|
||||
|
||||
Dit is idd. nog weer een andere versie van het schema, en ik kom er eerlijk gezegd ook niet goed uit... sorry!
|
|
|||
|
|||
Probleem is opgelost. Dankzij een behulpzaam forumlid heb ik de originele schema’s gekregen waar ook de zekeringkast zelf is uitgetekend. Hierdoor kwam ik erachter dat waarschijnlijk in het verleden wat pinnen zijn uitgewisseld en waardoor ik geen spanning kreeg op de hendel. Nu werkt het zoals het hoort dus kon weer fijn verder bouwen.
Ik moest nog nieuwe lagers in de fusee’s persen. Helaas was 1 naaf ingesleten dus heb gelijk 2 nieuwe naven besteld en 2 stofkappen. Fusee gestraald en gespoten en alles is weer als nieuw. En hier weer gemonteer met de vanaf het spruitstuk nieuwe uitlaat, gereviseerde aandrijfassen, remklauwen en nieuwe remschijven. Tot de volgende update.
|
||||
|
||||
Netjes!
Welk merk lagers heb je gekocht? Ik heb wat 'gedoe' met de mijne :P
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
|||
|
|||
Quote:
Denk Febi. Zal vanavond even kijken heb de doosjes geloof ik nog. Edit: inderdaad Febi onderdeelnummer 03488
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 23-01-2023 at 19:38. |
|
||||
|
||||
Ziet er weer top uit!!
|
|||
|
|||
Wegens omstandigheden een tijdje geen update kunnen plaatsen maar hier alvast een sneak preview.. nieuwe update laat helaas nog even op zich wachten..
|
||||
|
||||
Geeft niks, ik ben ook niet wekelijks bezig.... Maar goed werk heeft tijd nodig, we wachten af
|
|||
|
|||
Voor mij begint nu echt het mooie opbouw werk. Dit geeft de auto echt vorm en de uiteindelijke looks!
Weer wat spul terug van de poedercoater. Originele ruitenwissers, raamgeleiders etc. Begonnen om de rubbers met chromen strips en glas in de deuren te zetten: Andere kant ook klaar: Ook de sierstrips en deurklinken gemoneerd. Deurkaarten, hendels etc terug geplaatst. Allemaal nog origineel. Nu verder met de binnenkant. Bitumen gesneden en geplakt: Isolatie er op. Tevens ook wat bitumen in de deuren geplakt: Dit was het tapijt wat ik besteld heb maar dit is geloof ik van een cabrio. (Kan iemand dat bevestigen) Pasvorm is ieder geval niet goed dus deze gaat weer retour en komt een ander voor:
|
|||
|
|||
Nieuwe afdekkingen gemaakt in de kofferbak en onder dashboard:
En bekleed: En terug geplaatst: Achterbumper, bumperstrip en hoeksteunen en rubber kofferklep geplaatst. Lekker kontje. Originele swallowtail grille, voorbumper en onderspoiler geplaatst. Strip staat in bestelling: Inmiddels ook deurlijsen en dorpelijsten en chromen spiegels gemonteerd. Voorruit met chromen bies zit er ook al in. Antenne ook gepaatst. (Was origineel ook) ruitenwissers terug gepaatst: Het einde komt nabij. Heb nog wat dingetjes in bestellig staan. Je komt er dan achter dat toch nog wat klein dingetjes net iets anders zijn van een Swallowtail dan van latere types. Maar dat maakt het ook wel weer leuk. Ben nog wel op zoek naar een 3 polige aansluit stekker voor de ventilator. Heeft iemand dat toevallig liggen? Voor de volgende update hoop ik de overige ruiten en het interieur geplaatst te hebben.
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 28-02-2023 at 16:23. |
|
|||
|
|||
WOW, dit ziet er echt al knap uit
En het einde komt er stilletjes aan. Heb een stekker die ik nodig had bij werk 34 gevonden, maar veel van zo'n prul hebben ze daar niet. Misschien bij Rick Donkers eens kijken, die heeft veel van zo'n stekkers.
|
||||
|
||||
Kijk aan! Begint goed te vorderen hier!
Ik stuur je ff n pbtje over de stekker! |
|
|||
|
|||
Die gaat nog mooier zijn dan toen ie nieuw was
|
|
|||
|
|||
Ziet er echt heel mooi uit
Op naar de zomer |
|
||||
|
||||
Schitterend !
|
||||
|
||||
Mooie auto aan het worden!
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor het compliment maar mooier als nieuw wordt lastig omdat sommige delen niet meer nieuw te krijgen zijn zoals bepaalde chromen strips, en dergelijke. Dus zo goed als (bijna) nieuw zullen we dan maar zeggen.
|
||||
|
||||
Ziet er super uit, ga zo door!!
|
|||
|
|||
Nog wat leuks gekocht op Ebay. Om de motivatie te behouden moet je soms ook wat leuks kopen. Ben het nog niet eerder tegen gekomen maar blijkbaar is het een originele krik voor een swallowtail.
De afbeelding en het gebruik er van staat ook wel in mijn documentatie uit 1974. Er zit ook een steun in de wielkast in de kofferruimte waar deze excact past. Bedoeling om de steun uit elkaar te halen en te stralen en poedercoaten. Moet alleen nog even zien hoe ik de plastic ronde knop er af moet halen. Lijkt wel of de pin waarmee die vast zit geklonken is.
|
||||
|
||||
Dat zijn leuke originele accesoires!
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) Trackday kalender! |
|
||||
|
||||
Quote:
Idd