|
|||
|
|||
Nice goed bezig, goede keus om er weer een g60 in te doen!
|
|
||||
|
||||
Knap bakje zo! G60 blijft misschien wel de mooiste motor met het meest magische geluid
|
||||
|
||||
Weer een update. Ik ben veel tijd bezig aan de golf maar daardoor gaan de vorderingen lekker snel. Alle onderdelen zijn gestraald door Schep en Zn. in Nieuwerkerk aan den IJssel. Heel blij met het resultaat en de onderdelen zelf. Allemaal netjes gemaakt en in de spuitcabine. Vanavond beginnen met opbouwen van het blok en alle delen weer terug plaatsen. Ook de 6 inch binnenbedden voor de RS velgen gespoten zodat die ook in elkaar kunnen worden gezet voor de nieuwe remmen.
De uitlaat is ook binnen gekomen. Het is een compleet RVS systeem geworden. 60mm doorsnede via GM car Solutions in duitsland. De einddemper heeft een originele look maar dan net iets groter. Zie de plaatjes bij de praatjes. Uitlaat systeem 2x60mm Novus einddemper Spaghetti Gestraalde goodies: Alles in de spuitcabine
|
||||
|
||||
Geen half werk! Erg netjes
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Mooi
|
||||
|
||||
Mooie vorderingen! Benieuwd naar het geluid
|
|
|||
|
|||
Nice! Vanaf post 1 gevolgd en kan (her)ombouw naar G60 erg waarderen!
|
|
||||
|
||||
Bedankt voor alle leuke reacties!! Wat is dit leuk zeg! Lekker opbouwen met nieuwe spulletjes. Sorry voor de soms wat crappy telefoon foto's. Moet nog wat onderdelen bestellen die toch niet goed waren, zoals kleppendeksel pakking, peilstokhouder, oliekoeler rubber en koelwaterflens. Maar dat ga ik vandaag doen.
Alles in de bus Tafel met onderdelen Fase 1 Fase 2
|
||||
|
||||
Man man man wat mooi. En briljant dat je je spul in een spuitcabine kan (laten?) spuiten!
|
||||
|
||||
Quote:
Ja helemaal mee eens. Het resultaat van het spuitwerk bij een spuitcabine is echt veel beter. Ik laat het doen bij RPA Techniek in Nieuwerkerk aan de IJssel een auto schade herstel bedrijf van een vriend van mij. Altijd heel blij met het resultaat.
|
|||
|
|||
Het ziet er allemaal erg mooi uit zeg. Blijf je op air rijden of maak je t af en ga je voor een schroefset?
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Leuk project, ziet er goed uit!
|
|
||||
|
||||
Zo weer stapje dichterbij. Motorblok is nu bijna compleet opgebouwd en moet nog paar dingen afmaken voordat die in de golf kan:
- Distributie nog vervangen - Olie aanvoer leiding van de g lader vervangen - Olie vervangen en carterpan pakking en plug vervangen - Bak spoelen en olie vervangen - Bak pakking en deksel vervangen - Bak koppelen aan het blok Ik ben nog op zoek naar het radiateur afdek kapje waar de stickers op zitten. Iemand iets liggen?
|
||||
|
||||
Ziet er weer goed uit
|
||||
|
||||
keurig netjes
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Zaterdag was het dan zover. Ik ging de golf ophalen om een begin te maken aan de hart transplantatie. Laatste ritje van de stalling naar de operatiekamer Aardig dagje gemaakt en veel kunnen doen.
Hier staat alles nog in elkaar met op de achtergrond het nieuwe hart. Eerste vorderingen Auto in de lucht Uitlaat er af Alle motorsteunen los. Nog wel ondersteund. Takel voor de zekerheid er alvast aan. Ik kreeg de aandrijfassen niet los, niet het goede gereedschap, dus dit komt deze week en dan kan die eruit. Alle bekabeling ook al los gehaald van de verzekeringskast en terug getrokken naar de motor ruimte. Deze spullen ga ik nog even laten stralen en opnieuw spuiten. Ziet er dan weer fris uit
|
||||
|
||||
Mooi project zo, zeer netjes.
|
|
||||
|
||||
Lekker bezig zo
Schiet al goed op
|
||||
|
||||
Netjes, goed bezig.