Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-03-2014, 22:20
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Woensdag is "mijn" keuringsstation weer open, dus daar gaan we 's ochtends vroeg staan als het allemaal goed gaat. Moet eigenlijk nog even de linker ashoes vervangen zag ik straks, maar dat moet morgen tussendoor nog wel even lukken. Voor de rest nog even een busje tectyl leegspuiten op een occasioneel bruin plekje en het zou theorethisch gezien goed kunnen komen...

(En Peter, je hebt mail!)

Quote:
Originally Posted by jasonnl
haha die stoelen. niet echt ruitjes stof meer te noemen.

en is dat ook diamant zilver

Is idd diamant zilver, zelfde modeljaar als de jouwe. Eigenlijk een keer wat foto's samen maken, lekker contrast tussen de jouwe en de mijne, haha!

De stof was nog redelijk "ruitje", maar wanneer ik er met de stofzuiger overheen ging werd alle grijze garen zo opgezogen, zó kort is de stof. Ik ben daarmee maar rap gestopt met zuigen, of er was echt niks meer van over geweest (voor zover er nu wel nog iets van over is). Maar ach, past wel bij de rest van het hok toch?

Last edited by Barn171 : 02-03-2014 at 22:24.
Reply With Quote
Old 02-03-2014, 23:04
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru

Je kunt er nu wel makkelijk geld in verstoppen
Reply With Quote
Old 03-03-2014, 10:01
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Nico45
Je kunt er nu wel makkelijk geld in verstoppen

Correctie: Je kunt er nu wel makkelijk geld in stoppen...
Reply With Quote
Old 03-03-2014, 11:42
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur

Quote:
Originally Posted by Barn171
Correctie: Je kunt er nu wel makkelijk geld in stoppen...

Voor beide uitspraken
Reply With Quote
Old 04-03-2014, 18:36
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Vandaag de laatste puntjes op de i gezet voor de grote dag morgen....

MAAR, een nieuw probleem. Het toerental loopt stationair stug op naar 3000-4000 toeren. De choke heb ik opnieuw afgesteld, dus daaraan zou het niet kunnen liggen. De olie is pikzwart en waterdun en ruikt meer naar benzine dan naar olie, de uitlaat sproeit olie spetters. Verder ziet het er allemaal heel erg goed uit. Iemand een idee wat er mis kan zijn??

Wat ik denk: De benzinepomp werkt met een membraan dat bekend staat voor te scheuren wanneer ze wat ouder worden of na langere stilstand. Als dat gebeurd is, lekt er benzine direct het oliecarter in. Hier heb ik al vaker problemen gehad, de motor loopt dan snel warm, slaat af na een stuk constant te hebben gereden. In extreme gevallen valt de oliedruk weg omdat de olie zo dun is van de benzine die erin zit. Ik denk nu dat in de cilinders het olie/benzine mengsel simpelweg wordt gebruikt als extra brandstof. Zou het kunnen?

Morgen komt er in ieder geval nieuwe olie, een nieuw filter en een nieuw pompje op.
Reply With Quote
Old 04-03-2014, 18:50
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru

Dat zou zeker kunnen, via carterontluchting zuigt ie die olie benzine damp op.
Is wel lekker gevaarlijk die benzine in het carter
Old 04-03-2014, 18:55
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Precies, direct de olie afgelaten ook. Gisteren ochtend hebben we nog een leuk stukje op en af gegast op de parallelweg, dus misschien hebben we wel geluk gehad...
Reply With Quote
Old 05-03-2014, 17:24
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Het is een zware bevalling. Van deze morgen alles weer terug gemonteerd. Nieuwe filters (benzine+olie+lucht), nieuwe olie, nieuwe benzinepomp. Hij startte vrijwel direct, liep mooi. Even warm laten lopen, alle niveaus gecontroleerd, nog een keer alles nagekeken, niks aan de hand, alles in orde. Dan maar weer een testrondje gereden, maar op een aantal tiental meter begon het te bonken en te schudden en na een km of wat sloeg hij af, startte niet meer. Maar weer naar huis gesleept, benzinepomp er weer af, leidingen schoon gemaakt alles weer terug. Loopt weer als een zonnetje, start direct, blijft stationair netjes 950 toeren lopen. Heb hem dan een half uur laten staan, blijft altijd maar netjes lopen, niet afgeslagen, niet uitermate heet gelopen, constant toerental. Een keer opnieuw gestart, weer alles prima. Op goed geluk maar weer een testrondje, alleen bij het starten sloeg hij weer af. Nu krijgt hij geen benzine, zo veel is duidelijk, het filter loopt gewoon niet vol. Nu denk ik dus dat er vuil in de leidingen zit, hij is een paar dagen terug namelijk droog gelopen... Dus alles weer los straks en hopen dat het nu eindelijk een keer weer loopt.

En omdat het toch een mooie dag was:

Reply With Quote
Old 05-03-2014, 18:27
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Rik dit is het typische roestschilfers in je tank verhaal!

Proef op de som:
haal je benzinefiltertje los blaas krachtig tot je het hoort borrelen in de tank. Daarna weer starten zie je het filterje mooi vol lopen en naar verloop van tijd (kilomters) krijg je uiteindlijk weer het hetzelfde verhaal.

Kijk operatie:
Vlotter los en in de tank kijken

Meest voorkomende oorzaak:
(ooit) een rotte vulpijp

Definitieve oplossing:
Tank lossen en spoelen

Minder arbeidintensieve methode (oplossing niet gegarandeerd):
pak een magneet en sterktouwtje. Vis de schilfers op via het vlottergat. Net als een ijsvisser zegmaar
Vuil vis je er natuurlijk niet mee op maar de meeste roestschilver hebben nog wat magnetisch vermogen
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
Old 05-03-2014, 18:37
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Dat dacht ik dus ook, dus inderdaad na het filter de slang los gemaakt, eerst met het mondje geblazen, maar dat is toch niet zo lekker. Dus de compressor op hele lage druk op de slang gezet. Borrelt meteen, maar blijven lopen wilt 'm niet. Er liggen wel een paar hele kleine schilfers in het filter trouwens, maar is echt maar heel weinig.

Ik heb hetzelfde al eens gehad met mijn '79er 1100 FA. Ding liep wel, maar schokte als een parkinson patiënt en het filter hing vol met roest schilfers. De oorzaak was daar duidelijk, er zat een gat in de vulbuis ter grote van een sinaasappel. Deze buis is echter kogelhard. Met de '79er heb ik toen alles gedemonteerd, vulbuis, filter en alle flexibele slangen vervangen, tank en vast leidingen schoon gespoeld en geblazen. Die loopt weer als een trein.

Anyhow, morgen een kijkoperatie, tankvlotter eruit, zien hoe het er voor staat. De tank wil ik er liever onder laten hangen, want om die eronderuit te krijgen moet de as los. Gezien er om de as al het een en ander gelapt is, vrees ik dat de bouten niet zomaar los zullen gaan. Eerst zo proberen op te lossen dus.
Reply With Quote
Old 05-03-2014, 18:48
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor

Anders een magneet in je sok even door te tank halen en dan zie je van zelf of er allemaal troep mee uit komt ?

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Old 05-03-2014, 19:33
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur

Quote:
Originally Posted by Style
Anders een magneet in je sok even door te tank halen en dan zie je van zelf of er allemaal troep mee uit komt ?

Reply With Quote
Old 05-03-2014, 20:32
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru

Wel een goed idee van die magneet ik ben benieuwd of er veel zooi aan blijft hangen......
Reply With Quote
Old 05-03-2014, 21:54
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Net nog even de basics gecheckt. Tank leeg geheveld via de normale leiding (dus voor aan het filter losgemaakt en in een kan gehangen). Benzine loopt probleemloos en is brandschoon. Dus gestart met de leiding in de kan, niet via de tank. Nog steeds geen kik. Dan aan de carb de aansluiting los genomen en in een andere kan gehangen. Blijkt dus dat de pomp niet genoeg opbrengst heeft. Dus ofwel ik heb het verkeerde type, ofwel hij is ook al stuk.
Reply With Quote
Old 05-03-2014, 22:11
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru

Gelukkig dat je het hebt gevonden ja dan loopt hij ook niet lekker met te weinig brandstof

Je hebt wel veel pech met je auto jammer heb je nog een andere pomp misschien van de andere Scirocco als die past tenminste???
Reply With Quote
Old 06-03-2014, 13:05
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Ik heb er de broek vol van. Het is zelden, nee nooit dat ik opgeef, maar dat is nu dus wel exact wat er gebeurd. De tank bekeken van binnen, die is brandschoon. Andere benzinepomp van een lopend blok geschroefd en hierop gezet. Leidingen doorgeblazen. Met de hand de benzine aangezogen. NIKS, doet helemaal niks meer. Er komt geen benzine, geen druppel. Ik ben er helemaal klaar mee nu, heb hem terug de schuur in gedrukt en kijk er achter een paar weken nog wel eens na. Mooi klote allemaal.
Reply With Quote
Old 06-03-2014, 13:59
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru

Heb je je oude pomp eens geprobeerd? Kan en mag toch maar een kleinigheid zijn?!
Old 06-03-2014, 14:10
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru

Nou dat heb jij weer ook niet een verstopt filter ergens dat heb ik ook eens gehad het filter zag je niet eens zitten en was helemaal verstopt.

Hopelijk heb je met een paar dagen weer zin om te zoeken maar ja kan het me wel voorstellen
Reply With Quote
Old 06-03-2014, 15:24
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Soms is het even laten bezinken het beste. Dit zijn wel de zaken die ik het leukste vind om uit te zoeken dus als je naast de deur woonde was ik al even langsgelopen.

Je kan het membraampompje ook even in het knuistje houden aangesloten op de toevoer en dan het hendeltje bedienen met de hand. Het maakt niet uit of de toevoer is aangesloten op je tank of hangt in een glazen potje met benzine hij moet squirten
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
Old 06-03-2014, 15:37
Barn171's Avatar
Volksforum Aandeelhouder

Kom langs, kom langs zou ik zeggen. Ik kan het toch weer niet loslaten, dus alle flexibele leidingen maar weer vervangen. Nieuwe pomp maar terug gezet, moet ergens anders in zitten. Starten doet hij nog steeds niet, ofschoon, hij slaat een paar toeren aan, en dan direct weer af. Er komt gewoon niet genoeg benzine. Maar ik weet het niet meer, ik heb er echt geen flauw idee meer van, ben er helemaal klaar mee. En wat Yuli ook zegt, op een gegeven moment kun je niet meer helder denken, dan moet je het aan kanten leggen.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules