|
|||
|
|||
Oja en de rood groen moet bij je startsignaal van je startmotor op.
|
|||
|
|||
Net ff in elkaar gezet voor jongens van dubclub. Ook g60 op ce1 kast
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit Stefan!
Ik heb het helaas nog niet gevonden. De pomp gaat nog steeds niet draaien. Wanneer ik de pomp doorschakel dan start de auto helaas nog steeds niet. Ook kwam ik er achter dat ik geen vonk heb ( meestal wel makkelijk om te starten ) Tevens heb ik mijn bougie gecontroleerd en deze is ook niet nat, dus twijfel of er überhaupt brandstof komt. Wörthersee 2015 wordt hem helaas niet met mijn eigen auto. Dan maar als co-piloot mee . Ik drink m'n verdriet weg met wat radlers. Het liefst breng ik de auto weg naar iemand met verstand van elektronica die het wil doen voor me. Uiteraard tegen betaling. Dus als iemand wat weet.. Graag met wat referenties. Hier nog een afbeelding
|
||||
|
||||
Sorry voor de off-topic, maar Stefan...waar vind ik zulke relaishouders die jij hebt gebruikt in die kabelboom?
|
||||
|
||||
Dat zijn gewoon originele.
Maar Roel, er zit hier toch een man op t forum die kabelbomen op maat maakt? Weet niet hoe m heet meer, maar heeft m ook gemaakt voor MArk zijn gele '79er met ABF. Moet wel op te lossen zijn nu, je bent zo ver! |
|
||||
|
||||
Volgens mij is alles ook goed aangesloten.
Weet je zeker dat je ECU goed is? Ik heb het op een soortgelijke manier aangesloten als pewi. Alleen met een universeel houdertje. Rood groen hangt bij mij los en de geel ook. Werkt gewoon en jij hebt alles op dezelfde posities als ik. Wat betreft je vonk, moet je ff controleren of je tijdens het starten wel stroom hebt. Er zijn een paar aansluitingen die wegvallen tijdens het starten. Had ik ook. |
|
|||
|
|||
Sorry voor off topic. Inderdaad rene zijn orginele vw relais houders met zekering houders er bij boven. Maar jij hebt toch een mk2 met een nieuw type zk kast ce2. Je 20vt kan daar perfect op draaien hoor.
|
|||
|
|||
zo heb ff snel uitgetekend Hoe je het moet aan sluiten. om gezeik te voorkomen dit is op geheel eigen risico, heb het voor de liefhebbers uitgetekend.
|
|||
|
|||
Loopt hij al ☺
|
||||
|
||||
Nee nog niet
Overigens bedankt voor de tekeningen. Duidelijker gaat het hem niet worden ben ik bang Zit even tot aan m'n neus in de drukte. Projecten voor m'n opleiding, fulltime job, tentamens etc . Zojuist m'n motorkabelboom eruit gehaald. Dit heb ik gedaan om hem eens te controleren. De lange kabel aan de linkerzijde is massa. Tevens in het midden zitten twee bruine kabels aan een kabeloog wat ook massa is. Hieruit maak ik op dat ik dus 3 massa's heb. De groene kabel aan de onderzijde moet op de min van de bobine. En ik moet opzoek naar een nieuwe ECU om te testen of het daar aan ligt. We blijven maar aan tobben
|
||||
|
||||
Ik heb nog een ECU liggen, mag je eventueel wel even lenen om te testen?
|
|
|||
|
|||
Erg dikke en nette golf! Weet niet of je al voorzien bent van iemand die de electronica doet maar kan je Autoservice Huisman (jasper) in Apeldoorn adviseren.. Veel ervaring en zn eigen auto is een jetta2 g60
Mooi brugje trouwens, ik heb denk ik bijna dezelfde..(poetsbrug, hefhoogte ong 1meter?) komt me erg bekend voor die houten balken onder lage autos..
|
||||
|
||||
Thanks Maurice! En bedankt voor je adres. Heb toch maar besloten om aan de hand van de tekeningen hier het nog eens te proberen.
Poetsbrug inderdaad, max hoogt 1M. I-DE-AAl!
|
||||
|
||||
Vraagje, hoe ver kunnen jullie met een MK1 je stuur draaien?
Van de middenstand naar links en van de middenstand naar rechts. Mijn auto is vorig jaar uitgelijnd, maar de stuurkogel was niet meer te bewegen, toen hebben ze de verbinding aan het stuurhuis maar verdraaid. Dus de stuuruitslag klopt van geen kant meer.
|
||||
|
||||
Zo, deze avond weer wat kunnen doen.
Heb mijn interieur compleet gereinigd en terug in de auto gezet. Tevens onder de motorkap nog wat gespoten om het wat netter te maken Daarnaast krijg ik deze week de ECU van Gertjan binnen om te testen of de auto loopt . Om iets voor mezelf uit te sluiten, heb ik nog enkele vragen. Op de bobine zit een + en een - aansluiting. Op + heb een geschakelde-plus aangesloten. Op de - een kabel naar massa. Ook heb ik de groene draad uit de motorkabelboom op de - aangesloten. Hierboven de stekker die de motorkabelboom verbond met de kabelboom in de auto toen deze in mijn Corrado lag. Op deze stekker zat een groene en een zwart/rode draad. Hier heb ik dus de groene draad afgeknipt en die dus verbonden op de bobine. Kan iemand verifiëren of dit juist is? We gaan gestaag door! Tot de volgende update!
My EX-project: Golf MK1 G60 Last edited by kwaroks : 21-04-2015 at 22:11. |
|
||||
|
||||
Jammer dat je niet ermee naar de Worthersee kan Roel.
ik heb besloten om toch ook een paar dagen te gaan. Wanneer ging jij ook alweer. Het sturen klopt bij mij ook van geen kant. Kan naar een kant heel ver indraaien en de andere kant heb ik ongeveer de draaicirkel van een vrachtwagen. Maar heb ook alles los gehad voor het stralen en spuiten van het stuurhuis. |
|
||||
|
||||
Hee Erik, ik baal er ook van dat ik niet met m'n eigen auto kan. In het vervolg moet ik minder strakke deadlines maken haha .
Wij gaan zaterdag 2 mei 's ochtends en zaterdag de 9e weer terug. Jij dan? Ga je wel met de Golf!?
|
||||
|
||||
Jep ik ga wel met de Golf,
Zojuist het laatste in orde gemaakt en het eerste rondje gereden. Wij gaan woensdagavond heen en zaterdagavond vertrekken we weer terug. Dus we zullen ons net gaan mislopen ben ik bang. |