|
||||
|
||||
Ik probeer je iets bij te laten leren. Maar het hoeft niet per se, hoor! Je mag ook dom blijven als je dat liever wilt.
|
|
|||
|
|||
Erik heeft wel gelijk...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt gelijk. Maar je begreep wat ik bedoelde, daar gaat het om
|
||||
|
||||
Lekker bezig
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Quote:
Erik heeft gewoon gelijk, sinds wanneer hoort j in het metrische stelsel. Ik krijg ook altijd jeuk als iemand zegt 8j breed.
|
||||
|
||||
Quote:
Jij hebt jeuk omdat je stiekem weer een andere auto wilt
|
|||
|
|||
Wellicht kunnen we beter terug gaan naar de auto of willen we ook het kofschip nog even bespreken? Wellicht de meervoudsvormen in de nieuwe spelling nog even
Ik begrijp het wel, ik krijg er ook de kriebels van als ik ergens lees: "me auto", of nog erger: "muh auto"..... In dat geval probeer ik mijn commentaar wel in te slikken, het gaat immers om de auto en niet de correcte schrijfwijze toch? |
|
||||
|
||||
Quote:
zou je onderschrift even aanpassen, klopt niks meer van on topic, benieuwd hoe de auto eruit ziet met die wielen straks
|
||||
|
||||
Ook hier kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik de afgelopen tijd druk op zoek gegaan naar een goede G60 motor met alles erop en eraan. In mijn zoektocht heb ik de hulp ingeschakeld van forum lid Berkhout(Jan). Op een zaterdag afgesproken om eens te komen praten bij hem zijn we er samen uitgekomen dat ik een blok van hem over ging nemen.
Het blok wat ik van hem heb overgenomen is een PG blok met de volgende onderdelen 210pk maar geen uitdraai aanwezig: - Blok met aanbouwdelen - Versnellingsbak met Sachs koppeling - Kabelboom voor golf 2 met ecu en chip op maat - G lader wordt gereviseerd door Jan - 68 mm poelie - Schrick nokkenas 268/276 graden - Spaghetti spruitstuk Het plan is om dit blok helemaal netjes te maken en terug te hangen in plaats van de 20vt, deze zal dan ook te koop komen. Bij interesse graag PB. Het liefst nog voor worthersee erin, maar dat zien we wel. Afgelopen weekend begonnen met het blok uit elkaar te halen. De kop hoeft er niet af want het blok is niet heel lang geleden opnieuw opgemaakt. Voor mij is dit de tweede keer dat ik met een blok aan de slag ga en probeer alles netjes te documenteren en te labelen. Overal foto's van gemaakt hoe het in elkaar zat voordat ik begon met demonteren. Ik ga de delen stralen en spuiten waar mogelijk. Alle pakkingen, vloeistoffen en filters zijn besteld en worden vervangen bij het in elkaar zetten. Uitlaat ben ik nog aan het bekijken heb contact gehad met Bolku over powersprint systeem 60mm. Hebben er mensen hier ervaring mee? Geluid? Wel of geen midden demper? Katvervanger? Het blok zoals ik deze heb opgehaald: Zaterdag begonnen met demonteren: Kop en onderblok schoongemaakt en ontvet: Krat met aanbouwdelen en bak die gestraald worden: En via marktplaats de intercooler buizen en slangen voor golf 2 gekocht: Hier een actie foto van het schoonmaken :
|
|||
|
|||
Hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!
|
|
||||
|
||||
Netjes, ben benieuwd
|
||||
|
||||
Heb lang geleden een powersprint onder een Corrado G60 laten hangen. Op maat gemaakt volledig met powersprint dempers (aagesloten op spag. spruit)
Kwam aardig veel geluid uit, in de auto hoorde je meer uitlaat dan G-lader. Bestond uit een tunneldemper, middemper en einddemper. Later, ivm geluid dus, nog een tunneldemper toegevoegd. Het flexibele deel bleek te dun, daar bliezen de gassen gewoon doorheen. Een dikkere, dubbelwandig beveel ik aan. De voorste demper is tot twee maal toe verbrand. Toendertijd liet ik me vertellen dat de uitlaatgassen van een auto met compressor vele harder stromen van een turbo motor, en er zaten (te) scherpe bochtne in de uitlaat wat de boel zou kunnen overhitten. Dit icm de niet al te beste voorgebakken chip kan van alles veroorzaken. Dat is uiteindelijk gissen, maar dat er twee dempers helemaal leeggebrand waren is een feit. Zie http://www.vwforum.nl/corrado-g60-te-koop-47287-105
|
||||
|
||||
Quote:
Wat valt er aan te raden? Ben niet merk gebonden of leverancier gebonden. Heb bolku gewoon gevonden via het www.
|
||||
|
||||
Quote:
Gaat zeker lukken! Quote:
Dank! Hou je op de hoogte
|
||||
|
||||
Mooi bezig! Altijd lekker het geluid van een G-lader
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
Goeie keus, hou ons maar op de hoogte.
|
||||
|
||||
Quote:
Daarvoor heb ik te weinig ervaring met merken. Vraag Johny walters eens van vwteambrabant. Die maakt zelf (las)maatwerk en heeft waarschijnlijk al een en ander voorbij zien komen. Of mannen als Herm (schreurs), Chris (vwspeed), Ruud (16vg60), ook Jeroen bolku heeft natuurlijk al veel voorbij zien komen. Wat mij gezegd werd na wat rondvraag is dat bij pasklare delen je beter af bent bij een beter merk (supersprint ea) vooral ivm pasvorm. Nog beter zou gewoon een goedkoop merk zijn, en dat pas maken, ben je onderaan de streep minder kwijt en past het uiteindelijk beter. Zoals ik al zei, dempers onderling kunnen niet heel vele verschillen. Ja je wilt geen pisbakken rvs, of een rvs spruitstuk wat wonder boven wonder begint te roesten op de lassen! (met staal gelast dus??). Ben benieuwd naar je bevindingen.
|
||||
|
||||
Vriend van me heeft vorig jaar deze overgenomen.
Heb het topic nu niet meer door genomen, maar meen ook dat hier 60 mm powerspint onder ligt. spaghettie - mid. demper- einddemper Voor mij is het een prima geluid, maar je kan er wel van uit gaan dat dit geluid bovengemiddeld hard is. |
|
||||
|
||||
Zo de afgelopen week weer druk bezig geweest met onderdelen verzamelen en netjes maken. Alle onderdelen zijn gestraald en zullen nu in kleur worden gezet. Daarnaast veel onderzoek naar onderdelen en benodigdheden. Wat heb ik allemaal nieuw:
- Olie spatplaat cilinderkop - Koelwaterfles - Waterpomp - Waterpompflens - Oliekoeler pakking - Gasklephuis pakking - Distributie set - Luchtfilter - Oliefilter - Rotorkap en verdeler - Boegies - Carterpan pakking - Kleppendekselpakking - Inlaatspruitstuk pakking - Oliepeilstok - Distributie afdekking - Koplampen (hella) - Knipperlichten en US Lights van Melvin Laderhelft gestraald. Allemaal gedaan door Berkhout van het forum. Revisie van de lader: Gestraalde versnellingsbak en bocht:
|
||||
|
||||
netjes word goed beet gepakt