![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
krekt os de mem fan doutzen ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja de mem!
|
||||
|
||||
![]() ja de mem!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
eigendunkers zijn het die friesen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() En dan heb je nog het taaltje Ut de WESTREEN
![]() Maar Friesland was vroeger groot je kan wel zien voor dat de afsluitdijk er was hadden we noord holland ook al of te wel WEST FRIESLAND en noorden van duitsland OST FRIESLAND ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() westereender keaplju hawwe mes skerpe priizen:P.
@ Richard-polo...is dat niet bij elke minderheidstaal het geval? En over Friezen wij hebben echt een coole geschiedenis. Nog voor dat Holland uberhaupt bestond! Zullen we een x een Volksforum kneppelfreed houden?>:P |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De Nationale Volksforum indeukdag? Indeuken zonder spuiten ![]()
|
||||
|
||||
![]() But, us kofje is hast op..en wy matte snein souder boue
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Oe! Fergeme! Wurd mei rêden!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bijna autobiografisch voor je en al in de 15e eeuw bedacht Quote:
oftewel een stuurman ter dood, meen dat de Hollanders kale neten zijn. Al maken zij grote plannen; zij zijn slap wanneer het op daden aankomt. Zij hebben een grote aanhang, maar ze zijn weinig waard in de strijd. (Ze jubelen van glorie, maar ze missen victorie.) Maar de Geldersen, die goed met geld kunnen smijten, zijn slechte kostwinners. Zij zijn dapper op het slagveld, maar zitten altijd zonder centen. Moedig van aard, maar kaal als een kerkrat. Doch zij zijn onverschrokken in de strijd; dat is een goede zaak! Zij zijn niet bang voor de Hollanders; die zullen een wisse dood vinden. Want de Hollanders zouden het ontgelden wanneer de wapenstilstand werd opgeheven. Tegen mijn zin is er een wapenstilstand van zes maanden!
|
||||
|
||||
![]() de
![]() ![]() zijn ego is net zo groot als hijzelf! iedere provincie heeft z,n eigen taaltje (accentje), en als je mij eens voor je hebt en je hoort me praten ben ik ook niet te verstaan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() duh.. Dan moet je ook eerst je mond leegmaken, nooit met volle mond praten Richard (-polo)
![]() ![]() Jan de Rooy, die is pas NIET te verstaan ![]()
|
||||
|
||||
![]() Jan de rooy is prima te verstaan, als je maar weet wat die zegt
![]() omgekeerd zal het net zo zijn denk ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht dat Jan de Rooy altijd een frikadel in z'n mond had
![]()
|
||||
|
||||
![]() Nee dat heet een sigaret
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik soargje wol foar de koeke, Net eamelje foar de kofje.
|
||||
|
||||
![]() As jimme jûn yn de loads binne, bin ik der mei de kofje!
|
||||
|
||||
![]() nee fergeme, wy binne der net... sneon en snein wer. Hjoed konsert fan Moke yn Ljouwert.
|
||||
|
||||
![]() Ja, hearde it fan Marcel
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik sis efkes aaie mei de F. Herder ![]() ![]() ![]()