|
||||
|
||||
word een erg dikke auto zo,alleen wat audilimburg al zegt,ik zou die lucht geleiders er ook weer op doen.
|
|||
|
|||
Quote:
Bij de rechter spiegel zie je bij de voet de kabels voor 't vanbinnenuit verstellen uitsteken, lijkt er anders verdacht veel op. grtn yal |
|
||||
|
||||
Nee de spiegels zijn niet verstelbaar. Ik heb specifiek die niet besteld bij www.golf1onderdelen.nl.
Die luchtgeleiders heb ik niet zijn die nog ergens te koop? Verder ben ik een stuk verder op weg inmiddels. De versnellingsbak is bijgevuld en het vloerkleed is gelegd. Daarnaast zit ook het dashboard weer op zijn plek! Morgen daar de electra leggen en dan koelvloeistof erin en maar een keer proberen te starten. Overigens heb ik wel een nieuwe accu aan moeten schaffen want die oude deed niets meer na 5 jaar.... De startpoging zal in iedergeval nog maar een paar dagen op zich laten wachten. Hierbij nog een paar foto's (door de regen wel zeer vaak de auto van binnen naar buiten geduwd...): Die mat paste eigenlijk best prima. Hij zit alleen een beetje ruim in zijn vel. Alleen de achterste van de 2 matten past wat minder goed. Maar het is in ieder geval al een stuk beter dan hoe de auto was..... |
|
|||
|
|||
mischien straks een filmpje van het starten ....
een iedergeval suc6 er mee |
|
||||
|
||||
Om te beginnen:
De auto rijdt weer! Gisteren bezig geweest met het inbouwen van de electronica van het dashboard en de zekeringenkast weer op zijn plek gehangen. Daarna de koelvloeistof bijgevuld en een startpoging gedaan. Dit liep allemaal niet heel soepel aangezien de brandstofpomp nog geen diesel had. In principe was mij verteld gewoon door te starten tot het filter weer vol zou zitten en de pomp diesel aan kon zuigen. Dit hebben we dus gedaan alleen bracht het geen roffelende diesel.... Op dat moment balen natuurlijk. Toen geprobeerd het dieselfilter vol te gooien met brandstof. Maar de pomp trok nog geen diesel aan.... Toen het filter omzeilt en een startpoging gedaan met een glas diesel waar de aanvoerleiding in hing. Ook dit resulteerde niet in het aanzuigen van diesel door de pomp. Vervolgens gezogen aan de retourkant van de pomp en daardoor trok de pomp vanzelf het glas diesel leeg. Nu de pomp vol met diesel zat de aanvoerslang weer op het filter aangesloten om hem vervolgens te starten! Toen deed hij het in 1 keer! Echt vet om die motor weer te horen roffelen na 5 jaar stilstand! Ik heb nu beperkte beschikbaarheid tot internet dus zal binnenkort pas foto's kunnen plaatsen. Heel misschien dat ik dan ook nog een filmpje online kan zetten. Nu de nadelen: De brandstofleiding lekt nog steeds, maar wel op een andere plek. Waarschijnlijk lekt de remleiding linksachter maar daar moet ik nog goed naar kijken. Verder wilde ik nog weten hoeveel koelvloeistof er volgens jullie in moet. In het boek staat 6.5 liter. Er zit nu maar 4.5 in maar het niveau daalt niet in de tank. Ik vraag me af of, als je hem vult als hij koud is, de radiateur ook vol zit of dat de thermostaat daar eerst voor open moet zijn geweest? Nu de auto op bokjes zetten zodat ik de veerpoten eronderuit kan halen om de lagers te vervangen en de 2 lekkages verhelpen. Ook kunnen de wielen dan weggebracht worden om gepoedercoat te worden. Binnenkort meer! |
|
|||
|
|||
even laten warm lopen, dan gaat het thermosstaat open en de vin slaat in. Af laten koelen en da zul je nog moeten bijvullen.
Succes. Groetjes ron |
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi, je moet in de auto eerst de kachelkraan open zetten, dit doe je door schuif van de kachel op het dashboard naar het rode puntje te schuiven. Tijdens het bijvullen (met koude motor) knijp je een paar keer in de onderste waterslang die op de radiateur zit. Je vult netzolang bij tot de koelvloeistof op het max streepje staat. Laat de dop er nog even af, dan start je de motor en laat hem even een paar minuten draaien en vul weer koelvloeistof bij tot het bovenste steepje. Vervolgens draai je de dop er op en laat de motor nu volledig warmdraaien. Pas als de motor is afgekoeld draai je nu de dop er af en vult eventueel weer koelvloeistof bij. Er staat druk op het koelsysteem als de motor warm is dus doe voorzichtig. Nou succes er mee |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de adviezen. Ik heb nu alleen niet meer de gelegenheid om dit te doen omdat de auto nu weer binnen op 4 bokjes staat. Zodra hij weer buitenkomt zal ik de auto even lekker warm laten worden.
Weet iemand precies of er inderdaad 6.5 liter in moet? Heeft iemand nog adviezen over de eerder besproken buitenspiegels? Ook weer even verder gekeken naar de lekkages en dat is altijd wel weer een beetje jammer. Linksvoor lekte de remmen ook wat maar ik denk dat de nippel niet goed was aangedraaid. Blijft over de lekkage aan de brandstofleiding, daar ga ik zo aan beginnen. Ook lekken de remmen linksachter. Kan het zo zijn dat de remtrommels lekken? Ze zien er wel redelijk slecht uit dus kan het me zo voorstellen: En voor de liefhebber een youtube filmpje van de motor en wat foto's: FILMPJE: http://www.youtube.com/watch?v=fp_DlXo0RuQ |
|
|||
|
|||
Rem trommels lekken niet
Wielrem cilinder wel (dat ding waar je remleiding op vast zit ), trek de trommel maar van de as af zie je het wel ... kan je de boel ook gelijk even goed schoon maken , en even de trommel zwart spuiten wel zo netjes Last edited by Alberto : 09-08-2010 at 16:54. |
|
|||
|
|||
Geweldig !!! dat geroffel van de diesellll
|
|
||||
|
||||
Ik had al voorspeld dat het starten niet lang meer zou duren...
Geniale bestuurdersstoel ook. Hahaha. Maar ik zie wel dat je v-snaar erg hobbelt. Is die nog niet gespannen of zit een van de poelies niet recht?
|
|||
|
|||
Wat een fijne foto's. Geweldig karretje
|
|||
|
|||
Lekker gepruttel, zeker erg comfortabel die bestuurdersstoel ? :P
|
||||
|
||||
prachtig!!
zou alleen na al dat werk de achterremen ook even netjes maken
|
||||
|
||||
Heel erg ruig dat die loopt. Zou idd wat aan de remmen doen, na al dat werk kan dat er ook wel bij
|
|
||||
|
||||
Volgens mij heb je bij Bolku voor 100 Euro een complete revisieset met nieuwe trommels en alles. Maar goed, zijn wel weer 100 Euro...
|
|||
|
|||
Dan ziet het er wel weer strak u it !!!!!
of even naar de sloop ik vermoed dat van de caddy eind jaren 90 of mk2 ook de trommels pasen ???? |
|
||||
|
||||
Quote:
Op het moment hebben we nog helemaal niets aan de motor gedaan. Dus het kan wel kloppen dat die niet helemaal strak staat. Als alles zo'n beetje af is gaat de auto naar de garage voor een laatste check up en die doen ook de apk. Die zullen ook een beurtje geven aan de motor. Quote:
Ging best prima met dat krukje, je kon alleen niet zoveel kracht zetten voor de koppeling... Vandaag ben ik bezig geweest met de achterremmen en inderdaad die cilinder lekt. Die wilde ik dus vervangen maar na de tip van audilimburg de trommels bij bolku besteld (helaas nog geen reactie, zou ze graag vandaag nog op gaan halen). De trommels die erop zaten was echt niets meer mee te beginnen namelijk. Dus bedankt voor de tips! Verder ben ik nog even op zoek naar veerschotels aan de voorkant en naar de bouten waarmee de veerpoot aan het wiel zit zeg maar. Daar zit namelijk bijna geen draad meer op. Dus nu ga ik even naar de Brezan, mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het wel. Vanavond probeer ik wat foto's te posten, ik heb nu nog steeds wat problemen met internet.... |
|
||||
|
||||
Quote:
Told you so... je moet wat vaker luisteren naar me Tof dat ie het doet!
|
||||
|
||||
Gisteren heb ik bij een bevriende garage de veren van de veerpoten gehaald zodat de lagers kunnen worden vervangen. Nu ze toch uit elkaar liggen geef ik ze meteen maar even een verfbeurtje.
Verder zit er hier en daar nog redelijk wat roest dus er moeten weer onderdelen gehaald worden... Voor die voorpoten: -De veerschotels komen van de brezan -de domlagers/axiaallagers/veerpootlagers komen van golf1onderdelen.nl -de bouten moeten van de dealer komen (heeft iemand nog andere suggesties?) -Algemene boutjes komen van de lokale ijzerwarenhandel -De bumpstops komen van bolku (hier had ik eventueel ook de schotels vandaan kunnen halen) -Het ontbrekende veertje voor op de remklauw komt weer van funcarnet.nl Soms wordt je wel een beetje gek van het feit dat je zoveel winkels langs moet.... Maar goed. Dan heb ik nog een paar foto's van de remtrommels die dus niets meer waard zijn en waar nieuwe voor komen (L en R): Weet iemand wat dit is? Komt uit het dashboard, waarschijnlijk in de buurt van de asbak. |