|
||||
|
||||
Maargoed, ziet er allemaal erg mooi uit. Die achteras wil ik ook wel. Ga je nu ombouwen naar Haldex dan? En heb je al een middentunnel uit een Corrado gesloopt. En hoe ga je het met de bodemplaat van de koffer doen?
Haha, vragen, vragen, vragen En die bevestigingsplaten, ik kan wel even aan een vriend van me vragen die bij de dealer werkt hoeveel die met volle korting gaan kosten... |
|
||||
|
||||
Hahaha, veel vragen en ik heb weinig antwoorden
Haldex weet ik nog niet, dat is nogal een kostbaar grapje, maar wie weet. De bak van het reserve wiel gaat weg, dus dat is het probleem niet. Ik moet zsm. gewoon gaan passen zodat ik weet wat ik allemaal nodig heb. Zelf tunneltje maken is zo gedaan . Ik probeer die steunplaten tweedehands vast te krijgen, bij de dealer kosten die 100+ euro !!! Belachelijk! Ben benieuwd of die vriend van je ze heeft. We zien wel waar het schip strand...
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Mooi mooi mooi!
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Het wordt dus een ombouw naar syncro? Als ik het goed begrijp past de syncro as op de originele bevestigingspunten met andere beugels? Waarom hoor ik dan altijd verhalen over assen die er scheef onder staan etc. Dat lijkt me haast onmogelijk als de as op de originele punten bevestigd wordt... Wat moet je nog meer aanpassen buiten de kofferbodem voor de syncroas?
|
||||
|
||||
Ja, het wordt een ombouw.
De steunen komen van een Golf 3 Syncro. Deze passen 1 op 1 onder het Golf 2 chassis (zoals op de foto te zien). Als je de 3 bouten van de montage plaat beetje los zet kan je deze een paar milimeter op en neer schuiven, maar dat is bij een Golf 3 ook. Dus daar zou je nog een heel klein beetje mee uit kunnen lijnen. Verder moet ik in de bodem nog 2 bevestigingspunten maken voor het midden van de achteras, waar het differentieel zit. Hiervoor ga ik binnenkort langs bij DutchBuild, die hebben wat voorbeelden staan. Ikzelf ben niet zo bang voor het uitlijnen e.d. Verdere aanpassing weet ik nog niet, dat komt zodra ik er aan begin. Ik zou zeggen, volg mijn topic.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Zoals gewoonlijk, zwaar goed bezig.
Je bent een echte bron van inspiratie zo! |
|
||||