|
||||
|
||||
Proficiat!!! toch wel het project wat ik erg gaaf vind, lekker eigenwijs en doorzetten no mather what!
Nu genieten en rijden met het voorjaarszonnetje! |
|
|||
|
|||
Quote:
Precies! En het is zoooooo'n heerlijk weertje!
|
||||
|
||||
Respect!!!
|
|
|||
|
|||
en hoe is het nu met je golfje??
echt dik project, heb het al een paar keer helemaal doorgelezen :$
|
|||
|
|||
Haha best beroerd. Doordat ik bij het afplakken van het dak een klein foutje heb gemaakt zat ik net wel/net niet goed ivm dat rubber. Nu is dat afplakrandje zowiezo al gevoelig voor bladderen, maar omdat ie net op het randje van het rubber loopt zie je dat nu dus
Ook is zomaar vanuit het niets ineens een redelijke barst achtige kras in de lak van de motorkap gekomen. kan dus zodra ik vrij ben het dak en motorkap opnieuw gaan spuiten . Voor de rest zit de lak er nog goed op en loopt de auto als een zonnetje. Nog wel wat kleine dingetjes die ik moet doen.. Hitteschild van de uitlaat zit los, en moet de wielkast achter nog een klein beetje uitslijpen ivm aanlopen van de wielen. Zal eerdaags even foto's maken van de lak..
|
||||
|
||||
Quote:
Uitslijpen?! Doe dat nou niet aan de achterzijde v/d auto, daar zit namelijk een groot deel van de stevigheid van het chassis in. Wel balen dat je nu opnieuw met de spuit aan de gang kunt!
|
|||
|
|||
Ach joh, zit toch een vastgelaste stabi-stang in
Nee even zonder dollen, hoe kan ik dit dan het beste oplossen? Want als ik zo doorga kan ik nieuwe banden halen.. Als ik ga uitrollen kunnen die plastic verbreders er niet op, en omdat die plastic verbreders erop zitten heb ik de deuken en de putcorrosie (weet niet hoe ik het anders moet noemen) onder de verbreders niet weggehaald.. Dus dat word geen porem... /edit ik bedoel niet de hele rand hè, alleen het bovenste deel van dat haaks gezette randje.. Als je niet begrijpt wat ik bedoel zal ik wel effe een foto van de voorkant maken.
|
||||
|
||||
haal alleen van het bovenste stuk (waar de band aanloopt) een klein stukje weg, laat wel een randje staan. Bij mijn GTI was dit het plan.
zoals bij een G60. alleen het stukje tussen 2 popnagels. uiteraard ook dat randje van de spatbordverbreders afhalen. snappie? mijn omschrijvingen zijn niet altijd even duidelijk |
|
|||
|
|||
Quote:
Haha, duidelijk.. Tnx!
|
||||
|
||||
Ja, dat kun je wel doen, maar dan ligt je buitenscherm dus los van je binnenscherm -> APK afkeur.
Wat je kunt doen, als je echt ruimte wilt maken. Is de rand of omslaan (niet de beste oplossing, vanwege zandophoping -> roest) of de rand op 5 mm na afslijpen om hem daarna compleet af te lassen, dat laatste is alleen een waardeloze klus. Als je goed kijkt naar de rand, die jij wilt afslijpen, zie je de puntlassen ook wel zitten, waarmee het buitenscherm aan het binnenscherm vast zit. |
|
||||
|
||||
Ik ben toch meer voorstander van het omrollen of omkloppen (met een ouderwetse tas en hamer), daarna kun je de omgezette rand afkitten en heb je geen last van vuil- of vochtophoping.
Je verbreders gaan er vervolgens toch mooi overheen, dus van eventuele welvingen/putten/deuken zul je niks zien.
|
||||
|
||||
Klopt, dat zou ik persoonlijk ook doen. Als je gaat lassen moet je ook weer spuiten. Met rollen eigenlijk ook wel, doordat de lak zo oud is, is de kans erg groot dat hij gaat barsten.
|
|
||||
|
||||
Vantevoren en tijdens het omrollen/omkloppen de lak met een heteluchtpistool goed verwarmen vermindert de kans op barsten v/d lak aanzienlijk. Het is geen garantie dat het niet mis gaat, maar de kans wordt er wel kleiner door.
|
|||
|
|||
Nou, maar weer eens een update van mijn Golfie.. Hij rijdt nog steeds als een zonnetje, maar als je erachter rijdt ga je volgens mij dood aan die geur van verbrande olie.
Vandaar dat ik ook maar heb besloten om de klepsteel rubbers te gaan vervangen. Gisteren de onderdelen besteld, kon vandaag alles ophalen en is weer een leuk pakketje van gemaakt. Heb een nieuwe kleppendeksel pakking besteld, 8 klepsteel rubbers en die kunststof geleidingen voor de stoel rails. (wiebel bijna van mij stoel af als ik door de bocht ging haha) Nu zullen enkele van jullie zich wel afvragen waarom ik geen koppakking, in en uitlaat pakking en rekbouten mee bestel Nou, deze jongeman gaat dus een poging wagen zijn klepsteel rubbers te vervangen zonder de kop te lichten Heb een oude bougie gesloopt en hier een stukje pijp met een perslucht nippel opgelast zodat ik die in het bougiegat kan draaien. Wanneer de krukas dan zo staat dat de beide kleppen van 1 cilinder helemaal gesloten zijn, zet ik 10 bar perslucht op die cilinder waardoor de klep gesloten blijft wanneer de veer is verwijderd. Vervolgens monteer ik een soort rail/stang op mijn cilinderkop en kan ik met een hefboompje de klepveer indrukken en de spietjes verwijderen. Perslucht adapter: Pakketje: Klepsteel rubbers: To be continued..
|
||||
|
||||
haha,het kan idd wel zo,wij doen het op de zaak ook zo als het cheapass moet...
kleine tip,zorg wel dat de zuiger van de cilinder die je losmaakt boven staat,zodat als de druk ineens wegvalt de klep niet naar beneden duvelt. maar hier heb je ongetwijfeld zelf al over nagedacht
|
|||
|
|||
Quote:
Haha, ja hier heb ik inderdaad ook over nagedacht. In het werkplaats handboek hadden ze over het ODP. Maar dat ging een beetje tegen mijn gedachtegang in. Tnx voor de bevestiging..! Het hoeft van mij niet perse cheapass maar het scheelt me een enorme hoeveelheid werk. En daarbij komt ook dat ik het op de oprit moet doen omdat de MG van m'n pa nog steeds in de garage staat zonder wielen..
|
|||
|
|||
Zet hem toch in ODP, ivm doordraaien van de kruk as bij 10 bar..
|
||||
|
||||
Quote:
die moet je dan ook even blokkeren.... ik zet zelf hem er iets rechtsom doorheen en dan een krachtsleutel op de krukas die precies op de grond rust.met tien bar til je de golf niet van de grond hoor
|
|||
|
|||
Te veel moeite...
Vreemd, heb maar 4 lager schalen en ze zijn genummerd: 1,2,3,5.. Tooltje om kleppen naar beneden te brengen: Vervangen ging wel aardig, alleen een RAMP om die oude klepsteel rubbers eraf te krijgen.. zitten muurvast! Ben wel blij dat ik ze vervang zeg... Man man man, dat leek wel baksteen dat rubber! alleen klep 7 & 8 nog even doen morgen en de boel kan weer in elkaar..
|
|||
|
|||
leuk om dit te zien en te volgen!