Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 11-08-2010, 09:00
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by arnout99cc

Vandaag ben ik bezig geweest met de achterremmen en inderdaad die cilinder lekt. Die wilde ik dus vervangen maar na de tip van audilimburg de trommels bij bolku besteld (helaas nog geen reactie, zou ze graag vandaag nog op gaan halen). De trommels die erop zaten was echt niets meer mee te beginnen namelijk. Dus bedankt voor de tips!

Vergeet niet dat er dan ook gelijk nieuwe lagers in komen
Reply With Quote
Old 11-08-2010, 10:30
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru

kijk is aan het was allemaal geen overbodige luxe om het los te halen zo ga je straks veilig over de weg goed zo !!!
Reply With Quote
Old 12-08-2010, 19:55
willemse's Avatar
willemse willemse is offline
Forum regular

ff vraagje, je hebt de auto helemaal uit elkaar gehaald eh. heb je er bij het weer in elkaar zetten van de auto dezelfde schroefjes/boutjes gebruikt? of alles nieuw gekocht? want het lijkt mij ook (vooral bij de spatborden) dat de schroefjes welis verroest kunnen zijn, en zo misschien de auto weer met roest aan kunnen tasten..

en is de gehele auto getektileerd? inclusief de onderdorpels/kokers? want dit heb je laten doen neem ik aan.

groeten willem

ps. vet project!
Reply With Quote
Old 12-08-2010, 22:02
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular

Vandaag ben ik bij bolku tuning geweest om de remtrommel set op te halen. Helaas had hij de bumpstops niet op voorraad, gelukkig heb ik deze nog bij de dealer kunnen bestellen (wel wat duurder maar wil er zsm mee aan de slag en anders had ik ze misschien volgende week vrijdag pas). Overigens zit niet alles bij de trommelkit. Hieronder zie je welke onderdelen ik moet hergebruiken aangevuld met de nieuwe onderdelen (in de verpakking behalve de schoenen die ook nieuw zijn).

Ik heb de te hergebruiken onderdelen schoongemaakt maar ze blijven roestig/smerig. Ik denk dat ik alles 1 voor 1 moet schuren en in de primer/lak moet zetten.... Iemand alternatieven?

Verder heb ik ook de ruitenwisserarmen gespoten en de 2e hands veerschotels van bolku tuning.

Quote:
Originally Posted by willemse
ff vraagje, je hebt de auto helemaal uit elkaar gehaald eh. heb je er bij het weer in elkaar zetten van de auto dezelfde schroefjes/boutjes gebruikt? of alles nieuw gekocht? want het lijkt mij ook (vooral bij de spatborden) dat de schroefjes welis verroest kunnen zijn, en zo misschien de auto weer met roest aan kunnen tasten..

en is de gehele auto getektileerd? inclusief de onderdorpels/kokers? want dit heb je laten doen neem ik aan.

In principe heb ik alleen goeie schroeven/bouten terug gezet en waar nodig vervangen. Ook heb ik (bijna) overal een laagje ML tussen metaal op metaal gedaan om de boel te isoleren. Vele bouten zijn ook met kopervet vastgezet om het roesten/rotten tegen te gaan en ze later nog makkelijker los te kunnen halen.

Het tektileren moet nog gebeuren. In overleg met de persoon die dit gaat doen was het handiger om hem eerst apk te hebben en de interieurpanelen eraf te laten.

Quote:
Originally Posted by willemse
ps. vet project!

thanks! De rest ook trouwens voor de reacties. Het blijft leuk om te lezen en de tips te krijgen.

Overigens weet ik niet meer of ik het al gemeld heb maar ik heb deze radio van oltimerautoradio om in te bouwen. Daar ben ik ook een beetje mee bezig geweest. Het probleem is namelijk dat de radio (natuurlijk) mono is. Oftewel alleen voor de speaker in het dashboard. Op de hoedenplank dragers zitten ook 2 boxen die ik wil gebruiken. Weten jullie of er, als ik de boel in serie aansluit om de versterker niet op te blazen, nog een beetje geluid uitkomt?

Reply With Quote
Old 12-08-2010, 22:09

Quote:
Originally Posted by arnout99cc
Ik heb de te hergebruiken onderdelen schoongemaakt maar ze blijven roestig/smerig. Ik denk dat ik alles 1 voor 1 moet schuren en in de primer/lak moet zetten.... Iemand alternatieven?

nachtje in de diesel , dan met remreiniger schoon maken
Reply With Quote
Old 12-08-2010, 22:26
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict

Er staat toch ook op het forum ergens een link voor het ontroesten. Moet je water + soda + acculader gebruiken en dan een nachtje ofzo laten staan. Leuk om een keer te proberen
Reply With Quote
Old 13-08-2010, 09:26
willemse's Avatar
Forum regular

je staat nog te kijken wat voor geluid er uit zon radio komt ik heb ook zon "oude" radio gekocht voor in mn golf1, zitten 4 boxen op aangesloten. de originele middenbox hebben ze eruit gehaald.

maar het is toch veel makkelijker om te tektileren als de golf helemaal uit elkaar ligt? lijkt mij tenminste.
Reply With Quote
Old 13-08-2010, 11:06
arnout99cc's Avatar
Forum Regular

Dat leek me eigenlijk ook handiger maar dit was eigenlijk wel zo praktisch. Vandaar dat we het toch maar zo doen.

Weet jij hoeveel aansluitingen je radio heeft? Als het er maar 1 is, heb je ze dan in serie geschakeld?

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Er staat toch ook op het forum ergens een link voor het ontroesten. Moet je water + soda + acculader gebruiken en dan een nachtje ofzo laten staan. Leuk om een keer te proberen

Lijkt me leuk ja, maar ik heb geen acculader. Ik heb wel vloeibare ontroester maar denk dat dit niet heel goed gaat werken (en het duurt lang!)

Groeten!

PS meer advies over de spiegels, radio en ontroesten is natuurlijk altijd welkom.
Reply With Quote
Old 13-08-2010, 11:28
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore

Hoe zit dat nu met die remtrommelset. Op de foto van Bolku zie ik een helemaal complete set met alle veertjes en alles nieuw erbij. Zeg jij nu dat de set die jij gekocht heb niet compleet is?

Hoe zit dat nu precies? Ik dacht namelijk dat de set helemaal compleet was en ik wilde hem zelf ook gaan aanschaffen. Maar nu twijfel ik.

Voor dat ontroesten heb je niet per sé een acculader nodig. Je kunt ook gewoon een accu gebruiken, een draadje op de plus met een metalen plaatje en een draadje op de min met een metalen plaatje en dat in de vloeistof hangen. Zou ook gewoon moeten werken, maar heb het eerlijk gezegd zelf ook nooit geprobeerd.
Old 13-08-2010, 12:34
willemse's Avatar
Forum regular

ik heb 2 aansluitingen, voor links en voor rechts.. dat zijn de 2 voorste speakers, daar heb ik ze doorgelust naar de achterste 2 speakers.
Reply With Quote
Old 14-08-2010, 21:16
arnout99cc's Avatar
Forum Regular

Hey mensen,

vandaag veel bezig geweest met de electronica. Ook een hele ervaring! Op zich is het allemaal natuurlijk redelijk duidelijk hoe alles in elkaar moet. Het probleem was dat het rechtervoorlicht het niet deed (grote licht wel). Daarnaast wilde ik de autoradio inbouwen en een adapter voor electronica inbouwen. In het kort was het echt een dag die ik snel wilde vergeten. Op een gegeven moment leek het alsof er alleen nog maar dingen uit elkaar moesten en kapot gingen. Uiteindelijk bleek het voorlicht gewoon een zekering te zijn die niet op de gebruikelijke plek was gebroken (eerst dacht ik dat de stekker kapot was). Ook leek het alsof de ventilator het begeven had maar dat bleek later niet zo te zijn. Daarnaast moest het frontje van het dashboard er eerst weer helemaal af om de omlijsting vast te kunnen schroeven. (had ik kunnen weten maar ja.... toch vervelend).

Uiteindelijk toch resultaat geboekt en alle problemen zijn verholpen. Alle lampen doen het, de radio doet het (met alle boxen in serie) en het frontje zit op zijn plek. Daarnaast is ook de adapter geplaatst zodat we telefoons/mp3spelers/navigatie/koelkasten, whatever kunnen laden. Ook zit er op de radio een input voor een mp3 speler...

Quote:
Originally Posted by audilimburg
Hoe zit dat nu precies? Ik dacht namelijk dat de set helemaal compleet was en ik wilde hem zelf ook gaan aanschaffen. Maar nu twijfel ik.

Niet alles zit er dus bij inderdaad. Hij zei dat hij zelf altijd de veertjes hergebruikt. In principe doet dat allemaal het nog wel maar toch jammer dat niet alles nieuw is.
Quote:
Originally Posted by bolku tunig site
Complete set om de achterremmen te reviseren; 2 remtrommels, 2 x remvoeringen, 2 x remcilinders, 2 x wiellagers.

Zouden jullie die trommel nog een lik verf geven? Dat blanke metaal gaat waarschijnlijk wel eerder lelijk worden of niet?

Dan nog wat pica's.....

Work in progress:

Moderne snufjes

Huidige status:

Reply With Quote
Old 14-08-2010, 21:34
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore

Thanks voor de info.

Nu dat je het dash erin hebt zitten is het allemaal niet meer zo veel werk, toch? Interieurtje erin, ramen plaatsen en rijden...of zie ik dat te simpel?
Old 14-08-2010, 21:56
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict

Ik zou de kabeltjes wel met een krimkousje verbinden en niet met zo'n krammetje. Dat is goed voor een tijdelijke oplossing vind ik. Veel succes met de verdere stappen iig !
Reply With Quote
Old 14-08-2010, 21:58
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder

ik mag toch hopen dat je die blauwe verbindingsstukkies (stroomgappers) er even tussenweg haalt ofniet?

edit: hahaha zie post hierboven
Reply With Quote
Old 15-08-2010, 00:32
VW Guru

idd even netjes met krimp kousjes af werken
solderen daar na krimpkous er over heen schuiven te halen bij lectronica of auto matriaalne zaak

deze blauwe knijpers gaan storing of uit val veroorzaaken op lange termijn

ps verder gaat het mooi he en ja geef de trommel maar linkje zwarte verf
Reply With Quote
Old 15-08-2010, 10:13
arnout99cc's Avatar
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by audilimburg
Nu dat je het dash erin hebt zitten is het allemaal niet meer zo veel werk, toch? Interieurtje erin, ramen plaatsen en rijden...of zie ik dat te simpel?

Dat denk ik dus ook telkens. Valt toch telkens weer tegen. De veerpoten ga ik morgen in elkaar zetten, ik heb zelf geen veerspanners namelijk.

Daarnaast liggen die trommels dus ook nog uit elkaar. Ik kom er net achter dat Jeroen van Bolku tuning mij 2 verschillende cilinders heeft gegeven dus daar kan ik nu ook niet mee verder. Ik hoop dat ik hij me de correcte voor donderdag kan opsturen, anders is het efficienter om ze bij de Brezan te halen. Dus dat ligt nu stil. Ook kan ik de trommels even niet spuiten omdat mijn primer op is en er hier in de buurt geen winkel open is...

Verder kan ik dus ook niet die krammetjes vervangen omdat ik geen kousjes heb. Kortom, vandaag ligt alles stil.

Er zijn natuurlijk altijd wel wat dingetjes die je kan doen maar de motivatie is nu even weg. Dus ik ga morgen weer verder.

Wat er bijvoorbeeld nog moet gebeuren is het bijwerken van kleine beschadigingen aan de lak voordat de spatborden erop kunnen.

Aan de ene kant denk ik telkens dat het allemaal snel kan gaan nu, maar aan de andere kant duurt alles langer dan je denkt...

Morgen weer verder!
Reply With Quote
Old 15-08-2010, 11:03
VW Guru

Neem de tijd dat voorkomt straks teleurstelling........
tip voor het solderen mischien weet je het al maar dan heb ik niks gezegdt

krimp kousje af knippen over de draad schuiven aan elkaar solderen krimp kousje over het gesoldeerde schuiven even verwarmen lichtjes met aansteker je ziet van zelf als het krimpt
en klaar werkt topp
ik heb het gedaan bij een golf 5 daar moet van af het midden naar achteren een nieuwe draad boom nu al 3 jaar zonder enige vorm van storingen
suc6
Reply With Quote
Old 16-08-2010, 16:00
willemse's Avatar
Forum regular

wel leuk om te zien hoe je alles aan het doen bent en je overal een foto van hebt gemaakt!

goed bezig!
Reply With Quote
Old 16-08-2010, 23:10
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict

Vaak schrik je ervan hoeveel tijd er nog in die stomme kleine dingen gaan zitten. Je hebt ook krimpkous met tin erin, gewoon eroverheen schuiven verwaren en klaar. Natuurlijk wel stukje kabel strippen. Zou dit niet laten zitten zo, vroeg of laat krijg je er problemen mee.
Reply With Quote
Old 17-08-2010, 07:41

wat staat jou versnellings pook ver naar links
is dat normaal ?

en vergeet niet om plastiek op de deuren te plakken
voor je de deurpaneelen er op doet
Reply With Quote
Reply

Posting Rules