|
||||
|
||||
Deze middag ben ik er dan maar direct ingevlogen met resultaat!
De rechter achterhoek is na enkele uurkes schoon in positie geplaatst. Alles sluit goe aan (na een paar aanpassingskes): Nog enkele sfeerfotos genomen bij het buitenduwen Volgend weekend de andere achterhoek passen, en daarna kan ik ze beiden inlassen. Daarna lopen de carrosserie/laswerken zowat ten einde en kan ik beginnen met den elektrik , remmerij & motoriek. Autokeuring dit jaar wordt dus zeker ng mogelijk!!!!
|
||||
|
||||
Echt een beeldschone bus!
Diep respect voor je talent en doorzettingsvermogen.. |
|
||||
|
||||
bedankt voor het compliment zeg huinkroese!
tijd voor ng nen update De beide achterhoeken zijn er dus volledig uitgeslepen, en de linkerachterhoek is ondertussen volledig ingelast. De lasnaad wordt ng vertind voor een ng beter resultaat. Pics: volgende laswerken vooraleer ik kan keuren: Linkerachterhoek inlassen 2 batterijplaten inlassen that's it
|
||||
|
||||
Almost ready
Laagte is ook erg netjes! Beter rol je in 1 keer door de keuring heen, hopelijks ook zo snel het totale eind resultaat
|
|||
|
|||
echt een super project !!
gr. Martijn
|
||||
|
||||
De bus is aangekleed!!!!!
De laatste achterhoek is volledig ingelast, dus nu heb je zowat het totaalbeeld van hoe de bus naar de keuring gaat Wat is het toch leuk, die accessoires monteren niet letten op de zwaartoegetakelde koffer-motorklep-rear valance, dit wordt ook ng opgelapt Next job: 2 batterijplaten maken (aangezien die piraatstukken op niets trekken!) Daarna ophanging, remmen , elektrik en motor en FAHRENNNNN (binnen een maand?)!!!!!!
|
||||
|
||||
Leuk dat Harlequin thema op je bus : )
Zonder gekheid, zelfs in lapjeskat mode zoals ie nu is ziet de bus er zóó gaaf uit! Knap gemaakt man, echt mooi. |
|
||||
|
||||
ok,
t'was wa stil de laatste tijd, maar da's omda ik het nogal druk heb nu... Nie veel tijd gehad om aan de bus te werken(geen tijd feitelijk). Ik heb wel hier en daar al wa NOS stukken bij elkaar geraapt om de bus verder af te werken Klinken,lichten,knopkes,meterkes,uitlaat si en la... Stillaan komt ze klaar om den elektrik en motoriek in orde te brengen. vanochtend had ik ne vrijen dag, dus dan ng maar ff wa verder gemonteerd en fotos genomen Ik ga zo snel mogelijk de remmen en motor in orde brengen zodat ik asap een testrit kan maken
|
||||
|
||||
Super stoer ding!
Ben eens benieuwd als hij in een nieuw lakje staat.
|
||||
|
||||
word ie gespoten? of laat je hem zo?
|
||||
|
||||
Gaaf project zeg, die achterhoeken zien er echt top uit!
|
|
||||
|
||||
Ineens ben je dan bijna klaar
Gassen met dat hok!
|
||||
|
||||
deze avond ben ik mijn vooras gaan ophalen. Deze had ik gisteren bij de straler binnengedaan, zodat deze weer volledig blank en roestvrij stond. Daarna een flinke behandeling gegeven en momenteel ziet ze er zo uit. Elk moertje en vlootje wordt ng vernieuwd zodat deze onder de bus blinken
De onderkant van de bus staat nu bijna volledig klaar om de wax-steenslag behandeling te krijgen
|
||||
|
||||
Zo, fuck! Dat is ineens opgeschoten Laatste keer dat ik gekeken heb was je nog bezig met het dak!
Ben je er al over uit welke kleur de bus gespoten gaat worden?
|
||||
|
||||
sooow!! echt een lekker project. veel aan gebeurd maar nu gaat het heeeel snel!!
|
||||
|
||||
Quote:
ja zeker, dat staat al een jaar vast... Een doveblue panel met de witte bumpers en grijze wieldeksels, zoals ie van de band rolde :lol:
|
||||
|
||||
Ik heb dus vandaag ng een uurke of 6 doorgedaan aan den panel en jawel... Ik ben tijdelijk werkloos :o
Alle laswerken zijn achter de rug en deze avond had ik niets meer voor handen om ng verder te doen. Twas dus dringend tjid dat ik begon met allerhande nieuwe stukken te bestellen om de voor -en achtertrein te vernieuwen. Woensdag komt hier een grote doos toe met allemaal "prulletjes", schokdempers, achterlichten,pinkers,rubbers,knopkes, kabels... Leuke gadgets dus Daarna kan ik weer naar hartelust beginnen monteren, want het einde van dit project (lees: deadline qua keuring) komt heel dichtbij Ik heb mij voorgenomen om de bus eind december gekeurd te krijgen zodat ze aanwezig kan zijn op de Retropilot Weihnachten Treffen! Ik heb hier ng een fotoke van de laatste laswerken: de linker raamrand was compleet rot en hier heb ik ng een plaatje voor gemaakt. Ng een laagje primer over en de bus is bedekt De goten zijn ondertussen ook heel afgewerkt en egaal gezet. De strijkkit ligt erin: Ohja, kzou't ng vergeten. Eergisteren heb ik heel de bus onderaan een wax-anti steenslag behandeling gegeven. Nogal vuil werkske, k'was al even zwart achteraf als de wielkassen zelf. Onder ne bus liggen die op 20cm staat en dan met zo wax spuiten, da is nie echt aan te raden. Maar alles is schoon bedekt. Deze ga nie meer roesten Zal morgen es foto nemen...
|
|||
|
|||
Ik zeg erg goed bezig... Dit heb je ERG snel gedaan, kan me voorstellen dat het nu ook een geweldig gevoel moet zijn nu het einde in zicht is en je kan beginnen met leuke dingen als afmonteren, keuren en zelfs rijden!!
|
|
||||
|
||||
MOet hij dan ook gespoten zijn voor je streef datum van de keuring!?
|
||||
|
||||
Quote:
neenee, het wordt vanaf nu een rijdende resto. Eenmaal ze gekeurd is ga ik wel eerst ne ferme rondrit doen, na 2 jaar wachten! Da zal enorm deugd doen, ben ik zeker van! Daarna gaat ze de garage binnen en begin ik met het strakzetten en spuitklaar zetten. Maar tussendoor wil ik af en toe wel es een uurke ermee gaan rijden, verstaanbaar zeker Ik hoop de bus gespoten te hebben tegen de zomer ç