|
||||
|
||||
Eerst eens even de apk in orde maken, is niet zoveel, moet ik morgen wel klaar kunnen hebben. Hij was zelfs afgekeurd op te hoge bandenmaat Dus sowieso binnenkort andere wielen.
De voorkant moet nog even opnieuw in de verf, dat is niet goed gegaan. Nog iets lager, en vanalles en nogwat. Allemaal kleine dingetjes die nog wat vervangen moeten worden.
|
||||
|
||||
Leuk, 2 rooie 5-deurs golfjes naast elkaar. Hebben we 't nog wel over.
Nu over de milieudiesel. Weinig updates gepost de laatste tijd. Door het huis heb ik het hele jaar eigeniljk weinig tot geen tijd gehad voor de auto. Er is vooral technisch aan gewerkt dit jaar, nieuwe stofhoezen en aandrijfashoezen, nieuwe carterpan, nieuwe remmerij, nieuwe gloeiers en nog veel meer naast de gebruikelijke beurten. Nieuwe koppeling staat nog op programma. Ik heb nog veerpootbruggen gemonteerd voor en achter, en zo'n stang op het subframe. Verder is de golf voornamelijk als bouwbak gebruikt dit jaar, en had ik weinig tijd om er naar om te kijken. Maar vorige week kwam ik weer eens een leuke foto tegen: Damn wat was ie daar weer mooi rood aan het worden, en nu is ie weer behoorlijk dof, dus dit gaf wel inspiratie! Begin dit jaar had iemand al eens schade gereden aan mijn rechtervoorspatbord (zie eerder dit topic), wat ik toen voor de nood opnieuw geschilderd heb... Maar na het zien van wat oude foto's vorige week, was ik maar begonnen met wassen. Dit alleen al kostte 3 uren, en bracht een hele andere auto tevoorschijn. Wat missing parts gemonteerd, en vandaag dan maar begonnen de schade op te lappen... Op de foto kan je de contouren van de schade prima zien. Bedoeling is de auto op 26 oktober dus weer toonbaar te hebben, en er is nog een lange weg te gaan! Ik ga eerst de schade bijwerken en spuiten, en daarna de hele auto poetsen, in de hoop dat ik daarna niet teveel kleurverschil heb! Daarnast kunnen de wieldoppen weer een polijstbeurt gebruiken, evenals het interieur dat nodig eens weer gereinigd zou moeten worden. Het is jammer genoeg al snel donker, dus zal ik ook eerst mijn garage weer eens moeten opruimen om er een auto in kwijt te kunnen . Dit alles moet nog gebeuren naast het gebruikelijke kluswerk aan huis . Ik hoop dat ik zo snel mogelijk weer updates kan posten en 26 oktober toch nog een meeting met de golf kan doen dit jaar .
|
||||
|
||||
Bovenstaande post ging dus om deze schade (terug te vinden op pagina 12) vorig jaar november. Bijna weer een jaar terug dus. Zou hem dit jaar al aanpakken, maar dat werd dus nu pas . Nog even voort geborduurd op het werk van de post hierboven. Heb totaal 4x moeten plamuren om het strak te krijgen. Hiervoor heb ik een 2k epoxy gebruikt, die we op het werk ook gebruiken om rompen mee strak te maken. Dit is geen rommel dus! Om de kracht te illustreren, ik heb thuis een kast staan, waarvan de poten waren afgebroken, en die heb ik nu vastgezet met deze plamuur . Een aantal foto's: Dit was na de 3e keer Toen eerst maar in de primer gezet, en nog 1 x bijgewerkt. Alles netjes met de klos geschuurd. Finishing primer, ook eerst met de klos terug geschuurd. Zwart gemaakt met thinner en een paar druppies verf, voor het naschuren. Ingepakt voor spuiten. Daarna tijdje laten staan om stof te laten neerdalen, paar keer gekleefd en toen gespoten. 1e keer te weinig verf, dus een dag later extra verf laten brengen en nog een keer geschuurd en gespoten. Eindresultaat staat hieronder. Had de grille lat ook nog maar even meegenomen vanwege alle steenslag. Nu de rest nog poetsen, dan is 't klaar. Ben best tevreden gezien de middelen die ik thuis had . Kleurverschil valt ook mee, de deur aan die kant was al in een verkeerde kleur! Nu ga 'k snel weer verder, anders komt de auto niet op tijd af
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine Last edited by Mister Cool : 20-10-2008 at 18:59. |
|
||||
|
||||
Ik vind het netjes geworden
|
|
|||
|
|||
Idd ziet er heel goed uit !!
|
||||
|
||||
Netjes Marco! Ik heb vanavond de mijne ook weer gladgeschuurd, dus die kan ook in de verf. Ben benieuwd hoeveel mijn kleur verschilt met jouw ly3d. Zondag ook mee in collone?
|
||||
|
||||
Quote:
Waarmee spuit jij dan? Ik heb het zelf gewoon met motip afgelakt. Wel 2k primers gebruikt als basis! Vanwaar en hoe laat vertrekt die colonne zondag??
|
||||
|
||||
Blij dat je eerst op je eigen oefend
Nice Job Zondag inspectie Frd
|
||||
|
||||
Quote:
Spuiten? Niks voor mij, wordt zo'n bende in de loods Waarschijnlijk zullen we zondag een groepje vormen bij de Tiltrans, maar over een tijd heb ik nog niks gehoord. Zal ergens deze week wel een topic komen
|
||||
|
||||
Quote:
Op een haar na (was net bij dek apper geweest) en een paar kleine stofjes vind ik het best. Maar geef mij volgende keer maar weer gewoon het spuitpistool en een cabine , dat werkt veel beter . Maar naar de middelen die ik thuis had is 't supernetjes vind ikzelf. @ Benji: Een hok is om in gewerkt te worden toch? De vloer is wel wat rood bij mij, maar de rest valt best mee, had gewoon plastic eromheen gehangen . Bij tiltrans kom ik zowiezo niet, maar misschien bij sumar, of anders de q8 bij de oprit van de wâldwei. Zou wel geinig zijn om ze naast elkaar te zetten
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine Last edited by Mister Cool : 21-10-2008 at 18:07. |
|
||||
|
||||
Spuiten had inderdaad wel gekunt. Maar ik ben beter in omgaan met een 'âlderwetske kwast' (alhoewel ik een maandje os wat terug net een nieuwe spuit heb gekocht..).
Even achter mekaar aan rijden, dan komen we vanzelf naast mekaar!
|
||||
|
||||
Ja ik zal zien of ik de colonne dan tegenkom . Is er geen colonnetopic?
|
||||
|
||||
Ik heb nog geen topivc gezien, heb zelf weinig zin 1 te openen eigenlijk Dan moet ik ook voorop rijden
|
||||
|
||||
Dan wachten we het nog even af . Anders bel ik van 't weekend nog wel even
|
||||
|
||||
En ik ben de afgelopen 3 avonden weer lekker aan het poetsen geweest
Deze jongens glimmen eindelijk weer netjes (sorry voor de slechte foto) Vanavond de uitlaat even gedaan Voor de tijd... En zo is ie weer netjes Laatst al een sportstuur gemonteerd, die ook nog snel even meegenomen (ook een slechte foto ) Morgenmiddag ben ik hopelijk vrij, ik moet namelijk nog de rechterdeur en motorkap (die moeten heel ver weg komen), bumpers grille spiegels en dergelijke moeten even opnieuw zwart, liefst ook nog even de ruitenwisserarmen enzovoorts. Interieur moet nog volledig gedaan worden, moet eerst achterin weer gordels maken, hoedeplanksteunen, bekleding (ben alleen de helft kwijt ) aanpassen op de veerpootbrug en zo nog wel een zootje klusjes.
|
||||
|
||||
Kan ik mijn auto ook even brengen mag je die ook even een poets beurtje geven, weet ik tenminste zeker dat hij schoon ia hahaha.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Zo das alweer een poosje geleden. Alweer heel wat km's gedraaid sinds de meeting, nieuwe apk en her en der wat klein onderhoud, frisse vloeistofjes en filtertjes houden hem fit. Inmiddels is hij een stukje omhoog gekomen, om het dagelijks vervoer wat praktischer en comfortabeler te houden. Nog enkele foto's van de meeting in Eelde:
En omdat het winter is, ben ik net als zoveel anderen ook weer bezig met velgen. Laatst iets leuks opgezocht op zolder, en daarmee aan de slag gegaan: Dit is een kleine sneak, beetje vies en stoffig deze velg. Moet nog even een doekje omheen. 16 inch, binnenkort eens een leuk setje banden bestellen en dan kan de golf er weer een seizoen tegenaan . Als de velgen klaar zijn over een paar weken zal ik wat betere foto's posten
|
||||
|
||||
CuprAAAA!
|
||||
|
||||
ibiza wielen?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker zeker, was ook wel een hele makkelijke hint. Als ze af zijn komen er meer foto's