|
|||
|
|||
nou die klep laat ik volgende week nakijken, dan moet ie toch voor apk. maar ik wil of mn voorbumper laten spuiten of de randen van mn velgen af laten draaien. maar ik moet ook nog een vakantie boeken . binnenkort maar een geldboom planten denk ik.
|
|
||||
|
||||
heb jij een EGR klep op je benzine motor dan?
en eh alles op z'n tijd he. plant er voor mij ook maar 1 als je dan toch bezig bent
|
|||
|
|||
Quote:
jammergenoeg wel |
|
||||
|
||||
Weg met die meuk, kost alleen maar vermogen
|
|||
|
|||
ja dat dacht ik ook maar daar komt waarschijnlijk die motorstoring van. maar genoeg over de blauwe demoon in joost zn topic.
|
|
||||
|
||||
foto update
ik heb afgelopen weken niet stilgezeten en heb aardig wat foto's geschoten tijdens het sleutelen.
alleen heb ik nog niet alles gepost. dus hier komen nog een aantal foto's: hier ging het blok eruit: om even te laten zien hoe weinig plaats ik heb voor de wissel: even passen : ik ben afgelopen week bezig geweest om de voorste motorsteun aan te passen. hier heb ik een uitsparing in moeten maken voor de bolling vd bak bij de startmotor. en heb er een moertje achter gelast. nu moet ik alleen nog een afstandsbusje regelen voor dit derde ophangpunt. ik heb ook besloten om het blok 8mm hoger te hangen. dit omdat elke mm extra grondspeling mooi meegenomen is. ik heb voor elke motorsteun wat plaatjes van aluminium op maat gemaakt: deze op het subframe: hier zie je de 2 plaatjes tussen subframe en steun: op de baksteun: en op de achterste motorsteun, deze zijn nog niet af: ik zit alleen nog met de volgende kwestie. ik was oorspronkelijk van plan om de motorruimte te spuiten in een crèmekleur. zoals deze jetta: en wilde de wielen dan ook creme hebben (of de teardrops of de pirelli's) eentje al af: ik vind deze combi wel mooi. maar toch begin ik te twijfelen of ik die motorruimte niet beter lekker origineel marsrood moet laten. wat vinden jullie??
|
||||
|
||||
Creme, er gaat niets boven een rat met een supernette motorruimte.
|
|||
|
|||
creme
|
|
|||
|
|||
Die jetta is echt geniaal. Niet alleen de looks. Maar kwa performance ook.
Gr, Pim |
|
||||
|
||||
ik zou eigenlijk dat kvs vuldopje ook van die jetta na willen apen, maar kan het nergens vinden.
|
||||
|
||||
Waarom ga je niet meteen voor een hydrosteun aan de voorzijde?
|
||||
|
||||
een wat? leg es uit.
|
||||
|
||||
Een hydraulische motorsteun op de voorbalk, in plaats van die rubber-metaal steun die je nu aangepast hebt.
Zoiets dus. Denk sowieso dat het geen overbodige luxe is om rondom nieuwe motorsteunen te zetten als je een TDI erin hangt. Is toch "iets" meer koppel wat zo'n ding levert. (heb voor mijne in ieder geval alles nieuw besteld qua motorsteunen en wielophanging, liever in 1x goed als na enkele maanden alsnog opnieuw)
|
||||
|
||||
aan het plaatje te zien kan ik daar volgens mij ook zo het bovenste deel van de golf 3 steun op kwijt.
zou niet weten hoe ze daar die andere op willen passen trouwens. die zat met een horizontale bout. zal wel met de automaatbak te maken hebben ofzo. want als ik nu op motorsteunen zoek kom ik ook op hele andere dan de mijne, die ik helemaal niet aan zou hoeven passen ohja en die iets meer koppel zou niks uit moeten maken hoor, de gti word namelijk met dezelfde geleverd. zijn geen ielige dingen ofzo.
|
||||
|
||||
motorruimte zou ik ook creme maken joost.
en het is idd verstandig om je motorsteunen te vernieuwen/verstevigen...
|
||||
|
||||
mwa de oude zien er nog goed uit. misschien dat ik die voorste nog vervang, maar vind het ook wel weer zonde van mn werk wat ik al gedaan heb
|
||||
|
||||
Hertog Jan Wanneer denk je dat ding eens rijdend te hebben? |
|
||||
|
||||
zo snel mogelijk natuurlijk, maar heb niet elke dag tijd om eraan te werken dus zal eind mei begin juni zijn denk.
en ja er is denk ik tijdens dit stukje sleutelen al meer dan een kratje doorheen
|
||||
|
||||
Jouw steunen zijn van het oude type. Een iets jongere Golf 2 heeft sowieso aan de voorzijde een hydrosteun (waarvoor je dus verder niets hoeft aan te passen, de steun op het tdi blok valt daar zo op)
Daarnaast is de motorsteun passagierszijde ook als hydrosteun te krijgen, o.a. geleverd op de Golf 2 G60 en ook elke golf 3 TDI (maar die van de 3 past niet op je subframe) Denk dat een rondje nieuwe steunen geen overbodige luxe is. Overigens zal jouw 1Z iets meer koppel hebben als een GTI. Mijn AFN heeft er in ieder geval meer dan een G60 en die is standaard van hydrosteunen rondom voorzien.
http://www.vwclubparkstad.nl Last edited by Turbo-Variant : 10-03-2010 at 20:34. |
|
||||
|
||||
de roest op het schutbord waarvan ik dacht dat het oppervlakkig was heb ik eraf geborsteld/geschuurd maar was helaas op sommige plekjes doorgerot.
moet dus nog gelast worden voordat ik het schutbord kan gaan spuiten de rest van de oppervlakkige roest eromheen ga ik nog met Fertan behandelen.