|
||||
|
||||
Quote:
morgen eerst even wat anders Gooi |
|
||||
|
||||
Quote:
zieke tdi
|
|||
|
|||
Weer een nieuw weekend voor de boeg .
Wel druk maar hoop wat tijd vrij te hebben voor de golf |
|
||||
|
||||
heben we hier al weer een udate
Quote:
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , Last edited by gooigolf : 14-03-2014 at 06:01. |
|
||||
|
||||
Ik heb net ff je topic doorgelezen, mooi project!
Zelf heb ik een Golf 1 cabrio die ook in de planning staat om omgebouwd te worden. Ik heb zo goed als alles voor de (VR6) ombouw liggen. Ik twijfel alleen nog om er mss een 20VT blokje in te bouwen. Mooi hoe jij je eigen steunen zelf hebt gemaakt, ik heb alle steunen, rubbers en lagers bij Epytec vandaan. Groet, Shai. |
|
|||
|
|||
Sorry gooigolf
Nog geen update , wel net een autotje erbij gekocht voor heen en weer naar het werk. Een kleine fiat cinqecento 1.1sporting. Ik weet het .......het is geen vw maar wel lekker zuinig ,pit zat en apk tot einde van het jaar. Deze zal gereden worden tot de golf klaar is. Shai928 Leuk dat je het een mooi topic vind Zelf hou ik erg van het geluid van een vr6 ,daar kan niks overheen. Ik ga miss niet zo snel maar alles wat ik doe doe ik gelijk wel netjes afwerken. Ik heb een jong gezin en werk met variabele tijden waar het nu een gekkenhuis is kwa drukte dus moet er echt tijd voor vrij zien te maken. Maar door 2e auto zeker geen haast klus. Onder de kap moet het net zo netjes zijn en glimmen als buiten de motor ruimte. Ik probeer ervoor te zorgen dat het er net zo uitziet alsof het origineel zo is gebouwd. Ik hoop gauw weer wat te kunnen doen. |
|
||||
|
||||
Je hebt gelijk, lekker rustig aan in je eigen tempo. Dat is het mooie van een project, in een week je auto ombouwen zoals in sommige programma's gaat hem niet worden.
Ik heb mijn cabby begin 2008 gekocht puur voor een motorswap project, ivm drukte is het er niet van gekomen, nu ik (ZZP) iets meer tijd vrij heb, kan ik anno 2014 eindelijk een begin maken. Ik ben benieuwd naar je updates en ga volgen. En tja het geluid van een 6je is uber geil, kippenvel... Groet, Shai |
|
||||
|
||||
hey
rustig blijfe kerel heb mijne nu zo goed als af .tis kleine puntjes afwerken bijwerken etcc hydro koppling erop ..etcc zal binnekort wel effe pic schieten .. gr gooi Quote:
|
|||
|
|||
Gooigolf heb jij gewoon de schakelpookbox van een type 3gebruikt of van het eerdte model type 4 die wat platter is??
En de kabels binnendoor of onderdoor? |
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb golf 3 box erin .. en kabels onderdoor gehaald beugeltje gemaakt waar kabels langs lopen naast uitlaat .type 4 oud type is idd platter en past mis mooier maar kon ik zo nerges krijge ,
|
|||
|
|||
Dus de schakelbox valt bij jou onder de auto? Of half?
Bij mij weinig plek onder de auto door EPS uitlaat. Maar kan dan de originele console er wel gewoon in? Ik denk trouwens dat ik mijn golf 2gti dash erin houd voor in het begin (die draadboom ligt er ook nog in) wel zo makkelijk. Later ooit een keer ombouwen naar golf 1 dash. |
|
||||
|
||||
ik heb hem onder de auto gehad, maar ik vond de positie echt te ver. elke keer uitstrekken om te schakelen. Nu heb ik de schakeltoren binnenin, dus op de tunnel. zit 1000x beter. Alleen moet je er een custom bekleding voor maken o.i.d.
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! Last edited by EelcoB : 26-03-2014 at 12:04. |
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit eelcoB
Vraagje naat aanleiding van je fotos ;waar dient day kraantje voor naast je schakelbox met die koperen leiding?? |
|
||||
|
||||
Remkracht regelkraan voor achteras denk ik .
Kun je de remkracht handmatig mee instellen van de achteras.
|
||||
|
||||
Idd voor de achter remmen. Zitten schijven op.
|
|||
|
|||
Oke snap het
Maar eenmaal afgesteld is toch klaar?? Waarom zou je tussentijds nog willen of moeten stellen? |
|
||||
|
||||
Is idd niet nodig.
Zit daar puur omdat de leiding binnendoor gaat naar de achterremmen. Kan ook in de motorruimte
|
|||
|
|||
Ik heb ook nog schijven liggen voor op de achteras.
Schijven van golf2 en klauwen van golf4 1.6 Moet nog gemonteerd worden op andere achteras die ik heb liggen en nog klaar moet maken. Wat moet ik verder veranderen om van tromnels naar schijven te gaan . Kwa rem druk en/of leiding?? |
|
||||
|
||||
ik heb hem eronder .
en bij mij past de consoler er zo overheen heb binnekant helemaal orgineel door de eps heb jij er geen knik in denk ik .als je effe bochje indoet .past het perfekt . ma das ieder zijn ding .. zoals eelco kan het ook .. gr gooi
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116735 Ik weet niet wat je voor voor remmen er op gaat steken maar. Maar in de link van mij staat het meeste over de Golf4 klauwen. Hoef je niet de zelfde fouten te maken als mij. Wat je mag veranderen zijn je handremkabels,remdrukbegrenzer voor achter regelen. Zo 1 als hier boven of de 3/15 potjes op je HRC Koperen leiding achter aan passen de Golf4 klauwen werken met een banjo m12x1 ipv M10x1 En misschien een andere HRC/Bekrachtiger voor al dat geweld