|
||||
|
||||
Quote:
Kijk dat is goeie info Gr Jan |
|
||||
|
||||
Zal nog eens een update posten, heb bij Supro een Quaife differentieel besteld, het doet ff pijn in de portemonnee maar hopelijk heb je dan ook wat
Waarom een ander diff? omdat ik met de cab naar de rdw moet voor een weggedragstest, dit diff gaat mechanisch de wielspin tegen waardoor het optrekken en bochtenwerk beter moet verlopen! Supro zou er zoveel mogelijk druk achter zetten zodat ik hopelijk halverwege Februari de bak terug kan hebben! Dit omdat ik in maart al uit het gebouw moet waar ik momenteel aan de cab werk........... komende maand ga ik lekker bezig de kabelboom aan passen! Alleen zou het wel handig zijn als ik Elsa voor seat zou kunnen gebruiken |
|
||||
|
||||
Zo zo, dat is niet lang meer.
Knap werk! Nu maar hopen dat alle puzzelstukjes op tijd inelkaar vallen, want wat dan?
|
||||
|
||||
Wow, een ander differentieel dat zal inderdaad een flinke duit gekost hebben, ben benieuwd naar je updates, maakt een ander differentieel het niet wat complexer?
|
|
||||
|
||||
Dankje Erik!
Op tijd af zal het zeker niet meer zijn, helaas moet ik dan uit die ruimte. Het is niet echt een probleem maar dan moet de wagen wel rollend zijn, en dan zou ik het liefst de motor met bak en aandrijfassen al erin hebben... @ Pedaalemmer: ja dat was best wel kostbaar Tja wat is complexer? Ik gebruikte al een g60 02a bak met aandrijfassen van een laat type cabrio dus die onderdelen waren al bij elkaar gezocht! |
|
||||
|
||||
Wat is het verschil tussen die 02a en 9a bak? En waarom heb je juist die gebruikt?
Wist niet dat er nog een ander type in was.
|
||||
|
||||
omdat ik deze bak van een goede kennis kon kopen, dus dan weet je ongeveer wel wat je koopt, plus dat ik voor deze bak die baksteunen icm de motorsteun voor het nieuwe 20vt onderblok kon kopen!
De cabrio had er standaard een 020 bak onder en die zijn niet sterk genoeg voor de beoogde 210pk en 340nm. Toeval is ook nog dat mijn 02a bak een AYN is, en bij mijn weten is dat de g60 bak met de langste versnellingen |
|
||||
|
||||
Wij zitten aardig op 1 lijn. Rij ook met een quaiffe diff. en ook dit bevalt zeer goed. |
|
||||
|
||||
Dat is mooi, ik hoopte al dat het me goed zou gaan bevallen!
Rij je er ook mee op de weg of alleen circuit? en met hoeveel pk/nm rij jij eigenlijk? |
|
||||
|
||||
Rij er mee op de weg.
Golf 1 2.0 liter 16v met 020 2y bak 189 pk 242 nm Vooral het bochtenwerk word een stuk beter. Het sturen gaat wel iets zwaarder. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gaaf!!! De verdere plannen zijn voor de cab er een volledige 3" uitlaat voor te maken, alleen dan voor de rdw keuring de originele 1.5 mk1 cabrio uitlaat met een verloopstuk naar de 3" downpipe te monteren. Dit zodat de auto minder lawaai maakt en minder vermogen heeft! Dus dan wordt ie met de weggedragtest gekeurd met iets minder dan 156pk, moet wel te doen zijn (hoop ik ) Ik denk dat de combinatie van de wilwoods met het standaardvermogen van de 1.8 20vt en het diff veel goed maken! Voor de remmen achteren heb ik gloedjenieuwe inline remdrukverdelers van een Scirocco 16v kunnen bemachtigen (3/15) en ga dan mk2 16v schijven en klauwen monteren! |
|
||||
|
||||
Klinkt heel goed.
Zelfs onze remmensetup is gelijk('t word bijna eng ) Ik hoop wel dat ze bij de rdw niet te moeilijk doen over de willwood remmen/adapters Gr Jan |
|
||||
|
||||
Quote:
Lol, ik zou zeggen great minds think alike Ik heb met de rdw gebeld en zolang het deugdelijk bevestigd is is het allemaal geen probleem, maar daar vallen zulke g60 adapters als van marktplaats natuurlijk niet onder... Ik heb er even geen beter plaatje van maar dat onderste gedeelte is de adapter, deze is hetzelfde geanodiseerd als de klauwen en het materiaal en de dikte is ook gewoon goed! Als dit niet deugdelijk bevestigd is weet ik het ook niet meer |
|
||||
|
||||
OK
Dus dat ze officieel niet voor straatgebruik zijn/niet gekeurd zijn maakt niets uit. BETER |
|
||||
|
||||
Laten we het hopen van niet
Anders gaat ie eerst naar de lokale rdw voor een technische keuring met de golf 2 klauwen zonder adapters, en dan naar de weggedragtest met de wilwoods Heb ze nu al een aantal keren gebeld, en zoals ik het allemaal kan inschatten zijn het niet zo'n heel boze mannen als ze vaak op de fora geschetst worden... |
|
||||
|
||||
Kom ik net thuis is m'n carterpan vanuit de USA binnengekomen
Nu hoor ik jullie denken.... Carterpan..... USA............ WTF VW Brasil heeft een reparatiedeel gemaakt voor Amerikaanse 1.8t's die de carterpan al eens stukgereden hebben. en deze is helaas hier niet te krijgen... Wat is er dan beter aan dit reparatiedeel? De aluminium zijkant is versterkt, en de onderkant is van staal, tevens is de pan op het laagste punt 3cm minder laag met dezelfde inhoud! Dus mocht ik de carterpan dan alsnog raken scheurt ie niet gelijk open... Foto's: Foto van een mk1 1.8t met deze carterpan: Voor met alupan: Na met hybridepan: Al met al dus best een fijne investering, moest de olie sowieso vervangen. Last edited by Kevin20v : 09-01-2008 at 20:06. |
|
||||
|
||||
Idd meer speling zo, betere upgrade kan hij nog lager
|
|
||||
|
||||
Iemand heeft zijn huiswerk goed gedaan zo te zien!
|
||||
|
||||
Inderdaad Nu is een airride helemaal geen probleem meer
|
|||
|
|||
Quote:
ja inderdaad ,mooi werk man |