurd door de zon? Maar dan zou het gevouwen gedeelte achter in de zitting nog wel moeten kleuren. Weet je dit van het uitpluizen van de optie codes van de sticker in de achterbak? Groen was alleen te bestellen bij Alpinweiss en Lhasagrun, maar dat hoefde dus niet. Ik zie regelmatige Pirelli's voorbij komen bij een vriend voor de handel en het merendeel hebben de grijze variant, dit is logisch want deze was de standaard voor elke kleur lak. Rood was bij elke kleur lak te bestellen was behalve bij Lhasagrun. Ik zie echter heel weinig late golf 1 gti's en ook het pirelli model met rood. Deze jongens hebben een leuke site; http://www.golf-pirelli.nl/de-golf-gti-pirelli/
|
|||
|
|||
Idd, meestal is t grijs en zelden groen. Grijs is natuurlijk lekker makkelijk vandaar zal t wel standaard zijn geweest destijds. Maar groen in Lhasa is natuurlijk wel t mooist! Verder valt mij op dat Franse GTI's vaak een rood interieur hebben. Althans in elk geval de GTI's die heden ten dage te koop worden aangeboden op leboncoin en dergelijke.
|
|
||||
|
||||
Nou, het is al eens gerepareerd, niet zo netjes. miste ook een veer uit de stoel. gelukkig heb ik nog wat spare parts. verder durf ik na jullie uitleg niet met zekerhied te zeggen of er idd petrol of grijs in moet. zal mn certificaat eens nakijken.
|
|
||||
|
||||
Zo het is alweer februari.. Laatste maandje en dan mogen we weer! Heb nu al zin in om wat te touren bij mooi weer en is wat meetings te doen.
Ben verder aan het gaan met het interieur. Wil alles netjes en naar mijn zin hebben. De achterbank moest er dus ook aan geloven, enerzijds bekleding wassen maar ook de achterplaat beschadingsvrij hebben; Achterplaat vol beschadigingen en schroefgaten; Ontdaan van folie en gaten geplamuurd en geschuurd; Vervangende folie online gevonden op 1001tafelkleden, bij een super aardige mevrouw besteld Structuur is 100% hetzelfde. Is nieuw nog wat glanzender maar wat doet 32 jaar UV? Plakken maar; Resultaat, de kofferbak mag weer open straks ; Vervolgens besloten om toch de hemel aan te pakken. Ik had geen zit om deze te vervangen voor een zwarte om twee redenen; 1. Als je het netjes wil doen is het echt een h*eren klus. Ruiten eruit enz.. 2. Mijn hemel is in zo'n nette en mooie conditie dat ik moeite ga hebben om dit origineel zo te vinden (niet aftermarket). Via mijn vrienden van de leerlooijer wat verf besteld (top zaak). Eerst uitgeprobeerd op een zonneklep. Eerst goed ontvet en voorbehandel met primer; Vrijwel de eerste keer had ik een dekkend geheel de tweede laag maakt het af; Ok, werkt nu de hemel; Ik ben zeer tevreden over het resultaat en het ging veel sneller dan ik had verwacht. De zonneklepjes heb ik gedaan met een sponsje. De hemel met een klein rollertje en de randjes met een penceeltje. Moet nog 1 rugleuning wassen en dan heb ik mijn stoelen klaar. Ik ben verder nog bezig met wielen projectje. Ben bezig met een set 15 inch (14 kan ik niks mee), P slot wielen projectje waar semi slicks op gaan. Dit wordt een fun setje met de campaign wielen look.
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:36. |