|
||||
|
||||
Dat is jammer Joost. Maar je bent al weer wat verder zie ik, ik heb alleen nog maar mijn blok uit elkaar gehaald voor een deel..
Ga je nu ook gelijk je motorruimte een beetje cleanen als je toch moet lassen of niet?
|
||||
|
||||
ja daar ben ik mee bezig nu.
ga dus die kleine roestplekken dichten. maar ook wat gaten op het deel waar de accu normaal staat. ik heb de knoop doorgehakt: na lang twijfelen gaat de accu toch naar achteren. reden: beetje cleane look in de motor ruimte en beetje gewichtsverdeling heb daarnet het beugelt/randje eruitgehaald (puntlassen uitgeboord) en die gaten ga ik dus dicht lassen, maar ook die 2 gaten die ernaast zitten gaan ook dicht. de enigste die open blijft is het grotere gat helemaal voor in de hoek denk ik. verder wil ik de ribben enzo wel laten zitten want vind dat wel wat hebben (en een gladde plaat daar zou verschrikkelijk lelijk zijn). ik heb daarna de plek waar de accu stond zo ver kaal gemaakt met een staalborstel en een lammelenschijf. het viel trouwens heel erg mee hoor, de roest daar. maar toch de oppervlakkige roest daar en op het schutbord net even in de Fertan gezet. nu even 24 uur laten intrekken. zal nog even wat foto's uploaden....: het schutbord: accu plaats:
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI Last edited by joostvw : 17-03-2010 at 20:05. |
|
||||
|
||||
en nu na de Fertan behandeling:
het is er nog niet echt mooier op geworden
|
||||
|
||||
o ja, je ziet bij die laatste foto zo'n mooi lammelen boortje liggen.
maar dankzei dat boortje en mijn eigenwijsheid liep ik er vanmiddag zo bij: want ik was zo dom om geen bril op te zetten tijdens het slijpen/schuren . pretty f*cking stupid. maar ik had nog niks door maandag, totdat ik vandaag ineens met een opgezwollen rood oog rond liep. ben gelijk vanuit school naar het erasmus MC gegaan en kon daar (na lang wachten) op de operatie tafel om dat stukje metaal splinter eruit te laten snijden. best onplazant als je er zelf op zit te kijken hoe ze met een naald/mes in je oogbal prikken. ik weet nog dat ik een keer bij Chris (breadfan) in zn topic zat te bitchen over dat hij geen bril op had tijdens het slijpen maar nu was ik zelf dus zo stom . nouja, laat dit een les voor iedereen zijn, want je kunt hier dus echt blind van raken.
|
||||
|
||||
ik heb het ook 3x gehad maar ben nog steeds zo stom om zonder bril te slijpen etc...
achteraf denk ik er pas aan(of als m'n oog ineens vuurrood word en buitenaardse proporties begint aan te nemen ).......
|
||||
|
||||
jij leert het nooit he
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
joost toch! :P
maar het gaat wel de goede kant op met die motorruimte, ziet er nu niet uit omdat het in de fertan staat maar als er weer lak op zit ben je weer het mannetje. |
|
||||
|
||||
Quote:
We weten het allemaal zo donders goed, maar als er op het moment dat we gaan slijpen geen bril in de buurt is, gaan we net zo goed aan 't werk. Ik neem me ook telkens voor eentje te kopen, maar momenteel hoef ik niks te slijpen, dus is een bril niet nodig. Als ie dan wel nodig is, wil ik aan 't werk, en niet brillen-shoppen. Misschien worden we nog wel eens verstandig, ik zie het alleen in de nabije toekomst nog niet echt gebeuren.
|
||||
|
||||
@jappie:
ja klopt. ik weet alleen niet of ik recht over de fertan nu heen ga met de grondverf of dat ik dit eerst weer moet vlakschuren. @chris: ja je hebt gelijk, maar ik moet nu nog wel meer slijpen en schuren dus schaf er maar 1 aan. mn vriendin kwam al aan met een blanke zonnebril
|
||||
|
||||
Lekker bezig :P
Ben jij trouwens ook verantwoordelijk voor die bloembakken die in de hal op t RDM staan? |
|
||||
|
||||
bloembakken?
nee kweet van niks zal voor de open dag zijn denk ik.
|
||||
|
||||
Ok denk het wel, en gelukkig maar want ik kon er niks anders van maken dan bloembakken
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Hey Joost,
Goed bezig, ook druk aan de gang met de motorruimte zie ik. Ik ben blij dat dat voor mij achter de rug is, wat een klote werk! Ik heb voor mijn blok ook Fertan gebruikt maar ben er totaal niet tevreden over, heb vervolgens ook alles weer eraf gehaald. Kun je het plaatwerk misschien niet beter stralen? Algemeen bekend en ook vaak door mijn collega's tegen mij gezegd toen ik op werk met de golf bezig was... Er is niets beter dan schoon en blank metaal.. Daarover Zinkspray en Epoxy en het is volledig afgesloten. Succes iedergeval verder met je motorruimte, komt er wel strak uit te zien als dat Creme idee doorgaat! P.S. Vette bril! Zet je die ook op bij meetings?? Last edited by Golf_84er : 08-04-2010 at 18:20. |
|
||||
|
||||
Ben ook wel benieuwd of er vorderingen zijn.
Hier is in ieder geval wel al een kleine vordering: ik heb een slijpbril aangeschaft.
|
||||
|
||||
Quote:
Voor degene die ff twijfelen of zo een bril wel praktisch is. Ik heb ook 2 x hetzelfde voor gehad. En vroeger droeg ik een bril maar heb men ogen laten corrigeren met de laser. Zodat ik nooit meer een bril of lenzen hoef te dragen. Dit grapje koste indertijd 3200€ dus ik heb hier zeker 10 veiligheidsbrillen liggen. Men ogen zijn nu in orde en zou het ook zo willen houden Veiligheidsbril kost trouwens geen drol. voor 5eurie's heb je er al 1 en dat zijn je ogen dubbel en dik waard. Back on topic. Goed bezig Joost. ps: de mijne rijd al
|
||||
|
||||
ja die witte ga je me van de zomer nog mee zien lopen denk ik.
heb zelf voor een euro of 10 een heerlijke jaren 70 model veiligheidsbril gekocht. is ook wel nodig nu ik mn lasjes bewerk met een lamellen schijf met korrel 40. heb nu ook weer mn hand verbrand aan een heet slijpseltje maar is maar klein puntje. de vorderingen vallen beetje tegen. zoals je zit is het al weer half 6. dit komt omdat ik tot ongeveer 5 uur snachts met huiswerk bezig was. erg druk weekje dus, en dus weinig tijd voor de golf ben vorig weekend wat aan het lassen geweest maar valt erg tegen met dit klote apparaatje, volgende keer sparen we door voor een "echte" (heb nu een minimig). de puntlasjes van het accurandje had ik uitgeboord en deze zijn nu mooi dichtgelast. ook een paar andere gaatjes daar in de buurt dichtgelast. het schutbord moet ik nog ff een mooi plaatje achter hangen want het gat is toch iets te groot om zo op te vullen met lassen. kheb me zitten verdiepen in het vertinnen van lasnaden en dus ook met tin smeren ipv plamuur maar weet nog niet zeker of ik dit wel ga doen. schijnt wel een betere roestpreventie te hebben en is natuurlijk wel een lekker oldschool ambachtelijk werkje. het creme idee gaat door trouwens, heb toch al lak staan. morgen of zaterdag word er weer verder gewerkt. moet de winterbanden onderhand ook eens van de rat af gooien trouwens.
|
||||
|
||||
zo vandaag heb ik em ff buiten gereden. moest aan de kant omdat mn pa de garage deur ging verwisselen
|
||||
|
||||
al meer dan een maand niks gepost zie ik, maar niet stilgezeten.
nadat ik de golf heb buiten gereden ben ik vooral bezig geweest met de motorruimte. Heb een plaatje in het schutbord gelast en ben daar sinds vorige week eindelijk klaar mee en tevreden over. was nog best veel gekloot met zo'n simpel apparaatje. staat nu alvast even in de zinkspray. verder aan de bijrijders-kant nog wat van die kleine draadeindjes weggeslepen en een klem waar de kabels aan vast liggen. zodat dit helemaal glad word en er geen nutteloze dingen meer opzitten. hier moet ik nog wat gaatjes dicht lassen, maar staat zolang ook even in de zinkspray. hij staat nu weer binnen trouwens: heb de bekabeling voor de rechtse verlichting al langs binnen door de kokerbalk naar voren gelegd. omdat ik zo min mogelijk kabels in het zicht wil hebben. binnen in de auto is er ook veel gedaan. heel het dashboard heb ik verwijderd. en stukken van de isolatie/demping is verwijderd. vandaag ben ik bezig geweest om veel spul uit de donor te halen. ik heb daar ook het dashboard uitgehaald en heb eindelijk het rotklusje geklaard: de pedalenset is er eindelijk uit. wat een K*twerk. verder heb ik alle bekabeling alvast gelabeld en opzij gelegd. kun je trouwens de kabelboom door het schutbord trekken zonder dat je de stekkers eraf hoeft te knippen??
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI Last edited by joostvw : 20-05-2010 at 23:24. |