![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja zeker, achterpaneel is deels klaar. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zo maar weer is een update uit huisen golf 1
![]() ben de afgelopen dagen wat bezig geweest met het achterpaneel. heb 1 hoek gelast, zowel het buitenste als het binnenste deel van die hoek was verrot, het buitendeel was niet zo heel lastig maar het binnen deel wel, heb hier een plaatje voor moeten kloppen die de meest rare vormen heeft. maar gelukkig is het goed gekomen, ![]() ![]() ook heb ik een klein roest gaatje in het achterpaneel waar de rubbere strip omheen valt gelast.(plaatje geklopt-op maat gemaakt-ingelast-afgebraamd) ![]() de vorige eigenaar vond het nodig om het achterpaneel te voorzien van een dikke laag plamuur, omzo de deuken die er ingekomen zijn door de jaren weg te werken, mijn mening is dat een dun laagje beter is als een dikke laag, dus heb al het plamuur weg geschuurd en ben begonnen met het uit kloppen van de deuken. ook heeft de vorige eigenaar roest rondom de kenteken plaat gaatje weg geschuurd maar daarmee uiteraard ook goed staal weg geschuurd wat uit kwam dat er nu nog maar zon 0.3mm staal zat( vlinter dun dus), enigste optie leek mij dus het dunnen stuk uitzagen en weer 2 nieuwe delen in lassen. ![]() eerst het aangebrachte grond verf maar weg getolt,hier tevens de dikke plamuur lagen(die nog wel geschuurd moesten worden) te zien. ![]() dunnen deel uitgezaagt. ![]() beide kanten gelast, de rechste afgebraamd. hier het front welke inmiddels mooi in de vorm geklopt is,( even 4,5 uur werk) eer het naar mijn wens was. ![]() ![]() en dan als laatste, de zuigers zijn nu ook binnen. dus de motor kan ook weer verder opgebouwd worden. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heel mooi.
Altijd mooi te zien hoe er mensen zijn die zoveel tijd aan zo'n oud auto'tje besteden. Je pakt 't goed aan. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Een tijdje niet gekeken maar je schiet mooi op zo!
|
|
|||
|
|||
![]() Hai Mk2driver!!
Thnx voor je post in me topic over holle ruimten... Heb je topic gelezen en moet zeggen petje af voor het werk dat je verzet hebt!! Kun je me eens meer fotos laten zien van je behandelde holle ruimten? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb er nog niet echt foto's van. tenminste ik moet mijn achterschermen nog lassen. maar je moet altijd proberen te zorgen, dat je al het staal van beide kanten in de verf kan zetten, dus eigenlijk nooit platen over elkaar heen lassen,dit word wel vaak gedaan omdat dit makkelijker,sneller en goedkoper is. maar tegen roest preventie is het niet het beste. Last edited by vwmk2driver : 01-11-2007 at 23:41. |
|
||||
|
||||
![]() zo maar weer is een update, in de tussen tijd een hoop gedaan.
heb de hele carroserie nu definitief kaal gehaald van kit naden en body schutz zowel de onderzijde als de binnenzijde en de motorruimte dit is nu dus allemaal straal klaar, het wachten is even op de feestdagen als die voorbij zijn ga ik er weer vol op tegen aan en wil ik de schermen en de rechter dorpel gaan vervangen. heb het onderblok gestraald en daarna ik de wd40 gezet om zo weg gebracht te worden naar de reviseur, nieuwe zuigers waren niet meer leverbaar dus nu heb ik g60 zuigers gebruikt heb alles uitlaten literen en berekenen, conclusie was dat het moest gaan passen, hiervoor moesten we alleen het onderblok wat afvlakken. inmiddels is het blok opnieuw geboord op nieuw gehoond en afgevlakt zon 1,2 mm om weer op de juiste compressie uit te komen welke nu wel iets hoger ligt dan origineel. hier wat foto's ![]() ![]() ![]() motor ruimte kaal gehaalt. ![]() steuntje waar origineel de koolstof filter op zit ook maar verwijderd deze zit er toch niet op( zonde om daar je dure verf aan te spanderen) ![]() in de straal cabine ![]() een deel gestraald, ![]() ![]() terug van revisie blok is gevlakt, opnieuw geboord en daarna gehoond(inmiddels alleen wel wat roest vorming aan het gestraalde deel) ![]() nieuwe zuigerveren,krukas/drijfstang lagers en nieuwe tussenas lagers. een setje velgen welke een goede kans maken om uit eindelijk onder mijn golf 1 te belanden. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Sjow ey, gaat al mooi zo, bevalt de nieuwe klusruimte een beetje, is la weer een beste tijd terug dat ik bij je geweest ben voor de onderdeeltejs en alles
![]()
|
||||
|
||||
![]() Heel mooi gewerkt, is toch veel werk zo'n restauratie.
Die HTN's zijn echt super! Welke maten zijn het?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zeker veel werk en heb er alweer een klus bij namelijk een caddy 1, dat word de opvolger van de golf 1 ben nog niet uit welke htn's ik neem deze vind ik erg mooi ook in deze kleur maar je hebt ook die multi spaaks met soort van bruine kleur hart die vind ik ook erg mooi. zal 7,5 of 8j 14inch et 35 worden denk ik zo. maarja zon htn setje kost wel bijna 1600ex euro en dan de banden nog. |
|
||||
|
||||
![]() zo inmiddels heb ik het onderblok in de 2k epoxy primer gezet, vervolgens geschuurd en opnieuw in de grond gezet, geschuurd en vervolgens in de 2k industrie lak zwart gespoten.
8) ik moest hem 2 keer gronden om zo de oneffenheden na het weg stralen van het ingevrete roest een beetje op te vullen en egaliseren. nu mag hij even 3 dagen voor de kachel lekker uitharden en dan ga ik de motor opbouwen. :mrgreen: ik heb de motor op lange bouten gezet zodat ik de onder rand waar de carterpan tegen aan bevestigd word ook netje kon spuiten. zo komt er geen roestvorming onder de pakking meer vandaan. hier wat pics van het resultaat ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() wow!
|
||||
|
||||
![]() ik zou eigenlijk een paar avondje uit trekken voor een bak revisie, maar aangezien dat niet door gaat ben ik maar verder gegaan aan de motor.
heb de hulp as lagers er in geperst. nieuwe krukas as lagers er in. de zuigers op de drijfstangen gemonteerd. de zuigers voor zien van nieuwe veren en de zuigers in de cilinder geplaats. de olie pomp heb ik helemaal schoon gemaakt en gecontroleerd, heb er 5 liggen en heb de beste met de minste slijtage uitgezocht en deze ook geplaats. hier weer wat foto's ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad ![]()
|
||||
|
||||
![]() He Frank,
Gaat mooi hoor !!! Blokkie ziet er weer netjes uit !!! Succes verder Groeten, LRR
|
||||
|
||||
![]() vandaag weer wat verder gekomen met de motor.
heb de cilinderkop er op, spruitstukken er aan. poelie's van nokkenas krukas en hulp as er op,olie filter steun geplaats met een nieuw filter. en nog wat dingen. door het afvlakken van het onderblok, om de g60 zuigers mooi uit te laten komen was het verstandig om een verstelbaar nokkenas tandwiel te plaatsen. dit heb ik dan ook gedaan en heb vanmiddag ook de timing afgesteld, was een heel karweitje maar goed dat zal in een later stadium wel weer goed lonen. hier wat foto's van de voorderingen. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zo`n setje velgen staat nu ook op ebay te koop. http://cgi.ebay.de/Rennsportfelgen-...1QQcmdZViewItem Ook nog wel stevig aan de prijs, maar nieuwe HTN`s zijn al helemaal duur ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
verdorie frank, dat ziet er allemaal netjes uit man, moet toch nodig weer s langs!! ik bel je man, goodluck |
|
||||
|
||||
![]() ik heb bij iemand uit frankrijk een nieuwe type sticker laten maken,
ik kwam deze jongen tegen via een frans golf 1 forum waar hij zelf ook een golf aan het restaureren is en hij ook nieuwe stickers had gemaakt. het is dus de sticker welke zich achter in de auto bevind waar alle gegevens op staan. het is mooi op sticker papier geprint dus goed schoon maken en zo op het nieuwe spuitwerk plakken. ik ben er echt super blij mee en dat voor 5 euro incl verzending ![]() hier wat pics. mijn oude sticker met 2 nieuwe ( 1 reserve). ![]() ![]() |